Zaskakujący zwrot akcji z Assassin’s Creed 3 miał rozwiązać odwieczny problem. Dopiero dwa miesiące przed premierą Ubisoft pojął, że ma kłopot

Twórca Assassin’s Creed III przyznał, że długie otwarcie gry miało nadać historii głębi. Finalnie jednak zirytowało wielu graczy.

Kamil Kleszyk

Zaskakujący zwrot akcji z Assassin’s Creed 3 miał rozwiązać odwieczny problem. Dopiero dwa miesiące przed premierą Ubisoft pojął, że ma kłopot, źródło grafiki: Ubisoft..
Zaskakujący zwrot akcji z Assassin’s Creed 3 miał rozwiązać odwieczny problem. Dopiero dwa miesiące przed premierą Ubisoft pojął, że ma kłopot Źródło: Ubisoft..

UWAGA: SPOILERY

Poniższa wiadomość wprost zdradza niektóre elementy zakończenia gry Assassin’s Creed III. Wprawdzie w październiku minęło 13 lat od jej premiery, ale jeśli wciąż nie poznaliście przedstawionej w niej historii, a zamierzacie to zrobić, radzę zakończyć lekturę w tym miejscu.

Ponad dekadę po premierze Assassin’s Creed III wciąż powracają wspomnienia dotyczące jednego z najbardziej kontrowersyjnych otwarć w historii serii. Produkcja, która miała zrewolucjonizować narrację w grach akcji, zamiast tego zirytowała wielu graczy długim wprowadzeniem i opóźnionym momentem, w którym mogli przejąć kontrolę nad prawdziwym bohaterem. Teraz reżyser kreatywny gry, Alex Hutchinson, ujawnił, dlaczego podjęto tak ryzykowną decyzję.

Długi prolog, wielki zwrot akcji

Choć Assassin’s Creed III od początku reklamowano jako historię rdzennie amerykańskiego bohatera o imieniu Connor, gracze zaczynali przygodę jako Brytyjczyk Haytham Kenway. Dopiero po jakimś czasie okazywało się, że Haytham nie tylko należy do złowrogiego zakonu templariuszy, ale jest również ojcem Connora – czyli głównego protagonisty AC3.

W przypadku gier z serii, zwłaszcza przy intensywnym marketingu, trudno jest zachować element zaskoczenia i świeżości, a my tego właśnie chcieliśmy, a przynajmniej ja chciałem – wspomina Hutchinson w rozmowie z serwisem FRVR.

Deweloper przyznał, że długie wprowadzenie miało rozwiązać klasyczny problem gier akcji – brak emocjonalnego powiązania z głównym przeciwnikiem.

W grach zawsze uczą się cię, że musisz pokonać tego złoczyńcę, ale tak naprawdę nie obchodzi cię on, ponieważ nigdy go nie spotkałeś i nigdy ci nic nie zrobił – dodał.

Efekty widoczne na samym finiszu

Choć pomysł był ambitny, jego realizacja nie przypadła wszystkim do gustu. Wiele osób uznało pierwsze godziny gry za nużące, a tempo narracji za zbyt powolne. Dopiero po kilku godzinach Assassin’s Creed III „rozpędzało się” na dobre, co w 2012 roku wywołało falę krytyki.

Hutchinson przyznaje, że problem dostrzeżono dopiero w końcowej fazie produkcji:

Myślę, że [ta część – przyp. red.] jest zbyt długa. Ale nie było tego widać aż do ostatnich dwóch miesięcy [rozwoju]. Tak więc dokładny czas trwania – ponieważ czekasz, aż coś zadziała lub się pojawi – wydłuża się, ponieważ staje się to sekcją samouczka, w której również uczymy cię [mechaniki].

„Zrobilibyśmy to inaczej”

Dziś, z perspektywy czasu, Hutchinson otwarcie przyznał, że gdyby miał szansę stworzyć grę ponownie, wprowadzenie byłoby krótsze.

Mimo swoich wad, Assassin’s Creed III pozostaje jednym z najbardziej ambitnych eksperymentów narracyjnych w historii Ubisoftu – takim, który próbował rozwiązać problem emocjonalnego zaangażowania gracza… choć ostatecznie zrobił to kosztem jego cierpliwości.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Assassin's Creed III

Assassin's Creed III

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 30 października 2012

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

7.8

Gracze

7.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

„Moczowy filtr” jest zmorą generatorów AI. Dlaczego tworzone obrazki są takie pożółkłe?

Następny
„Moczowy filtr” jest zmorą generatorów AI. Dlaczego tworzone obrazki są takie pożółkłe?

Netflix i Apple TV z trzema mocnymi nowościami na weekend. 8-odcinkowe fantasy, kryminał i serial medyczny idealne na maraton

Poprzedni
Netflix i Apple TV z trzema mocnymi nowościami na weekend. 8-odcinkowe fantasy, kryminał i serial medyczny idealne na maraton

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl