„Przyszli z firm produkujących pastę do zębów”. Twórca Assassin's Creed wyjaśnia, czym Ubisoft różni się od EA, i dlaczego jest to tak ważne

Twórca Assassin’s Creed III pochwalił szefostwo firmy Ubisoft za skłonność do podejmowania ryzyka kreatywnego, co mocno przysłużyło się tej marce.

Adrian Kleć

„Przyszli z firm produkujących pastę do zębów”. Twórca Assassin's Creed wyjaśnia, czym Ubisoft różni się od EA, i dlaczego jest to tak ważne, źródło grafiki: Ubisoft.
„Przyszli z firm produkujących pastę do zębów”. Twórca Assassin's Creed wyjaśnia, czym Ubisoft różni się od EA, i dlaczego jest to tak ważne Źródło: Ubisoft.

Dyrektor kreatywny Assasin’s Creed III oraz Far Cry 4, Alex Hutchinson, udzielił ciekawego wywiadu serwisowi FRVR. W rozmowie pochwalił swojego byłego pracodawcę, czyli firmę Ubisoft, za skłonność do podejmowania ryzyka. Według niego właśnie to sprawiło, że marka Assassin’s Creed wciąż jest na topie.

Prawdziwa rzadkość w kategorii AAA

Jak tłumaczy Hutchinson, takie podejście jest rzadkością w kategorii AAA. Zwłaszcza powszechne jest popadanie marek w stagnację po odejściu ich oryginalnych twórców. Ludzie, którzy przejmują piecze nad takimi seriami nie do końca rozumieją, co uczyniło je wyjątkowymi i dlatego boją się wprowadzać zbyt duże zmiany.

W przypadku Ubisoftu było inaczej. Firma podjęła duże ryzyko, przeobrażając serię z w miarę małych rozmiarami skradankowych przygodowych gier akcji w wielkie gry RPG z otwartym światem. Taka zmiana gatunków w przypadku popularnych marek zdarza się niezwykle rzadko, a jeszcze rzadziej okazuje się sukcesem.

Menedżerowie z firm produkujących pastę do zębów

Hutchinson nie wspomina całej swojej kariery w Ubisoftcie dobrze, ale pod tym konkretnym względem mocno chwali szefostwo tej firmy. Według niego taka skłonność do podejmowania ryzyka kreatywnego wynika z tego, że to bardzo rzadki przypadek wielkiego wydawcy, którym nadal zarządzają jego założyciele i są to ludzie od początku swojej ścieżki zawodowej związani z grami. Jak tłumaczy:

Natomiast w EA mamy do czynienia z okropnymi menedżerami, którzy nigdy nie tworzyli gier. Zamiast tego przyszli z firm produkujących pastę do zębów i uważają, że jeśli prototyp nie jest niesamowity, to finalna gra nie może być dobra. …Nie mają pojęcia, jak tworzyć coś kreatywnego.

Hutchinson pracował m.in. przy Assasin’s Creed III. - „Przyszli z firm produkujących pastę do zębów”. Twórca Assassin's Creed wyjaśnia, czym Ubisoft różni się od EA, i dlaczego jest to tak ważne - wiadomość - 2025-11-04
Hutchinson pracował m.in. przy Assasin’s Creed III.

Oczywiście taka skłonność do podejmowania ryzyka nie zawsze przynosi dobre rezultaty, ale właśnie dlatego jest tym bardziej godna pochwały. Hutchinson niedawno przyznał, że ambitny początek Assasin’s Creed III okazał się pomyłką.

To wszystko może brzmieć jak pieśń pochwalna na część Ubisoftu, ale Hutchinson realistycznie patrzy na tego wydawcę, chwaląc niektóre aspekty jego działalności, a krytykując inne. Przykładowo: kilka miesięcy temu przyznał, że firma wymusiła przesadne napakowanie Assasin’s Creed III zawartością tylko po to, aby gracze szybko nie mogli odsprzedać gry w GameStopie, co mogłoby zaszkodzić sprzedaży nowych egzemplarzy w najważniejszych kilku pierwszych miesiącach od debiutu.

Assassin's Creed III

Assassin's Creed III

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 30 października 2012

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

7.8

Gracze

7.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Kleć

Autor: Adrian Kleć

Z GRYOnline.pl związany od sierpnia 2023, gdzie stara się poruszać tematy technologiczne. Miłość do Formuły 1 istnieje w nim od zawsze i doprowadziła go do początków przygody z dziennikarstwem. Zaczął od prowadzenia bloga, aż z czasem przeszedł do pisania dla redakcji motorsportowych, gdzie zajmował się dosłownie wszystkim (nawet komentowaniem wyścigów). Fan Roberta Kubicy. W wolnym czasie uwielbia fotografować i spacerować.

Nowy serial HBO Max rozwijający kultową serię jest gigantycznym hitem; numer 1 aż w 61 krajach zapisał się w historii platformy obok Rodu smoka i The Last of Us

Następny
Nowy serial HBO Max rozwijający kultową serię jest gigantycznym hitem; numer 1 aż w 61 krajach zapisał się w historii platformy obok Rodu smoka i The Last of Us

„Naruto nie ma sobie równych” i jest niedoścignionym wzorem dla autorów największych shonenów ostatnich lat

Poprzedni
„Naruto nie ma sobie równych” i jest niedoścignionym wzorem dla autorów największych shonenów ostatnich lat

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl