Twórca Assassin’s Creed III pochwalił szefostwo firmy Ubisoft za skłonność do podejmowania ryzyka kreatywnego, co mocno przysłużyło się tej marce.
Dyrektor kreatywny Assasin’s Creed III oraz Far Cry 4, Alex Hutchinson, udzielił ciekawego wywiadu serwisowi FRVR. W rozmowie pochwalił swojego byłego pracodawcę, czyli firmę Ubisoft, za skłonność do podejmowania ryzyka. Według niego właśnie to sprawiło, że marka Assassin’s Creed wciąż jest na topie.
Jak tłumaczy Hutchinson, takie podejście jest rzadkością w kategorii AAA. Zwłaszcza powszechne jest popadanie marek w stagnację po odejściu ich oryginalnych twórców. Ludzie, którzy przejmują piecze nad takimi seriami nie do końca rozumieją, co uczyniło je wyjątkowymi i dlatego boją się wprowadzać zbyt duże zmiany.
W przypadku Ubisoftu było inaczej. Firma podjęła duże ryzyko, przeobrażając serię z w miarę małych rozmiarami skradankowych przygodowych gier akcji w wielkie gry RPG z otwartym światem. Taka zmiana gatunków w przypadku popularnych marek zdarza się niezwykle rzadko, a jeszcze rzadziej okazuje się sukcesem.
Hutchinson nie wspomina całej swojej kariery w Ubisoftcie dobrze, ale pod tym konkretnym względem mocno chwali szefostwo tej firmy. Według niego taka skłonność do podejmowania ryzyka kreatywnego wynika z tego, że to bardzo rzadki przypadek wielkiego wydawcy, którym nadal zarządzają jego założyciele i są to ludzie od początku swojej ścieżki zawodowej związani z grami. Jak tłumaczy:
Natomiast w EA mamy do czynienia z okropnymi menedżerami, którzy nigdy nie tworzyli gier. Zamiast tego przyszli z firm produkujących pastę do zębów i uważają, że jeśli prototyp nie jest niesamowity, to finalna gra nie może być dobra. …Nie mają pojęcia, jak tworzyć coś kreatywnego.

Oczywiście taka skłonność do podejmowania ryzyka nie zawsze przynosi dobre rezultaty, ale właśnie dlatego jest tym bardziej godna pochwały. Hutchinson niedawno przyznał, że ambitny początek Assasin’s Creed III okazał się pomyłką.
To wszystko może brzmieć jak pieśń pochwalna na część Ubisoftu, ale Hutchinson realistycznie patrzy na tego wydawcę, chwaląc niektóre aspekty jego działalności, a krytykując inne. Przykładowo: kilka miesięcy temu przyznał, że firma wymusiła przesadne napakowanie Assasin’s Creed III zawartością tylko po to, aby gracze szybko nie mogli odsprzedać gry w GameStopie, co mogłoby zaszkodzić sprzedaży nowych egzemplarzy w najważniejszych kilku pierwszych miesiącach od debiutu.
GRYOnline
Gracze
Steam
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.