Jedna z głównych aktorek z Baldur's Gate 3 miała okazję zobaczyć całe drzewko dialogowe z gry. System ten był tak złożony, że przypominał jej swoistą mapę mózgu.
Dialogi są czymś niezmiernie ważnym w grach RPG. Samo rozwinięcie tego skrótowca podpowiada, że rozmowy pomiędzy postaciami, graczami i NPC’ami tworzą niepowtarzalną historię. Baldur’s Gate 3 może poszczycić się tutaj iście epickim scenariuszem, liczącym dwa miliony słów.
Maggie Robertson to aktorka, której głos i grację możecie znać z postaci Lady Dimitrescu w grze Resident Evil Vilage, oraz roli Orin w Baldur’s Gate 3. W wywiadzie dla serwisu TheGamer opowiedziała, jak wygląda mapa dialogowa w tym RPG. Wszystkich możliwości wyborów jest tak wiele, że pokazane w jednym miejscu wyglądają jak przestrzenny model połączeń neuronowych.
Pod względem treści dialogowych w scenariuszu Baldur’s Gate 3 ustępować ma jedynie nowemu Kingdom Come: Deliverance 2. Jednak w odróżnieniu od dzieła Czechów gra Larian Studios jest bardziej rozbudowana pod względem możliwości kierowania fabułą. To oznacza, że mapa dialogowa posiada więcej rozgałęzień.

Jak mówi Maggie Robertson to co stworzyli twórcy, wygląda dosłownie oszałamiająco. Aktorka stwierdziła, że od samego patrzenia na listę powiązań rozbolała ją głowa. „Drzewko” było zaś potrzebne do tego, aby wszystkie osoby pracujące zakulisowo nad grą były w stanie nadążać za piętrzącą się ilością różnych wariantów wydarzeń.
Przybliżając model drzewa dialogowego pracownicy mogli zobaczyć poszczególne możliwości, ale oddalając maksymalnie obraz zaczynał przypominać swoisty model mózgu, co dobrze oddaje jak złożony jest system dialogów w Baldur’s Gate 3.
Kiedy się oddaliłeś, wyglądało to jak cały mózg, wszystkie zakończenia nerwowe, synapsy. To było szalone.
– Maggie Robertson, TheGamer
Aktorka miała okazję ujrzeć rozbudowany system zarządzania rozdrożami wyborów podczas swojej pracy z twórcami gry. Ponieważ Baldur’s Gate 3 jest na podium czołówki gier RPG, drzewo dialogów opracowane przez Larian Studios ma prawo wywoływać podziw. To wszystko zaprojektowano zaś dla graczy, aby dać im jak najlepsze wrażenie kreowania własnej drogi w grze.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.