Dziś piszemy o pre-loadzie plików bety Ghost Recon: Wildlands, tajemniczym ogłoszeniu od Warner Bros. zaplanowanym na 8 marca, chęci wypuszczenia Final Fantasy XV na PC ze strony reżysera gry oraz o skasowaniu Project Giant Robot na Wii U. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Ubisoft umożliwił pobieranie plików (pre-load) gry Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands przed startem zamkniętych beta-testów, które odbędą się w dniach 3–6 lutego (dzięki, GameSpot). W przypadku PlayStation 4 na ściągnięcie czeka 21,5 GB danych, na pozostałych platformach sprzętowych (PC, XOne) powinna to być zbliżona wartość.
Serwis IGN France otrzymał od firmy Warner Bros. Interactive Entertainment bardzo ciekawą wiadomość, do której dołączono obrazek widoczny poniżej. Najwyraźniej 8 marca nastąpi jakieś ważne ogłoszenie. Czego będzie dotyczyło? Być może nowej gry o Batmanie od zespołu WB Games Montreal, o której plotki słyszeliśmy już jesienią. A może kontynuacji Śródziemia: Cienia Mordoru, o której też mówiło się jakiś czas temu? Ewentualnie dowiemy się, nad czym pracuje studio RockSteady, odkąd skończyło Arkham Knighta. Albo chodzi po prostu o kolejną porcję informacji w temacie Injustice 2. Jak widać, możliwości jest wiele, stylistyka grafiki pasuje do każdej z nich. O co naprawdę chodzi, przekonamy się za niewiele ponad miesiąc.

W wywiadzie dla cotygodniowego wydania magazynu Famitsu reżyser Final Fantasy XV, Hajime Tabata, oznajmił, że chciałby wypuścić tę grę na PC w ramach „próby technologii”:
„Chcę pokazać pecetowcom, jak Final Fantasy XV działa na mocnych maszynach, jest to również nasze osobiste życzenie. Ponadto spróbowałbym się w tworzeniu na PC, by doświadczyć unikalnego sposobu grania na tej platformie, z kreowaniem własnych misji czy eksplorowaniem świata z użyciem rzeczy takich jak mody.”
Niestety, wypowiedź Tabaty należy traktować raczej w kategorii złego, a nie dobrego znaku. Gdyby firma Square Enix faktycznie miała w bieżących planach pecetową wersję Final Fantasy XV, Tabata raczej nie mógłby powiedzieć nic innego niż: „Bez komentarza”. A może nie? Może Japończycy faktycznie pichcą już wersję na komputery osobiste, a reżyser gry tylko tworzy zasłonę dymną – czego życzę sobie i Wam (dzięki, Gematsu).
Jeśli pamiętacie nowości zapowiedziane przez Nintendo na targach E3 2014 (albo kojarzycie laureatów Vaporware Awards 2016 serwisu Wired), może nazwa Project Giant Robot coś Wam mówi. W przeciwnym wypadku spieszę z wyjaśnieniem, że miała to być zaprojektowana po części przez legendarnego Shigeru Miyamoto gra na Wii U, w której toczylibyśmy pojedynki między wielkimi robotami, korzystając z unikalnych właściwości GamePada. „Miała być”, bo gigant z Kioto oficjalnie potwierdził serwisom GameSpot i Polygon, że produkcja Project Giant Robot została zawieszona. I nic dziwnego, zważywszy że produkcja samej konsoli Wii U uległa już wstrzymaniu, a na rynek z początkiem marca wchodzi jej następca – Switch.

Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…
…jak również najnowsze filmy z gier:
Więcej:Zero smoków, zero laserów, tylko przemoc. Nowa gra twórcy Just Cause przypomina GTA 4 i Max Payne
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.