„To byłoby nieodpowiedzialne”. Szef Larian Studios broni decyzji o testowaniu AI w Divinity mimo krytyki

Szef studia Larian obiecał, że wkrótce gracze będą mogli sami przepytać deweloperów z różnych działów, aby uzyskać dokładne informacje o tym, jak wykorzystywane jest tam AI.

Adrian Werner

Komentarze
„To byłoby nieodpowiedzialne”. Szef Larian Studios broni decyzji o testowaniu AI w Divinity mimo krytyki, źródło grafiki: Larian.
„To byłoby nieodpowiedzialne”. Szef Larian Studios broni decyzji o testowaniu AI w Divinity mimo krytyki Źródło: Larian.

Ostatnich kilka dni w branży gier zdominowały kontrowersje wokół wykorzystywania AI w grach.

Rozpętały je informacje, że wśród studiów sięgających po generatywną sztuczną inteligencję jest Larian. Potem w sprawie wypowiedzieli się Daniel Vávra, czyli szef zespołu Warhorse (seria Kingdom Come: Deliverance) oraz Adrian Chmielarz z The Astronauts (Witchfire). Teraz prezes Lariana, Swen Vicke, wystosował kolejne oświadczenie w tym temacie.

Minął już tydzień od ogłoszenia Divinity, naszej kolejnej gry RPG, i wiele zgubiło się między słowami w tłumaczeniu.

DNA firmy Larian to sprawczość. Wszystko, nad czym pracujemy, ma na celu dobro naszych zespołów, gier i graczy. Celem jest zarówno polepszenie warunków pracy zespołu, jak i ulepszenie samej gry. Nasze sukcesy wynikają z umożliwiania ludziom pracy na swój własny sposób i wydobywania z nich tego, co najlepsze, dzięki czemu możemy tworzyć najlepsze gry RPG, jakie tylko jesteśmy w stanie opracować.

W tym kontekście nieodpowiedzialne byłoby z naszej strony nieocenianie nowych technologii pod kątem ich potencjału. Jednak nasze procesy nieustannie ewoluują i tam, gdzie nie są one wydajne lub nie odpowiadają temu, kim jesteśmy, wprowadzamy zmiany.

Aby zapewnić wam lepszy wgląd w nasze działania, po przerwie świątecznej zorganizujemy sesję AMA z udziałem różnych działów, podczas której będziecie mogli zadawać nam bezpośrednio pytania dotyczące Divinity i naszego procesu tworzenia gier.

Datę ogłosimy w nowym roku. Tymczasem życzę wszystkim Wesołych Świąt!

Czyli w skrócie: na konkrety odnośnie do tego, jak dokładnie wykorzystywane jest generatywne AI w grach studia Larian poczekamy do przyszłego roku. Gracze z pewnością będą mieli do Swena Vincke i pracowników wiele trudnych pytań.

Warto na koniec wspomnieć, że wczoraj ruszyła zimowa wyprzedaż w serwisie Steam i w jej ramach przeceniono wszystkie gry studia Larian.

  1. Baldur's Gate 3 (polskie napisy) za 186,75 zł
  2. Baldur's Gate 3 – Digital Deluxe Edition DLC (polskie napisy) za 34,49 zł
  3. Beyond Divinity (polskie napisy) 3,29 zł
  4. Divine Divinity (angielska wersja językowa) za 3,29 zł
  5. Divinity: Dragon Commander (polskie napisy) za 14,29 zł
  6. Divinity II: Developer's Cut (polskie napisy) za 7,19 zł
  7. Divinity: Original Sin – Enhanced Edition (polskie napisy) za 14,29 zł
  8. Divinity: Original Sin 2 – Definitive Edition (polskie napisy) za 40,49 zł

Dostępny jest także nieco taniej wypadający zestaw najstarszych produkcji:

  1. Divinity Anthology (Beyond Divinity, Divine Divinity, Divinity II: Developer's Cut) za 10,79 zł
Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 3 sierpnia 2023
Baldur's Gate 3 - Encyklopedia Gier
8.9

GRYOnline

8.3

Gracze

9.7

Steam

9.6

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Największy przebój kinowy anime zawiódł fanów pod jednym względem, ale następny film ma „spełnić oczekiwania wszystkich”

Następny
Największy przebój kinowy anime zawiódł fanów pod jednym względem, ale następny film ma „spełnić oczekiwania wszystkich”

Dzięki znacznej poprawie wydajności procesora graficznego i CPU silnik Unreal Engine 5.7 ma stanowić kolejny krok we właściwym kierunku

Poprzedni
Dzięki znacznej poprawie wydajności procesora graficznego i CPU silnik Unreal Engine 5.7 ma stanowić kolejny krok we właściwym kierunku

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl