Szef studia Larian obiecał, że wkrótce gracze będą mogli sami przepytać deweloperów z różnych działów, aby uzyskać dokładne informacje o tym, jak wykorzystywane jest tam AI.
Ostatnich kilka dni w branży gier zdominowały kontrowersje wokół wykorzystywania AI w grach.
Rozpętały je informacje, że wśród studiów sięgających po generatywną sztuczną inteligencję jest Larian. Potem w sprawie wypowiedzieli się Daniel Vávra, czyli szef zespołu Warhorse (seria Kingdom Come: Deliverance) oraz Adrian Chmielarz z The Astronauts (Witchfire). Teraz prezes Lariana, Swen Vicke, wystosował kolejne oświadczenie w tym temacie.
Minął już tydzień od ogłoszenia Divinity, naszej kolejnej gry RPG, i wiele zgubiło się między słowami w tłumaczeniu.
DNA firmy Larian to sprawczość. Wszystko, nad czym pracujemy, ma na celu dobro naszych zespołów, gier i graczy. Celem jest zarówno polepszenie warunków pracy zespołu, jak i ulepszenie samej gry. Nasze sukcesy wynikają z umożliwiania ludziom pracy na swój własny sposób i wydobywania z nich tego, co najlepsze, dzięki czemu możemy tworzyć najlepsze gry RPG, jakie tylko jesteśmy w stanie opracować.
W tym kontekście nieodpowiedzialne byłoby z naszej strony nieocenianie nowych technologii pod kątem ich potencjału. Jednak nasze procesy nieustannie ewoluują i tam, gdzie nie są one wydajne lub nie odpowiadają temu, kim jesteśmy, wprowadzamy zmiany.
Aby zapewnić wam lepszy wgląd w nasze działania, po przerwie świątecznej zorganizujemy sesję AMA z udziałem różnych działów, podczas której będziecie mogli zadawać nam bezpośrednio pytania dotyczące Divinity i naszego procesu tworzenia gier.
Datę ogłosimy w nowym roku. Tymczasem życzę wszystkim Wesołych Świąt!
Czyli w skrócie: na konkrety odnośnie do tego, jak dokładnie wykorzystywane jest generatywne AI w grach studia Larian poczekamy do przyszłego roku. Gracze z pewnością będą mieli do Swena Vincke i pracowników wiele trudnych pytań.
Warto na koniec wspomnieć, że wczoraj ruszyła zimowa wyprzedaż w serwisie Steam i w jej ramach przeceniono wszystkie gry studia Larian.
Dostępny jest także nieco taniej wypadający zestaw najstarszych produkcji:
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.