Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 czerwca 2025, 22:23

Wiedźmin 4 bez downgrade'u? Reżyser gry odpowiada na obawy graczy, media przewidują platformy docelowe

Wiedźmin 4 wzbudza zarówno podziw, jak i wątpliwości natury sprzętowej po prezentacji dema technologicznego na State of Unreal. Na pytania o potencjalny downgrade reżyser Sebastian Kalemba odpowiedział krótko i z optymizmem.

Źródło fot. CD Projekt RED
i

Demo technologiczne Wiedźmina 4 okazało się doskonałą reklamą możliwości Unreal Engine 5. Jednakże wraz z kurzem opadającym po pokazie pojawiły się wątpliwości odnośnie do sprzętu, który będzie w stanie godnie zaprezentować przygody Ciri. Na sugestię Marcina „Dela” Łukańskiego (współtwórcy kanału tvgry) o potencjalnym „downgradzie” graficznym Wiedźmina 4 Sebastian Kalemba – reżyser i dyrektor wykonawczy gry – odpowiedział krótkim „spokojnie ;)”.

Wypowiedź może sugerować, że twórcy nie spodziewają się pogorszenia jakości oprawy wizualnej „czwartego” Wiedźmina. Demo zostało uruchomione na bazowym PlayStation 5, a mimo to działało w 60 fps.

Jednakże, jak podkreślili deweloperzy, prezentacji daleko do tego, co zobaczymy w finalnej wersji gry. Dlatego część fanów zastanawia się, czy Wiedźmin 4 nie powstaje raczej z myślą o PS6 niż PS5. Wątpliwości graczy nie powinny dziwić także ze względu na kłopotliwą premierę Cyberpunka 2077 na konsolach ósmej generacji, które nie były w stanie poradzić sobie z tą produkcją i wypadły absolutnie fatalnie.

Nad tematem pochylili się również branżowi eksperci (w tym serwis IGN). Wśród dziennikarzy panuje jednak przekonanie, że Wiedźmin 4 ukaże się zarówno na PS5 oraz Xboxie Series S/X, jak i na kolejnej generacji konsol. Nowa część serii RPG od studia CD Projekt Red (zgodnie z zapewnieniami twórców) nie zadebiutuje przed 2027 rokiem – biorąc pod uwagę potencjalne opóźnienia w produkcji, na debiut możemy czekać nawet do 2029 rok lub dłużej.

Jest wielce prawdopodobne, iż do tego czasu nowy sprzet ujawnią lub nawet wydadzą zarówno Sony, jak i Microsoft. W końcu od premiery PlayStation 5 i Xboxów Series X/S minęły już ponad 4 lata, a kolejne generacje konsol zwykle trafiają na rynek mniej więcej co 7 lat.

Na koniec warto wspomnieć, że choć do premiery Wiedźmina 4 jeszcze daleko, nie przeszkadza to produkcji w zdobywaniu nagród. Pierwszy zwiastun tytułu (przygotowany wspólnie przez CD Projekt RED i Platige Image) otrzymał nagrodę Gold Cube na gali ADC Awards 2025. Gdybyście chcieli osobiście pogratulować twórcom tego zaszczytu (lub dowiedzieć się więcej o pracy w branży) w dniach 7-8 czerwca w Łodzi odbędzie się Art for All – wydarzenie, na którym obecni będą m.in. przedstawiciele „Redów”.

  1. "Chcemy dokręcić gameplay i samo doświadczenie polowania na potwory" – rozmawiamy z twórcami Wiedźmina 4

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej