Cyberpunk 2077 - Marcin Iwiński przeprasza za stan gry. Wersje next-gen opóźnione
Studio CD Projekt RED ujawniło plany rozwoju Cyberpunka 2077 na ten rok. Priorytetem są aktualizacje, dlatego premiery darmowych DLC oraz wersji na PS5 i Xboksa Series X/S zostały opóźnione.

- 1. duży patch #1 (styczeń),
- 2. duży patch #2 (luty),
- 3. dalsze aktualizacje,
- 4. darmowe DLC,
- 5. wersje na PS5 i XSX (druga połowa 2021 roku).
Studio CD Projekt RED opublikowało filmik, w którym współzałożyciel firmy, Marcin Iwiński, po raz kolejny przeprosił za rozczarowująco niską jakość techniczną gry Cyberpunk 2077, zwłaszcza na konsolach. Najciekawszym elementem materiału było jednak ujawnienie planów zespołu na resztę tego roku.
Iwiński poinformował, że darmowe dodatki DLC ukażą się później niż zakładano, gdyż obecnie priorytetem jest naprawienie bazowej gry. Opóźniono również premierę dedykowanych wersji na konsole nowej generacji – wydanie ich jest planowane dopiero na drugą połowę tego roku. Przypomnijmy, że posiadacze PS5 i Xboksa Series X/S mogą na razie bawić się w CP2077 dzięki wstecznej kompatybilności, a edycję next-gen otrzymają za darmo w ramach aktualizacji.
Już wczoraj Marcin Iwiński potwierdził, że prace nad zapowiadanymi dużymi patchami idą zgodnie z planem i pierwszy z nich ukaże się w tym miesiącu, a drugi – w lutym. Co jednak ciekawe, w filmiku poinformował on, że podczas prac nad aktualizacjami osoby zatrudnione przez CD Projekt RED nie mają obowiązku brania nadgodzin. Jednym z priorytetów studia ma być uniknięcie crunchu, nie tylko obecnie, ale również przy wszystkich przyszłych projektach. Takie deklaracje składane były już jednak wcześniej, a ostatecznie wyszło jak wyszło. Pozostaje mieć nadzieję, że tym razem szefostwo firmy skuteczniej zrealizuje swoje obietnice w tej kwestii.
Marcin Iwiński postarał się również wytłumaczyć, jak doszło do fatalnej premiery Cyberpunka 2077 na konsolach. Celem twórców było opracowanie zapierającej dech w piersiach wersji pecetowej, a następnie przeniesienie gry na pozostałe platformy. Pomimo zaawansowanego wieku PS4 i Xboksa One początkowo nie wydawało się to szczególnie dużym wyzwaniem. Autorzy przyznają, że nie docenili trudności tego zadania.
W końcowych etapach prac praktycznie z każdym dniem gra działała na starych konsolach coraz lepiej, wiec twórcy wierzyli, że ostatnią aktualizacją przedpremierową uda im się doprowadzić te wydania do odpowiedniego stanu. Iwiński tłumaczy, że studio udostępniło recenzentom wersje na PS4 i Xboksa One tak późno, gdyż czekano na ukończenie patcha, mając nadzieję, że zapewni on wystarczające ulepszenia. Tak się jednak nie stało.
Marcin Iwiński stwierdził również, że studio współpracuje z firmą Sony w celu przywrócenia Cyberpunka 2077 do dystrybucji w PlayStation Store.
- Cyberpunk 2077 - przegląd najnowszych modów
- Cyberpunk 2077 na PS4 to katastrofa. Miałeś spalić miasto, nie konsolę, samuraju (recenzja wersji na PlayStation 4)
- Recenzja gry Cyberpunk 2077 - samuraju, masz świetne RPG do ogrania (wersja PC)
- Cyberpunk 2077 - braki, niedociągnięcia i pomysły jak uratować grę
- Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
- Cyberpunk 2077 – strona oficjalna

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend

proszę nie męczyć Marcina on i tak jest dociśnięty ;)
Sebo1020 Senator

https://twitter.com/i/status/1349824365869871106
autor Szymon "Hed" Liebert
Miodowy Generał

A mówiłem sobie "będę mądry o zaczekam do wiosny aż zpatchują, to będę miał "full ekspirjens"".
A może jednak zagram zimą... następną.
leonekwolfik Konsul
Wiadomo może kiedy biedzie pierwszy duży patch?
Mial byc do 10 dni od tego filmu z przeprosinami, co właściwie dziś mija.
Game_0ver Konsul

Najlepiej byłoby chyba gdyby nic nie mówili, nie pisali i nie przepraszali, bo nawet to im nie wychodzi, a po prostu zamknęli się i pracowali nadal nad grą.
Miałem kupić na premierę na PS4 Slim, mimo że i tak bym nie zagrał od razu. Chciałem po prostu mieć tę grę, wesprzeć CDPR, dołożyć im małą cegiełkę. Jednak nie zrobiłem tego i bardzo się cieszę, bo żałowałbym tego zakupu bardzo.
Mam nadzieję, że Cyberpunk tak jak No Man Sky jeszcze kiedyś dostanie nowe życie i zostanie naprawiony/poprawiony.