Do tej pory seria Ace Combat szerokim łukiem omijała pecety. Już wkrótce może to jednak ulec zmianie. Według najnowszych informacji, bardzo prawdopodobne, że na PC zmierza konwersja Ace Combat: Assault Horizon.

Ace Combat to najsłynniejsza konsolowa seria zręcznościowych gier lotniczych. Do tej pory miłośnicy komputerów nie mieli okazji zagrać w żadną z jej odsłon. Wkrótce może to jednak ulec zmianie. Najnowsze plotki sugerują bowiem, że firma Namco Bandai pracuje nad przeniesieniem zeszłorocznego Ace Combat: Assault Horizon na pecety.
Spekulacje te wywołało wystąpienie przez Koreański oddział wydawcy z prośbą o przydzielenie wersji pecetowej właściwej kategorii wiekowej. W przeszłości w ten sposób dowiadywaliśmy o istnieniu wielu nieujawnionych projektów i wywołane tym spekulacje prawie zawsze okazywały się mieć pokrycie w rzeczywistości. Pozostaje mieć nadzieję, że Ace Combat: Assault Horizon nie okaże się wyjątkiem.

Przypomnijmy, że Ace Combat: Assault Horizon ukazało się na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3 w październiku zeszłego roku. W przeciwieństwie do większości wcześniejszych odsłon serii akcja gry nie była osadzona w fikcyjnym (choć w wielu miejscach przypominającym Ziemię) świecie Strangereal i zamiast tego toczyła się w naszej rzeczywistości. Wcielaliśmy się w porucznika Williama Bishopa, będącego dowódcą podległego NATO elitarnego szwadronu Warwolf. W trakcie kampanii musieliśmy powstrzymać plany Andreia Markova, czyli rosyjskiego najemnika pragnącego rozpętać III wojny światowej.
Podobnie jak poprzednie odsłony Ace Combat: Assault Horizon oferuje mocno zręcznościowy model lotu. Autorzy nie zawracali sobie głowy realizmem i zamiast tego postawili na szaloną efektowność powietrznych starć. Nie zabrakło jednak nowych elementów. Po raz pierwszy w historii serii pojawiła się sekcja, w której kierowaliśmy helikopterem. Ponadto wprowadzono specjalny system pojedynków powietrznych, dzięki któremu starcia nie ograniczały się do strzelania w małe punkciki na horyzoncie.
Porzucenie klasycznego dla serii świata oraz zmiany w mechanice walki nie spodobały się wszystkim fanom. Mimo to gra zyskała dobre recenzje i okazała się sporym sukcesem finansowym - do maja tego roku sprzedała się w ponad 1,07 mln egzemplarzy.
Gracze
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.