Gry, które zmuszają graczy do oglądania reklam, zakazane na Steamie. Valve zmienia zasady

Valve ponownie zrobiło coś, co bardzo spodoba się graczom. Firma zakazała dystrybucji na Steamie gier zmuszających użytkowników do oglądania reklam.

Adrian Werner

Gry, które zmuszają graczy do oglądania reklam, zakazane na Steamie. Valve zmienia zasady, źródło grafiki: Valve.
Gry, które zmuszają graczy do oglądania reklam, zakazane na Steamie. Valve zmienia zasady Źródło: Valve.

Firma Valve zmieniła właśnie zasady dystrybucji gier w serwisie Steam, wprowadzając nowe reguły, które powinny bardzo przypaść graczom do gustu.

Od teraz do dystrybucji na Steamie nie będą dopuszczane produkcje, które wymuszają na graczach oglądanie reklam lub interakcje z nimi.

  1. Dotyczy to zarówno sytuacji, w których takie oglądanie lub interakcje są wymagane w ogóle do kontynuowania zabawy, jak również te, gdzie zapewnia to jedynie dostęp do dodatkowych elementów, np. nagród.
  2. Valve wyjaśnia, że gry, które korzystają z takich rozwiązań muszę je zmienić. Firma rekomenduje, żeby deweloperzy przerobili swoje produkcje na klasyczne płatne tytuły lub wykorzystali tradycyjny model free-to-play z mikropłatnościami.
  3. Ponadto Valve zakazuje firmom pobierania opłat od innych deweloperów za dostęp do funkcji Steam, takich jak strony wyprzedażowe, pakiety, witryny sklepów lub strony franczyzowe.

To wszystko są bardzo dobre zmiany. Zwłaszcza te związane z reklamami powinny spodobać się graczom. Na rynku mobilnym jest masa gier, które wymuszają oglądanie filmików promujących inne produkty i takie rozwiązania po prostu nie pasują do rynku pecetowego. Dobrze więc, że Valve postanowiło ukrócić tego typu praktyki na Steamie, zanim miały one okazję stać się prawdziwym problemem.

Warto dodać, że to nie jedyne korzystne zmiany wprowadzone ostatnio przez Valve. Z zeszłym tygodniu dodano nową funkcję na Steam, w ramach której wyświetlane jest ostrzeżenie, gdy dostępna w Early Access nie była aktualizowana od dłuższego czasu.

  1. Strona serwisu Steam
Podobało się?

7

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
8
9
16
22
23

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2025-02-11
07:53

Kasrkin Konsul

Kasrkin

Niestety wiem, dlatego napisałem, że "ja" bym się zabrał, a nie żeby "Valve" się zabrało.

Bez ingerencji państw raczej tego raka nie wytniemy, co jest w sumie dziwne. Z lewymi bukmacherami się udało, ale hazard i lootboxy w grach trzymają się mocno.

Komentarz: Kasrkin
2025-02-11
07:42

Great_Ca3imir Konsul

Great_Ca3imir
😂

I zamiast reklam będą płatne dlc. Brawo steam.

Komentarz: Great_Ca3imir
2025-02-10
22:39

amfa24 Konsul

amfa24

Cudnie i miodnie

Komentarz: amfa24
2025-02-10
21:16

dzl Legend

dzl

Dalej mają gównogierki z NFT. ^^

Komentarz: dzl
2025-02-10
19:19

Kwisatz_Haderach Senator

Kwisatz_Haderach

Sweeney na twiterku:

Epic Store przyjmie kazda gre wyswietlajaca reklamy i doda do nich swoje!

Komentarz: Kwisatz_Haderach

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl