Twórcy Pathfindera dziękują Larian Studios. Sukces Baldur’s Gate 3 zmienił ich podejście do kluczowej rzeczy

Baldur’s Gate 3 zwiększył zainteresowanie gatunkiem cRPG, na czym skorzystało m.in. Owlcat Games. Studio lepiej rozumie, czego oczekują współcześni gracze i na jakie elementy powinno stawiać.

Marcin Bukowski

Komentarze
Twórcy Pathfindera dziękują Larian Studios. Sukces Baldur’s Gate 3 zmienił ich podejście do kluczowej rzeczy, źródło grafiki: Larian Studios.
Twórcy Pathfindera dziękują Larian Studios. Sukces Baldur’s Gate 3 zmienił ich podejście do kluczowej rzeczy Źródło: Larian Studios.

Owlcat Games znane jest z tworzenia niezwykle rozbudowanych i obszernych gier RPG. Wystarczy wspomnieć Warhammer 40,000: Rogue Trader czy Pathfinder: Wrath of the Righteous. Nie da się jednak ukryć, że w tym gatunku obecnie króluje Larian Studios, odpowiedzialne za hitowe Baldur’s Gate 3.

cRPG wracają do łask

Anton Emelyanov, zajmujący w Owlcat Games pozycję Brand Managera, wyjaśnił w rozmowie z serwisem FRVR, że Baldur’s Gate 3 nie jest dla studia konkurencją, ale sojusznikiem. Dzięki produkcji Larian Studios gatunek cRPG wraca do łask graczy, na czym zyskują również inni deweloperzy.

Największe sukcesy w tym gatunku potwierdzają, że istnieje szeroka publiczność dla głębokich, fabularnych cRPG. Nie zmieniają one naszego kierunku, ale wzmacniają nasze przekonanie, że inwestowanie w złożone systemy i narracyjną głębię ma sens. To motywujące widzieć, jak gatunek rozkwita. Cieszymy się też, że BG3 i nasze gry na nowo rozbudziły u wielu graczy miłość do cRPG oraz przedstawiły ten gatunek zupełnie nowej publiczności.

Baldur’s Gate 3 nie bez powodu osiągnął jednak tak duży sukces i musiał wyróżniać się na tle pozostałych gier RPG. Owlcat Games doskonale zdaje sobie z tego sprawę – dzięki produkcji Larianów lepiej wiedzą, czego oczekuje współczesna publiczność i w jakim kierunku muszą podążać.

Gatunek zmierza w kierunku większej reaktywności, silniejszego, systemowego opowiadania historii oraz bardziej przystępnego wprowadzenia, bez poświęcania złożoności. Spodziewamy się lepszej integracji wyborów gracza z rozgrywką z chwili na chwilę, zamiast ograniczania ich do pojedynczych, odizolowanych sekwencji fabularnych. W Owlcat zamierzamy dalej ulepszać reaktywność, rozbudowę towarzyszy i systemy rozgrywki, które w znaczący sposób odpowiadają na decyzje gracza i zwiększają immersję.

Zdaniem Emelyanova rdzeń gatunku opiera się na kilku podstawowych filarach: wyborach, konsekwencjach, towarzyszach i scenariuszu. Do tego wszystkiego należy dodać „głębokie systemy”, które pozwolą graczom eksperymentować z mechanikami i tworzyć złożone kombinacje oraz budowę świata.

Obecnie Owlcat Games pracuje nad dwiema produkcjami: Warhammer 40,000: Dark Heresy oraz The Expanse: Osiris Reborn. Emelyanov wyjaśnił, że tworzenie gry w oparciu o ugruntowaną markę zapewnia deweloperom solidny fundament, który następnie mogą rozbudowywać.

Tworzenie świata jest kluczowe dla doświadczenia dobrego RPG, a praca w ramach istniejącej marki daje nam w rzeczywistości bogaty fundament: mnóstwo odniesień, jasne wytyczne i spójne uniwersum, które pomaga nam opowiadać nowe historie, zachowując jednocześnie pełną konsekwencję.

Niestety daty premier obu gier nie są jeszcze znane. Jeżeli jednak czekacie na Dark Heresy, to już 16 grudnia wystartują testy wersji alfa. Dostępne będą jednak wyłącznie dla osób, które zakupiły w preorderze Edycję Kolekcjonerską lub pakiet Developers Digital Pack.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 3 sierpnia 2023
Baldur's Gate 3 - Encyklopedia Gier
8.9

GRYOnline

8.3

Gracze

9.7

Steam

9.6

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

To największe hity mangowe Sony ostatnich 15 lat. Numer 1 ani trochę nie dziwi

Następny
To największe hity mangowe Sony ostatnich 15 lat. Numer 1 ani trochę nie dziwi

Nintendo traci przez drożejącą pamięć. Spadły akcje firmy, a zbudowanie Switcha 2 będzie więcej kosztowało

Poprzedni
Nintendo traci przez drożejącą pamięć. Spadły akcje firmy, a zbudowanie Switcha 2 będzie więcej kosztowało

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl