Firma Techland dwa lata z rzędu notowała rekordowe wyniki. W 2022 roku zyski były najwyższe w historii, ale już w 2023 r. studio osiągnęło rekordowe straty.
Techland, czyli jedna z największych polskich firm w branży gier, opublikowała nowe sprawozdanie finansowe. Zawarte w nim liczby nie są dobre.
Dla porównania, w 2022 roku firma wygenerowała 1,12 mld zł przychodów (a więc pięć razy więcej) oraz 746,8 mln zł zysku. Te rekordowe wyniki (najlepsze w 2022 roku wśród polskich spółek z tej branży) nie mogły jednak być czymś stałym, gdyż napędzała je premiera Dying Light 2 oraz dodatku Bloody Ties do tej gry. W 2023 roku studio nie wypuściło żadnej nowej produkcji, więc znacznie słabsze wyniki nie są specjalnym zaskoczeniem.
Stratą nie wydaje się zresztą przejmować zarząd spółki, który dobrze ocenia jej sytuację finansową i zapewnia, że pozwala ona na dalszy rozwój firmy. Jak tłumaczy przedstawiciel Techlandu, w tej branży premiery mają zapewnić środki na działalność na kolejne lata. Studio pracuje obecnie nad grą RPG, która ma być nową marką. Ten projekt nie jest tani – w zeszłym roku wydano na niego 24,6 mln złotych, a łączne koszty jego produkcji przekroczyły już 96,5 mln złotych.
Przypomnijmy, że Dying Light 2 ukazało się lutym 2022 roku na PC oraz konsole Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5. Z kolei w ubiegłym roku Techland został przejęty przez koncern Tencent – chiński gigant nabył 67% udziałów w spółce. W połowie czerwca informowaliśmy o zwolnieniach w firmie. Z pracą miało pożegnać się kilkanaście osób.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:Polski survival horror szykuje zmianę, która otworzy Cronos: The New Dawn na wszystkich graczy
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.