W BG3 nie brakuje ciekawych postaci niegrywalnych. Spośród nich wyróżnia się Rolan, który dysponuje unikalnym repertuarem zaklęć.
Spragnieni kolejnych ciekawostek ze świata Baldur’s Gate 3? Tym razem czas na jedną z postaci pobocznych – Rolana, którego możemy spotkać w akcie pierwszym i drugim, a jeśli mamy szczęście, także ostatnim (jego losy są bowiem dość zawiłe i mogą ulec sporym zmianom w trakcie naszej rozgrywki w zależności od tego, jakie podejmiemy decyzje).
Na początek kilka słów kontekstu. Rolan to mag, na którego po raz pierwszy możemy się natknąć w grotach Druidów, gdzie kłóci się z rodzeństwem o to, czy zostać w Gaju i pomóc uchodźcom w ucieczce. Sam chce opuścić Szmaragdowy Gaj, bo liczy na możliwość nauki u czarodzieja Lorroakana we Wrotach Baldura. Rolan to bowiem czarodziej-samouk, co ma kilka interesujących konsekwencji, na które zwrócili uwagę fani.
Chodzi przede wszystkim o jego repertuar zaklęć. Choć to podstawowe czary i na pierwszy rzut oka mogą wydać się mało interesujące, mają kilka interesujących modyfikacji i dodatkowych efektów. I tak, w wykonaniu Rolana:
Jeśli natomiast Rolan zwróci się przeciwko Lorroakanowi we Wrotach Baldura i przetrwa starcie, stanie do finałowej walki u naszego boku. Wtedy ma do dyspozycji jeszcze jeden dodatkowy czar – Kulę ognia, która w jego wersji dodatkowo rozgrzewa metal i może doprowadzić do upuszczenia przez przeciwników broni. Bohater stawi się też na wezwanie na 12. poziomie.
To taki uroczy i naprawdę świetny detal. Widać, ile serca i namysłu włożono w każdą z postaci.
Szkoda jedynie, że Gale nie ma nic do powiedzenia na temat magicznych aspiracji tego niepozornego bohatera. Czarodziej bowiem słynie z dość specyficznej postawy wobec entuzjastów nieformalnej edukacji magicznej, co widać przede wszystkim w jego relacji z Zaklinaczami.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.