Tryb eksploracji w Assassin's Creed Odyssey usuwa znaczniki misji z mapy

Assassin's Creed Odyssey stawia na immersję. Tryb eksploracji, jeden z dwóch trybów gry, zmusi Was do samodzielnego odkrywania znaczników misji na mapie. I choć wcale nie trzeba z niego korzystać, Ubisoft twierdzi, że znacznie wzbogaca on doświadczenie.

Maciej Żulpo

Cały ten świat czeka na odkrycie – i nie pozostawia wielu wskazówek. - Tryb eksploracji w Assassin's Creed Odyssey usuwa znaczniki misji z mapy - wiadomość - 2018-09-11
Cały ten świat czeka na odkrycie – i nie pozostawia wielu wskazówek.

Nie tylko Cyberpunk 2077 stawia na całkowitą immersję. Assassin’s Creed Odyssey pozwoli Wam poczuć się jak prawdziwi odkrywcy dzięki trybowi eksploracji, który usunie z mapy gry wszystkie znaczniki misji. Żeby wiedzieć, gdzie znajduje się miejsce rozpoczęcia zadania, będziecie musieli je najpierw odszukać. Opublikowane zrzuty ekranu (pochodzące z materiału zamieszczonego przez IGN) wskazują, że tryb eksploracji jest jednym z dwóch trybów gry, zaraz obok tradycyjnego „trybu wspomaganego”, gdzie wszystkie znaczniki znajdują się na mapie, a zadania (wraz z lokacjami) są na niej automatycznie umiejscawiane. Co więcej, jak czytamy w opisie, Ubisoft zaprojektował grecką odsłonę serii z myślą o nowym „systemie nawigacji” – i to on ma zapewnić optymalne doświadczenie.

Jak tryb przekłada się na projekt świata i strukturę questów? Informacje o przybliżonym położeniu celu gracz otrzymuje od postaci zlecającej zadanie. Potem natomiast… zdany jest już praktycznie tylko na siebie. Ogólny kierunek podróży do ważniejszych obszarów wskaże tymczasowy znacznik. Szczegóły (takie jak rozmieszczenie przeciwników, cel misji czy ważniejsze punkty) każdy będzie musiał odkryć sam – albo pieszo, albo z pomocą „orła-lornetki” Ikarusa. Miejsc do eksplorowania z kolei na pewno nie zabraknie. Ujawniona niedawno mapa gry nie pozostawia złudzeń – Grecja w Assassin’s Creed Odyssey jest dumna ze swojego wyspiarskiego charakteru i nie stara się tego ukrywać. Ile zaś tajemnic skrywają rozrzucone po Morzu Śródziemnym wysepki – eksploratorzy przekonają się na własnej skórze.

Tryb eksploracji w Assassin's Creed Odyssey usuwa znaczniki misji z mapy - ilustracja #3

NIE MA IMMERSJI BEZ ODDECHU

Za stopniowym upraszczaniem narzędzi nawigacyjnych w serii Assassin’s Creed stał dobry powód. Ostatnią grą z cyklu posiadającą okrągłą minimapę był Syndicate. Origins, podobnie jak Odyssey, postawił na minimalistyczny prostokątny radar podobny do tego występującego w Skyrimie. Drastycznie zwiększyło to ilość wolnego miejsca na ekranie, co pośrednio miało przełożyć się na pogłębienie immersji. Od czasów Unity znacznie zredukowano też liczbę znaczników występujących na „dużej” mapie. We francuskiej odsłonie w ich gęstwinie ginęło bowiem… całe miasto.

Premiera Assassin’s Creed Odyssey tuż za rogiem – tytuł zadebiutuje 5 października na PC, PlayStation 4 i Xboksie One. Ubisoft poświęca ten czas na prowadzenie intensywnej kampanii promocyjnej. Z ostatniego zwiastuna dowiadujemy się, jak dużą rolę w grze odegrają wybory moralne. „Erpegowość” najnowszej odsłony podkreśla też ujawniona niedawno pokaźna lista umiejętności. Na tym zaś z pewnością nie koniec – deweloper musi przecież wypełnić czymś roczną lukę pomiędzy kolejnymi odsłonami serii. Do momentu premiery – i jeszcze długo po niej – możemy więc spodziewać się kolejnych informacji.

Assassin's Creed: Odyssey

Assassin's Creed: Odyssey

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 5 października 2018

Informacje o Grze
7.6

GRYOnline

6.4

Gracze

8.9

Steam

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

29

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
5
7
8
9
10
12
13
14
15
16
18
22
23
24
26
27
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2018-09-25
20:51

zanonimizowany1199216 Legionista

A da się wyłączyć orła?

Komentarz: zanonimizowany1199216
2018-09-14
15:05

Kompo Legend

Kompo

No nie wiem, niby fajny pomysł, ale ja w AC lubię sobie "odhaczać" regiony po kolei i właśnie czyścić mapę ze znaczników. Jak nie mam czegoś zaznaczonego, to potem cały czas mam przykre wrażenie, że coś ominąłem po drodze, a lizanie ścian po tak ogromnej mapie nie brzmi jak frajda.

Komentarz: Kompo
2018-09-12
15:06

kaszanka9 Legend

kaszanka9

No i to jest coś, przemyślane, bo samo wyłączenie nie starczy, gra musi brać na to jakoś poprawkę i umożliwić dotarcie na własną rękę bez znaczników.

Komentarz: kaszanka9
2018-09-12
14:33

zanonimizowany768165 Legend

Ale co mają do tego janusze? Za granicą to jest inaczej?
Każda okazja jest dobra by dosolić rodakom, jak widzę...

Komentarz: zanonimizowany768165
2018-09-12
13:45

sticky_dude Generał

Fajnie że jest wybór, fajnie też gdyby była opcja np przełączenia z jednego trybu w drugi w trakcie lub po skończeniu gry. Wtedy na pewno na plus :)

Komentarz: sticky_dude

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl