Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 lutego 2016, 14:30

autor: Hed

Tom Clancy's The Division – wersja PC ograniczona przez konsole, konsole otrzymają opcje graficzne

Pecetowa wersja Tom Clancy's The Division nie rozwinie skrzydeł przez edycje na konsole – twórcy przyznali, że musieli ją ograniczyć, by posiadacze Xboksów One i PlayStation 4 nie poczuli się traktowani niesprawiedliwie. Na platformach Sony i Microsoftu pojawią się za to opcje graficzne rodem z komputerów, które pozwolą przyspieszyć działanie gry.

Pecetowa wersja Tom Clancy's The Division mogłaby być ładniejsza gdyby nie konsole? - Tom Clancy's The Division – wersja PC ograniczona przez konsole, konsole otrzymają opcje graficzne - wiadomość - 2016-02-07
Pecetowa wersja Tom Clancy's The Division mogłaby być ładniejsza gdyby nie konsole?

Nowy wywiad z przedstawicielem Ubisoft Massive na temat Tom Clancy's The Division przyniósł informacje, które mogą Was zirytować lub ucieszyć – w zależności od tego czy jesteście graczami pecetowymi czy konsolowymi. Chodzi o to, że jeden z producentów tej sandboksowej gry akcji MMO powiedział, że edycja pecetowa została w pewnym zakresie ograniczona pod względem technicznym ze względu na wersje konsolowe. Deweloper zapewnił, że posiadacze komputerów otrzymają odrębny, porządny build, a nie żadną konwersję, ale przyznał, że musiał on zostać dostosowany do konsol. W innym przypadku, jak tłumaczy jeden z pracowników Ubisoft Massive, gracze konsolowi mogliby poczuć się traktowani niesprawiedliwie. Warto dodać, że zdaniem pracownika szwedzkiego studia nie chodziło tu o żadne poważne zmiany i konieczność pójścia na olbrzymi kompromis, lecz pewne drobne modyfikacje.

Konieczności przygotowania dobrej wersji pecetowej studiu Ubisoft Massive tłumaczyć chyba nie trzeba. Przecież mamy do czynienia z ludźmi, którzy tworzyli świetne pecetowe gry: Ground Control czy World in Conflict.

Przytaczana przez nas wypowiedź pochodzi z powyższego wywiadu przeprowadzonego przez serwis Team Epiphany (interesujący nas fragment rozpoczyna się po 13 minucie), w którym można wyłapać jeszcze jedną co najmniej intrygującą informację. Okazuje się bowiem, że w wersji gry na PlayStation 4 i Xbox One pojawią się opcje graficzne, które pozwolą obniżyć jakość grafiki, żeby gra działała lepiej. Chodzi między innymi o możliwość wyłączenia niektórych efektów oświetleniowych, co ponoć poprawi wydajność (liczbę klatek animacji na sekundę). Deweloper przyznaje, że tego typu ustawienia chyba nie pojawiły się jeszcze w żadnej innej produkcji konsolowej i musimy przyznać mu rację – jakiekolwiek możliwości manipulowania tego typu detalami w wydaniach konsolowych są zwykle niedostępne dla zwykłego śmiertelnika.

  1. Oficjalna strona Tom Clancy's The Division
  2. Graliśmy w Tom Clancy's The Division - my, zrujnowany Nowy Jork i horda bandytów
  3. Tom Clancy's The Division - kompendium wiedzy

Konsole coraz bliżej PC, PC coraz dalej konsol?

Pierwsza wypowiedź, z której wynika, że znowu przez konsole nie korzysta się z pełni potencjału pecetowego sprzętu, oczywiście wzbudziła falę, ujmijmy rzecz łagodnie, niezadowolenia wśród pecetowych graczy. Ich argumentacja jest prosta: gdyby nie konsole, moglibyśmy mieć grę tak ładną jak na pierwszych zwiastunach. W ostatnich dniach sporo mówiło się o tym, czy The Disivion spełnia oczekiwania graficzne – gdy beta gry dotarła na pecety i konsole mogliśmy zweryfikować nasze poglądy na ten temat. Wniosek jest chyba taki, że do pewnego pogorszenia grafiki względem materiałów promocyjnych doszło na wszystkich platformach, ale produkcja Ubisoft Massive i tak wygląda całkiem nieźle.

Druga wypowiedź dewelopera, dotycząca opcji graficznych na PlayStation i Xboksie One, jest za to kolejnym dowodem na to, że konsole są coraz bliżej pecetów. Obecna generacja platform rozrywkowych Sony i Microsoftu różni się mocno od wcześniejszych modeli. Wszyscy pamiętamy o zapewnieniach japońskiego koncernu, że PlayStation 4 jest platformą łatwą do opanowania, bo opartą na architekturze zbliżonej do komputerów osobistych. Jeśli pomysł Ubisoft Massive zostanie podchwycony, być może pojawi się w innych grach. W zasadzie to chyba niezła koncepcja, bo niby czemu gracze konsolowi nie mogliby wybierać rozdzielczości i jakości grafiki, decydując samemu o tym, w ilu klatkach animacji grają?

Przyspieszanie gier na konsolach. O ile opcje graficzne w grach konsolowych są rzeczywiście nietypową rzeczą, tak usprawnianie ich działania nie jest tematem nowym. Na tych platformach zwykle dotyczy to jednak kopiowania plików z płyty na dysk twardy, by skrócić czasy ładowania czy przyspieszyć pojawianie się obiektów w grze. Z takiego rozwiązania skorzystali niedawno na przykład twórcy Xenoblade Chronicles X – w menu głównym znajduje się odnośnik do sklepu Nintendo, gdzie można zainstalować na HDD około 15 GB danych, które poprawiają jakość grafiki.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Tom Clancy's The Division

Tom Clancy's The Division