Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 kwietnia 2014, 14:19

autor: Draug

Titanfall na szczycie, PlayStation 4 wyprzedza Xboksa One – NPD podało wyniki rynku gier w USA za marzec 2014

Firma NPD przygotowała raport, który podsumowuje wyniki amerykańskiego rynku gier za marzec 2014 roku. Wynika z niego, że Titanfall był w tym okresie najlepiej sprzedającą się grą, a PlayStation 4 już trzeci miesiąc z rzędu wyprzedza Xboksa One na polu konsol. Ogólnie rzecz biorąc, cała branża zaliczyła nieznaczny, 3-procentowy wzrost przychodów.

NPD Group po raz kolejny informuje nas o tym, jak ma się sprzedaż detaliczna na rynku gier za Atlantykiem. - Titanfall na szczycie, PlayStation 4 wyprzedza Xboksa One – NPD podało wyniki rynku gier w USA za marzec 2014 - wiadomość - 2014-04-18
NPD Group po raz kolejny informuje nas o tym, jak ma się sprzedaż detaliczna na rynku gier za Atlantykiem.

Sytuacja ogólna i konsole

Dynamika amerykańskiego rynku między marcem 2013 a marcem 2014:
  • Łączne przychody: +3% (1,66 miliarda dolarów)
  • Przychody ze sprzedaży sprzętu: +78% (+100% dla konsol)
  • Przychody ze sprzedaży oprogramowania: -27% (-42% dla gier)
  • Przychody ze sprzedaży akcesoriów: +4%

Jak co miesiąc, firma NPD Group przygotowała kolejny raport, który podsumowuje sytuację na amerykańskim rynku gier – tym razem mowa o wynikach za marzec 2014 roku. Jeśli chodzi o ogólny obraz, to branża w USA odnotowała 3-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży detalicznej w stosunku do analogicznego okresu z ubiegłego roku (łącznie ok. 1,66 miliarda dolarów), na co składa się głównie gwałtowny, 78-procentowy wzrost wpływów ze sprzętu przy jednoczesnym spadku (o 27 procent) sprzedaży oprogramowania. Znaczący skok w pierwszym z wymienionych sektorów zawdzięczamy konsolom, które z kolei zostały wywindowane o ponad 100% dzięki platformom sprzętowym nowej generacji, sprzedającym się znacznie lepiej niż ich poprzednicy (Xbox 360 i PlayStation 3) w tym samym okresie po swoich premierach. Warto też wspomnieć o 4-procentowym wzroście przychodów z handlu akcesoriami.

Dowiedzieliśmy się też, że PlayStation 4 trzeci miesiąc z rzędu prowadzi w wyścigu z Xboksem One. Warto tutaj wspomnieć, że Sony niedawno pochwaliło się ponad 7-milionową sprzedażą swojego najnowszego produktu, a wkrótce potem Microsoft ujawnił, że jego konsola ósmej generacji rozeszła się jak dotąd w 5 milionach egzemplarzy, tyle że do sklepów, a nie odbiorców końcowych.

Spadające tytany zmiażdżyły rywali w walkach na froncie amerykańskim. - Titanfall na szczycie, PlayStation 4 wyprzedza Xboksa One – NPD podało wyniki rynku gier w USA za marzec 2014 - wiadomość - 2014-04-18
Spadające tytany zmiażdżyły rywali w walkach na froncie amerykańskim.

Gry

W ubiegłym miesiącu sprzedaż gier była o 42 procent niższa niż w marcu 2013 roku. Jest to spowodowane mniejszą liczbą długo wyczekiwanych, gorących premier w stosunku do ubiegłego roku. Jeśli chodzi o tytuły cieszące się największą popularnością, to lista prezentuje się następująco:

  1. Titanfall (PC, XOne) – Electronic Arts
  2. InFamous: Second Son (PS4) – Sony Computer Entertainment
  3. South Park: Kijek Prawdy (PC, X360, PS3) – Ubisoft
  4. Call of Duty: Ghosts (PC, X360, PS3, PS4, XOne, WiiU) – Activision Blizzard
  5. Dark Souls II (X360, PS3) – Bandai Namco
  6. Metal Gear Solid V: Ground Zeroes (X360, PS3, XOne, PS4) – Konami
  7. NBA 2K14 (PC, X360, PS3, XOne, PS4) – Take 2 Interactive
  8. Final Fantasy X HD + Final Fntasy X-2 HD (PS3, PSV) – Square Enix
  9. LEGO Przygoda gra wideo (X360, PS3, XOne, PS4, PSV, WiiU, 3DS) – Warner Bros. Interactive
  10. Minecraft (X360) – Microsoft

Niestety, nie podano informacji na temat liczby sprzedanych egzemplarzy. Dowiedzieliśmy się również, że Titanfall jest drugą najlepiej sprzedającą się grą na Xboksa One – co prawda, nie podano, kto jest liderem, ale według wszelkiego prawdopodobieństwa najwyższe miejsce podium nadal zajmuje Call of Duty: Ghosts. Co więcej, ujawniono, że wśród gier pecetowych prym wiedzie Diablo III: Reaper of Souls.

Na koniec nie zaszkodzi raz jeszcze podkreślić, że podawane wyniki dotyczą wyłącznie sprzedaży pudełkowej (detalicznej). Aby poznać rezultaty osiągnięte dzięki dystrybucji cyfrowej, będziemy musieli poczekać chociażby na raport spółki SuperData.