Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 grudnia 2013, 16:32

autor: Góral

Thief - deweloper umożliwi dostosowanie poziomu trudności do praktycznie każdego gracza

Twórcy czwartej części serii Thief zaprezentowali opcje pozwalające na dostosowanie poziomu trudności w nadchodzącej grze. Możliwe będzie nie tylko wyłączenie wszystkich podpowiedzi, lecz także włączenie dodatkowych utrudnień.

Twórcy gry Thief wyjawili jakie opcje dostosowywania rozgrywki zobaczymy w czwartej odsłonie popularnej serii skradankowej. Trzeba przyznać, że zatroszczono się praktycznie o wszystkich graczy – od tych dopiero zaczynających swoją przygodę z tym gatunkiem, po weteranów znających na pamięć poprzednie części Thiefa.

W Thief ustalimy szereg opcji związanych z interfejsem i poziomem trudności. - Thief - deweloper umożliwi dostosowanie poziomu trudności do praktycznie każdego gracza - wiadomość - 2013-12-07
W Thief ustalimy szereg opcji związanych z interfejsem i poziomem trudności.

Deweloperzy umożliwią włączenie/wyłączenie kilkunastu elementów interfejsu użytkownika. Osoby szukające wyzwania mogą praktycznie całkowicie wyeliminować wszelkie podpowiedzi – od komunikatów nawigacyjnych, wskaźniku zdrowia i mini mapy, aż po licznik amunicji i wyróżnianie obiektów. Działa to także w drugą stronę, dzięki czemu nawet „niedzielni gracze” będą mogli czerpać radość z rozgrywki.

Oczywiście nie samym interfejsem człowiek żyje. Liczy się również poziom trudności. Studio Eidos nie ograniczy się do podstawowego wyboru – łatwy, średni i trudny, lecz rozbuduje go o szereg dodatkowych opcji. Można np. zastosować modyfikacje, dzięki którym będzie się dało na przykład zapisywać stan gry tylko na końcu poziomu. Mało tego, deweloper umożliwi włączenie takich utrudnień jak:

  • otrzymanie jakichkolwiek obrażeń kończy się całkowitą porażką;
  • prędkość poruszania się zostaje zmniejszona;
  • śmierć albo niezaliczenie misji oznacza koniec gry i konieczność rozpoczynania jej od początku;
  • ogłuszenie albo zbicie przeciwnika oznacza porażkę;
  • wzniesienie alarmu oznacza porażkę.

Rzecz jasna to tylko kilka wybranych opcji. W finalnej wersji gry znajdziemy ich znacznie więcej. Wszelkie utrudnienia wpływać będą na wynik punktowy, a co za tym idzie, miejsce w rankingu. Wychodzi więc na to, że obawy o zbytnie „złagodzenie” serii są zupełnie bezpodstawne. Dodatkowo w sieci ukazał się kilku minutowy fragment rozgrywki, który obejrzycie poniżej.

Thief - deweloper umożliwi dostosowanie poziomu trudności do praktycznie każdego gracza - ilustracja #3Thief to czwarta odsłona jednej z najbardziej uznanych serii gier skradankowych, opowiadających o przygodach złodzieja Garretta. W najnowszej części bohater powraca po latach nieobecności do metropolii City, w której rządy sprawuje tyran Baron. Chaotyczna sytuacja sprawia, że nadarza się znakomita okazja do wzbogacenia się kosztem innych. Produkcja ukaże się w lutym 2014 roku na konsolach Xbox 360, PlayStation 3, Xbox One, PlayStation 4 oraz komputerach osobistych.