Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 grudnia 2013, 11:41

Thief będzie wyglądał lepiej na PC niż konsolach nowej generacji

Przedstawiciel studia Eidos Montreal w wywiadzie uchylił rąbka tajemnicy na temat optymalizacji i wyglądu zbliżającej się gry Thief. Produkcja zaoferuje lepszą oprawę na PC niż na konsolach nowej generacji.

Ciemne zaułki i mroczny klimat to znaki firmowe serii Thief. - Thief będzie wyglądał lepiej na PC niż konsolach nowej generacji - wiadomość - 2013-12-05
Ciemne zaułki i mroczny klimat to znaki firmowe serii Thief.
W SKRÓCIE:
  • Premiera gry Thief, czwartej odsłony serii popularnych skradanek, odbędzie się 28 lutego przyszłego roku.
  • Wersja gry na PC będzie wizualnie lepsza od edycji na konsole nowej generacji.
  • Nie znamy jeszcze wymagań minimalnych produkcji.

Premiera gry Thief, czwartej odsłony serii popularnych skradanek, nastąpi w lutym przyszłego roku. Tymczasem od studia Eidos Montreal regularnie wypływają kolejne informacje na temat dzieła. Ostatnio, po naciskach społeczności, producent zrezygnował z wprowadzania QTE czy systemu doświadczenia. Teraz zainteresowani poznali trochę więcej szczegółów dotyczących optymalizacji i wyglądu Thiefa.

W kwestiach technicznych przepytany został przez portal DSOGaming Jean-Normand Bucci, przedstawiciel studia Eidos Montreal. Z jego wypowiedzi wynika, że wersja gry na PC będzie wyglądała lepiej niż ta na konsole nowej generacji.

Przedstawiciel Eidos Montreal odniósł się do możliwości, które oferują konsole nowej generacji mówiąc, że „są [one] bardzo mocne. Oferują znacznie więcej od tego, do czego przywykli użytkownicy konsol”. Jego zdaniem luka między komputerami a sprzętem konsolowym zdecydowanie się zmniejszyła. Nie znaczy to jednak, że jakość gry będzie na tych platformach identyczna, bowiem wersja na komputery ma otrzymać lepszą oprawę graficzną:

Wersja na PC będzie obsługiwać wszystkie graficzne funkcje konsol nowej generacji, ale z wieloma innymi usprawnieniami, wliczając w to lepszy antyaliasing, wyższą rozdzielczość cieni i wsparcie dla wielu monitorów. Thief w wersji na komputery będzie też w pierwszej grupie gier obsługujących nową technologię AMD Mantle – powiedział Jean-Normand Bucci.

Co ważne dla użytkowników konsol obecnej, kończącej się generacji, twórcy obiecują, że różnice między nimi a nową generacją i komputerami mają sprowadzić się tylko do kwestii wizualnych, a „zespół ciężko pracuje, aby zawartość gry i gameplay były takie same na wszystkich platformach”.

Gra ukaże się 28 lutego 2014 roku na komputery PC i konsole Xbox One, PlayStation 4, PlayStation 3 i Xbox 360. Obecnie twórcy pracują jeszcze nad optymalizacją, więc nie znamy wymagań minimalnych produkcji.

Thief będzie wyglądał lepiej na PC niż konsolach nowej generacji - ilustracja #2Thief to czwarta odsłona kultowej serii skradanek, która rozpoczęła się tytułem Thief: The Dark Project w 1998 roku. Cykl zdobył popularność m.in. dzięki świetnemu klimatowi, ale także wysokiemu poziomowi trudności. Twórcy Thief starając się nie zrazić starych fanów serii, którzy chcą, aby gra ciągle była wymagająca, próbują też trafić do nowych osób. Na razie, po naciskach społeczności zrezygnowali z systemu doświadczenia i wprowadzania quick time eventów – czyli opcji, których nie było we wcześniejszych odsłonach serii. Czy twórcom uda się pogodzić te dwie odmienne strategie? Okaże się w lutym.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Thief

Thief