Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 listopada 2022, 20:48

The Settlers: New Allies z datą premiery; zobacz gameplay po zmianach

Po ponad pół roku przerwy Ubisoft w końcu ma nowe informacje na temat powrotu Osadników, w tym datę premiery The Settlers: New Allies.

Źródło fot. Ubisoft.
i

Po wielu miesiącach bez żadnych większych wieści firma Ubisoft udostępniła materiał poświęcony kolejnej odsłonie serii The Settlers. Od zeszłego piątku gra ma nowy tytuł, ale to nie jedyne, co się zmieniło od czasu ostatniego opóźnienia (w marcu tego roku).

Twórcy podali też nową datę premiery. The Settlers: New Allies ukaże się 17 lutego 2023 roku na komputerach osobistych. Twórcy pracują też nad wydaniami na konsole (PlayStation, Xbox i Nintendo Switch) oraz w usługach streamingowych (GeForce Now i Amazon Luna).

Kiedy ostatnio widzieliśmy The Settlers: New Allies (wtedy jeszcze znane po prostu jako The Settlers), fani otrzymali już kilka pokazów rozgrywki. Część z nich wzięła też udział w beta-testach – i nie była zachwycona grą, podobnie jak dziennikarze. To dlatego Ubisoft po raz trzeci przesunął premierę gry, zaledwie dwa tygodnie przed planowanym debiutem.

  1. To nie są Settlersy, na które czekałem (obym się mylił)

Co się zmieniło przez prawie osiem miesięcy? Najwyraźniej całkiem sporo, bo deweloper wziął na warsztat praktycznie każdy element produkcji.

Tempo rozgrywki w trybie wieloosobowym poprawiono poprzez z jednej strony dodanie neutralnych band broniących dostępu do surowców i baz innych graczy, z drugiej – wprowadzenie nowych sposobów przemieszczania się po mapie.

Ponadto gracze znajdą więcej zastosowań dla narzędzi i jedzenia – także w badaniach naukowych, których system został mocno zmieniony, z podziałem na wiele poziomów i specjalizacji modyfikujących rozgrywkę. Fanów powinno też ucieszyć dodanie nowych „technologii”, których domagali się w trakcie beta-testów (m.in. odzyskiwania zasobów po rozbiórce budynków oraz sadzenia drzew).

Poza tym można wymienić większe zróżnicowanie stronnictw i ich jednostek, ulepszony system zapisywania i wczytywania stanu gry, poprawki interfejsu oraz opcje zmiany funkcji klawiszy i zapraszania znajomych do prywatnych gier (albo do pomocy w trybie Hardcore, dawniej znanym jako Onslaught). Przy okazji podwojono też liczbę map w trybie potyczki (z sześciu do dwunastu).

Na koniec wspomniano o „niespodziance”, nad którą deweloper ma pracować od dłuższego czasu. Być może więcej dowiemy się w trakcie transmisji Ubisoftu zaplanowanej na 1 grudnia. Stream rozpocznie się na Twitchu o godzinie 17:00 czasu polskiego.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat, ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GOL-em rozpoczął w 2015 roku, pisząc w newsroomie growym, a następnie również filmowym i – o zgrozo! – technologicznym (nie zabrakło też udziału w encyklopedii gier). Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Nie pytać o kwestie związane z grafiką – po kilku godzinach autor potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej