W sieci pojawił się nowy materiał wideo z The Settlers, czyli kontynuacji popularnego cyklu zespołu Blue Byte. Pozwala on zobaczyć, jak prezentuje się gra w fazie pre-alfa.
Jedną z najmilszych niespodzianek tegorocznego gamescomu okazała się zapowiedź gry The Settlers, czyli nowej odsłony popularnego cyklu strategii studia Blue Byte. Projekt prezentuje się bardzo obiecująco, dlatego warto zwrócić uwagę na nowy materiał wideo, opublikowany na kanale YouTube firmy Nvidia.
Filmik jest krótki, ale zawiera sporo nowych fragmentów rozgrywki. Oferuje również pierwszą okazję do przyjrzenia się elementom interfejsu. The Settlers powstaje na bazie silnika Snowdrop, opracowanego pierwotnie z myślą o Tom Clancy’s The Division, który zobaczymy także w kontynuacji tej strzelanki, jak również m.in. w nadchodzącym Starlink: Battle for Atlas.

Wykorzystanie Snowdrop ma pozwolić autorom na zaoferowanie wyższego poziomu detali, niż to, co do tej pory mogliśmy zobaczyć w strategiach. Deweloperzy mają spore szanse na zrealizowanie tych ambicji. Na razie gra znajduje się w fazie pre-alfa, ale pokazane fragmenty rozgrywki już teraz prezentują się wyśmienicie pod względem graficznym i bez wątpienia w swoim gatunku będzie to jedna z najładniejszych premier przyszłego roku.
Produkcja pozostanie wierna tradycjom marki. Otrzymamy więc strategię z rozbudowanymi mechanizmami ekonomicznymi. Nie zabraknie aspektu militarnego, ale zostanie on opracowany tak, aby o wyniku bitew nie decydował refleks gracza. Autorzy obiecują, że produkcja zaoferuje więcej okazji do zwycięstw innymi metodami niż wojny. Przykładowo, możliwe będzie organizowanie turniejów rycerskich, w których wezmą udział przedstawiciele wrogich nacji, a triumf w zawodach zapewni okazję do przeciągnięcia na swoją stronę osadników rywali.
The Settlers powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Na grę przyjdzie nam jeszcze sporo poczekać, gdyż jej premiera zaplanowana została na jesień przyszłego roku.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
23

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.