The Blood of Dawnwalker połechce fanów mrocznych RPG miłujących wolność. „Staramy się zmaksymalizować opcje wyboru”

The Blood of Dawnwalker pozwoli nam zabić „wielu” NPC-ów, również tych kluczowych dla fabuły. Doprowadzi to do alternatywnych sytuacji lub nawet przerwie całe linie zadań.

Marcin Bukowski

The Blood of Dawnwalker połechce fanów mrocznych RPG miłujących wolność. „Staramy się zmaksymalizować opcje wyboru”, źródło grafiki: Rebel Wolves.
The Blood of Dawnwalker połechce fanów mrocznych RPG miłujących wolność. „Staramy się zmaksymalizować opcje wyboru” Źródło: Rebel Wolves.

Reżyser kreatywny The Blood of Dawnwalker, Mateusz Tomaszkiewicz, rozmawiał niedawno z serwisem GamesRadar+, gdzie zdradził m.in. planowaną długość gry. To jednak nie jedyna ciekawa informacja, którą otrzymaliśmy, bowiem twórca przyznał, że w kwestii zabijania NPC gra nie będzie nas zbytnio ograniczać.

To sandbox, co oznacza, że staramy się zmaksymalizować Twoje opcje wyboru w grze.

The Blood of Dawnwalker pozwoli zabić „wielu” NPC

Twórcy już od pierwszej zapowiedzi określali swoje dzieło jako narracyjny sandbox. Nie kryją oni swojego nastawienia na opowiadanie historii, gdyż z uwagi na poprzednie projekty (Wiedźmin 3, Cyberpunk 2077) są pod tym względem bardzo doświadczeni. Nie zamierzają jednak oszczędzać na swobodzie, która co prawda nie będzie nieograniczona, jednak ma jej być dość dużo.

To nie są dokładnie nieograniczone możliwości, ponieważ oczywiście mamy ustaloną postać, Coena, a on ma swoją osobowość itd., ale w ramach tej osobowości staramy się dać graczom możliwość ukształtowania własnego Coena. Na przykład pozwalamy zabić wielu NPC, a wielu z nich może być naprawdę ważnymi postaciami.

Kluczowe zdaje się być tu słowo „wielu”, gdyż sugeruje nam, że w grze pojawią się jednak postacie niemożliwe do zabicia. Nie sprecyzowano też, czy mowa o swobodnej eliminacji czy tylko w wybranych punktach historii. Niemniej studio Rebel Wolves zdecydowało się na ambitny krok, który wymaga sporego nakładu pracy, gdyż trzeba wziąć pod uwagę wiele potencjalnych scenariuszy, zależnych od działań graczy.

Czasami może to doprowadzić do alternatywnych sytuacji lub nawet przerwać linie zadań. I oczywiście wiąże się to z naszymi innymi systemami […] bycie Dawnwalkerem oznacza, że posiadasz głód krwi w nocy, więc może to faktycznie doprowadzić do śmierci NPC, jeśli nie będziesz ostrożny.

Zanim zobaczymy, jak wygląda to w akcji, będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Przypomnijmy, że The Blood of Dawnwalker nie ma jeszcze daty premiery, ale latem ujrzymy nowe materiały z rozgrywki. Gra zmierza na PC oraz konsole PS5 i XSX/S.

The Blood of Dawnwalker

The Blood of Dawnwalker

PC PlayStation Xbox
przed premierą

Data wydania: 2026

Informacje o Grze
Przed premierą
100
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

2

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
8
9
16
22
23

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-02-18
10:36

Pagan666 Junior

To będzie gwóźdź do trumny cdp. Nie mogę się doczekać aż lewacki wiedźmin 4 spadnie z rowerka i sobie głupi ryj rozwali o buty dawnwalkera

Komentarz: Pagan666
2025-02-17
15:41

WindMorro Chorąży

To co powiesz o newsach typu "Twórca Baldurs Gate 3 puścił bąka" ? GO jak się uczepi jakiegoś tematu, to do porzygu

Komentarz: WindMorro
2025-02-17
15:21

Teqnixi Konsul

Co za dużo to i świnia nie zje. Jeszcze parę takich newsów o tej grze czy złotych wypowiedziach Daniela Vavry a wszyscy będziemy mieli dość.

Komentarz: Teqnixi
2025-02-17
15:12

MonTaren Konsul

Cyberszczur Tak będzie xD

Komentarz: MonTaren
2025-02-17
12:32

Cyberszczur Pretorianin

Cyberszczur

Pompujcie dalej, te bańkę na gierkę, a później będzie płacz, że my przecież tak nie mówiliśmy, to nie miało tak być, to gracze sami sobie dodali rzeczy, które mieliśmy zaimplementować przez wygórowane oczekiwania. A ogólnie, to wszystko jest tylko inaczej działa, niż zmyślaliśmy.

Komentarz: Cyberszczur

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl