Weterani CD Projekt RED widzą „dużo miejsca na innowacje i ewolucje w grach RPG z otwartym światem”. The Blood of Dawnwalker to dziecko „wolności artystycznej”

The Blood of Dawnwalker mocno stawia na wolność gracza – w nowej grze Rebel Wolves sami wykreujemy swoje unikalne doświadczenie. Twórcy przykładają również dużą uwagę do realizmu, czerpiąc inspiracje z wielu kultur.

Marcin Bukowski

Weterani CD Projekt RED widzą „dużo miejsca na innowacje i ewolucje w grach RPG z otwartym światem”. The Blood of Dawnwalker to dziecko „wolności artystycznej”, źródło grafiki: Rebel Wolves.
Weterani CD Projekt RED widzą „dużo miejsca na innowacje i ewolucje w grach RPG z otwartym światem”. The Blood of Dawnwalker to dziecko „wolności artystycznej” Źródło: Rebel Wolves.

Wczoraj wieczorem polskie studio Rebel Wolves, składające się z wielu byłych pracowników CD Projekt RED, zaprezentowało światu swoją debiutancką produkcjęThe Blood of Dawnwalker. W naszej poprzedniej wiadomości znajdziecie sporo podstawowych informacji na temat gry, ale to nie wszystko, co zostało powiedziane podczas całej transmisji deweloperów. Poniżej przedstawiamy więcej szczegółów zarówno o grze, jak i samym studiu.

Wolność przede wszystkim

Jak dobrze wiemy, Rebel Wolves zostało założone przez Konrada Tomaszkiewicza, który w 2021 r. opuścił CD Projekt RED w związku z dochodzeniem w sprawie mobbingu. Reżyser Wiedźmina 3 podczas transmisji zdradził, co skłoniło go do założenia worzenia nowego studia.

Zdecydowałem się założyć Rebel Wolves, ponieważ czułem, że jest jeszcze dużo miejsca na innowacje i ewolucje w grach RPG z otwartym światem. Żeby to osiągnąć, potrzebujesz niezależności i wolności artystycznej, a czasem musisz podejmować trudne i ryzykowne decyzje. Najlepszym sposobem na zrobienie tego, jest otworzenie własnego studia i podejmowanie własnych decyzji.

Swoją najnowszą grę porównał z kolei do Fallouta 2, zwracając przede wszystkim uwagę na wolność, jaką oferowało to postapokaliptyczne dzieło Black Isle Studios. Nie mieliśmy tam głównego zadania, które kazało nam iść w konkretne miejsca i robić konkretną rzeczy, a coś podobnego odnajdziemy w także The Blood of Dawnwalker.

Nie myślimy o zadaniach na zasadzie: główne zadanie albo zadanie poboczne. Mamy po prostu zadania. Gracze sami stworzą swoje doświadczenie, grając w grę po swojemu. I żadna rozgrywka nie będzie taka sama. Nazywamy to narracyjnym sandboxem.

Realistyczny świat

Akcja gry osadzona została w XIV-wiecznej Europie, a dokładniej w miejscu o nazwie Vale Sangora. Inspiracje podczas projektowania lokacji twórcy czerpali z kultury i architektury środkowoeuropejskiej, choć nie tylko. W grze znajdziemy polsko wyglądające domy, ukraińskie i bałkańskie stroje, rumuńskie kościoły i wiele więcej. Deweloperzy dużą uwagę przykuli także do realizmu, aby gracze czuli, że świat, który przyjdzie im zwiedzić, jest autentyczny.

Chciałem zobaczyć, jak daleko możemy pójść z realizmem, żeby gracze naprawdę poczuli się częścią narracji. Ale to nie jest symulacja średniowiecznego życia.

Realizm objawiać ma się także w magii, która w przypadku The Blood of Dawnwalker nie będzie kolorowa i jaskrawa. Bliżej jej do zjawisk paranormalnych niż tradycyjnych zaklęć.

Wampiry i mechaniki

Otrzymaliśmy również więcej informacji nt. wampirów. Jak wiemy, w pewnym momencie wyszły one z cienia, przejęły władzę i ustanowiły nowy porządek, ale nie oznacza to, że są tak jednoznaczne jak mogłoby się początkowo wydawać. Z jednej strony w pewien sposób pomogły ludziom, obalając brutalnych feudałów albo karmiąc ich własną krwią, ale z drugiej, potrafią być równie okrutne – i, dla przykładu, organizują krwawe msze w kościele, podczas których zjadają ludzi. Nie będą więc „czarnobiałe”, ale bardziej „szare”.

Przywódca wampirów – Brencis – kreuje się z kolei na kogoś w rodzaju mesjasza, który chce zmienić świat. Twórcy ujawnili, że będzie on kimś w typie „aktywnego antagonisty”. Wampir ma reagować na nasze poczynania poprzez ustanawianie w grze edyktów, które staną się dla nas przeszkodą.

Inną ciekawą mechaniką ma być „głód krwi”, która pozwoli nam poczuć się jak prawdziwy wampir. Główny bohater będzie musiał karmić się przez całą rozgrywkę, aby używać umiejętności, ale przede wszystkim musi robić to regularnie. Jeśli zapomnimy o posiłku, może dojść do sytuacji, że podczas rozmowy z NPC stracimy kontrolę i najzwyczajniej w świecie go zjemy. Pal licho, jeśli okaże się, że był to losowy wieśniak, gorzej, jeśli zrobimy to np. najlepszemu przyjacielowi.

The Blood of Dawnwalker zmierza na PC oraz konsole PS5 i XSX/S. Data premiery nie jest jeszcze znana, a więcej szczegółów na temat gry poznamy latem 2025 roku, kiedy to ujawniony zostaną nowe materiały z rozgrywki.

The Blood of Dawnwalker

The Blood of Dawnwalker

PC PlayStation Xbox
przed premierą

Data wydania: 2026

Informacje o Grze
Przed premierą
100
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

7

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
4
5
11
12
25

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-01-15
00:38

LokalnyRzezimieszek Generał

😂

Nie było żadnego mobbingu.
Pseudo zarzuty zostały wycofane, facet przeproszony, ale było już za późno więc odszedł z tego burdelu.
Nie zła próba panie NPC_CDPR_#0006

Komentarz: LokalnyRzezimieszek
2025-01-14
23:41

Korposzczurek Pretorianin

Korposzczurek

Troche mnie martwi ostatnia opisana mechanika - pewnie będzie ją można spłycić i przygotować słoje z krwią i pilnować żeby było ich 99 nie 98 xP

Komentarz: Korposzczurek
2025-01-14
17:36

Persecuted Legend

Persecuted

Ja tam kibicuję obu projektom. Intuicyjnie zakładam, że Wiedźmin w ogólnym rozrachunku okaże się lepszy (bo jednak budżet robi swoje i tego nawet największy talent nie przeskoczy), ale jeżeli zbuntowanych wilków nie poniesie ambicja i chęć ugryzienia więcej, niż są w stanie przerzuć, to może wyjść z tego całkiem fajna rzecz. Im więcej dobrych gier, tym lepiej, zwłaszcza polskich.

Komentarz: Persecuted
2025-01-14
17:24

Persecuted Legend

Persecuted

W sumie czemu nie, wysłałem :).

Komentarz: Persecuted
2025-01-14
17:03

Askar Junior

Na stronie jest możliwość aplikowania na stanowisko "Quest Designer". Działaj.

Komentarz: Askar

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl