Telewizja BBC donosi o „żółtym świetle śmierci” konsol PS3

Pierwszy kanał brytyjskiej telewizji publicznej, BBC One, wyemitował wczoraj na swojej antenie program reporterski Watchdog, w którym zarzucił Sony odmowę naprawy uszkodzonych konsol PlayStation 3.

futurebeat.pl

Łukasz Kendryna

Pierwszy kanał brytyjskiej telewizji publicznej, BBC One, wyemitował wczoraj na swojej antenie program reporterski Watchdog, w którym zarzucił Sony odmowę naprawy uszkodzonych konsol PlayStation 3.

Reporterzy programu zaprosili do studia trzech właścicieli konsol PS3 (warto dodać, że nie chodzi tutaj o nową wersję Slim), których sprzęt odmówił posłuszeństwa, emitując tzw. „żółte światło śmierci” (ang. yellow light of death – nazwa pochodzi prawdopodobnie od znanej wady, z którą borykają się posiadacze Xbox 360, red ring of death), a którym autoryzowane serwisy Sony odmówiły bezpłatnej naprawy pogwarancyjnej. Ponadto, autorzy programu zorganizowali punkt naprawczy przed siedzibą producenta w Londynie, gdzie zgłosiło się kolejnych kilkunastu poszkodowanych klientów. Wszystko to miało na celu pokazanie, że PS3 również, podobnie jak Xboks 360, boryka się z pewnymi błędami konstrukcyjnymi i klientom należą się darmowe naprawy związane z „żółtym światłem śmierci”. Według prowadzących Watchdoga cała sytuacja dotyczy setek użytkowników konsoli PlayStation 3.

Telewizja BBC donosi o „żółtym świetle śmierci” konsol PS3 - ilustracja #1

Po prostu... samo życie.

Nim jeszcze program trafił na antenę, Sony wystosowało sześciostronicowy dokument, broniąc siebie i swojej polityki. Zarzucili autorom Watchdog brak rzetelności i ostrzegli, że będą bronić swojego stanowiska. Według Sony, nie należy wyciągać wniosków na podstawie trzech maszyn, z dwóch i pół miliona sprzedanych w samej Wielkiej Brytanii. Badania Sony pokazują, że niespełna 0,5% właścicieli PS3 skarżyło się na „żółte światło śmierci”.

Watchdog zarzucił również, że naprawa w autoryzowanych serwisach Sony jest znacznie droższa od tych, które oferują firmy trzecie. W trakcie odcinka programu, kilku techników wzięło pod lupę uszkodzone maszyny i w trakcie jego trwania, poddali je naprawie. Jak jednak przyznali autorzy, część z nich raz jeszcze odmówiła posłuszeństwa.

Jaki obraz wyłania się po obejrzeniu programu? Zarzuty skierowane pod adresem Sony wydają się przesadzone. Awaryjność konsoli jest nieporównywalnie mniejsza od tej, z którą borykał się Microsoft, wydłużając okres gwarancji do trzech lat, a pobieranie opłat za naprawę po wygaśnięciu gwarancji to naturalna praktyka producentów. Kupując towar masz prawo znać okres, w trakcie którego możesz wymienić uszkodzoną konsolę i jeśli ten Cię nie satysfakcjonuje, możesz dokupić dodatkową (szczególnie w Wielkiej Brytanii, gdzie na miejscu w sklepie, zaraz po zakupie urządzenia, ekspedienci proponują dodatkowe ubezpieczenia).

Podobało się?

0

Gra MMO NCSoftu Dungeon Runners kończy działność

Następny
Gra MMO NCSoftu Dungeon Runners kończy działność

Guitar Hero 5 z lepszymi wynikami niż The Beatles: Rock Band

Poprzedni
Guitar Hero 5 z lepszymi wynikami niż The Beatles: Rock Band

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl