Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

analizy i badania - sprzęt i technologie (2)

Gry single player górują nad wieloosobowymi, przynajmniej w Japonii
Gry single player górują nad wieloosobowymi, przynajmniej w Japonii

Hubert Śledziewski, 13 grudnia 2021, 09:52

Granie dla fabuły, preferowanie produkcji single player, uwielbienie dla gatunku RPG, posiadanie Switcha – wiecie, co łączy te cechy? Można nimi opisać przeciętnego japońskiego gracza.

2022 rok przyniesie kolejne opóźnienia gier i problemy z dostępnością sprzętu
2022 rok przyniesie kolejne opóźnienia gier i problemy z dostępnością sprzętu

Adrian Werner, 9 grudnia 2021, 09:57

Analitycy przewidują, że w 2022 roku pandemia nadal będzie powodowała duże opóźnienia w produkcji gier oraz dalsze kłopoty z dostępnością sprzętu.

COVID zaszkodził rynkowi gier w 2021 roku; 2022 może być rekordowy
COVID zaszkodził rynkowi gier w 2021 roku; 2022 może być rekordowy

Adrian Werner, 19 listopada 2021, 14:13

Dzięki pandemii 2020 rok był rekordowy dla branży gier. Natomiast w tym roku koronawirus jej wyjątkowo zaszkodził. Wszystko za sprawa licznych opóźnień w produkcji.

Brak chipów i zużycie energii - analityk o złym wpływie kryptowalut
Brak chipów i zużycie energii - analityk o złym wpływie kryptowalut

Miriam Moszczyńska, 16 listopada 2021, 15:15

Matt Ranger, konsultant ds. analizy danych, zebrał informacje na temat wpływu kryptowalut na ceny półprzewodników.

Streamy na Facebooku ogląda więcej osób niż na YouTubie
Streamy na Facebooku ogląda więcej osób niż na YouTubie

Miriam Moszczyńska, 29 października 2021, 14:06

Według raportu Streamlabs, Facebook Gaming zdołał przegonić YouTube Gaming pod względem oglądalności na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy. Obu platformom daleko jednak do króla streamingu, jakim jest Twitch.

Kryptooligarchia: bitcoin jest tak naprawdę w rękach wielkich graczy
Kryptooligarchia: bitcoin jest tak naprawdę w rękach wielkich graczy

Arkadiusz Strzała, 27 października 2021, 14:02

Kryptowaluty są uważane za całkowicie niezależną formę płatniczą. Tymczasem okazuje się, że ledwie kilkudziesięciu „górników” posiada połowę mocy wydobywczej bitcoina i może mocno namieszać, jak zajdzie potrzeba.

Nękanie w sieci to plaga; Fortnite i Call of Duty w czołówce
Nękanie w sieci to plaga; Fortnite i Call of Duty w czołówce

Przemysław Dygas, 25 października 2021, 12:59

Liga Antydefamacyjna opublikowała raport na temat nękania, jakiego w sieci doświadczają młodzi gracze. Zjawisko to dotyka przynajmniej 62% nieletnich przedstawicieli tej społeczności.

Polski Amazon nie podbił rynku; nowy sklep za Allegro i Lidlem
Polski Amazon nie podbił rynku; nowy sklep za Allegro i Lidlem

Jakub Błażewicz, 18 października 2021, 19:10

Wyniki Amazon.pl po pół roku od startu nie zachwycają. W niedawnym badaniu serwis wypadł gorzej nie tylko od Allegro i AliExpress, ale też internetowych sklepów Empika oraz Lidla.

Smartfony z Androidem nas stale szpiegują, naukowcy mają na to dowody
Smartfony z Androidem nas stale szpiegują, naukowcy mają na to dowody

Arkadiusz Strzała, 13 października 2021, 15:39

Smartfony z Androidem szpiegują – niby nic nowego, ale prace uniwersyteckich naukowców jednak niepokoją. Nic się w tej materii nie poprawia, a urządzenia wysyłają coraz więcej naszych danych.

Rosyjscy hakerzy odpowiadają za ponad połowę cyberataków w ciągu ostatniego roku
Rosyjscy hakerzy odpowiadają za ponad połowę cyberataków w ciągu ostatniego roku

Miriam Moszczyńska, 11 października 2021, 15:17

Według najnowszego raportu Microsoftu na temat cyberataków, prawie 60% z nich pochodzi z Rosji. Na kolejnych miejscach znajdują się: Korea Północna, Iran oraz Chiny.

12 godzin przed komputerem i kłopoty ze snem - badania pokazują, jak żyją dziś nastolatki
12 godzin przed komputerem i kłopoty ze snem - badania pokazują, jak żyją dziś nastolatki

Miriam Moszczyńska, 1 października 2021, 14:38

Badania przeprowadzone wśród nastolatków pokazują, że spędzają oni coraz więcej czasu w Internecie. Ma to swoje plusy, ale badaczom nie umknęły negatywne skutki takiej ewolucji.

Ubisoft to najbardziej znienawidzony wydawca gier na świecie - na to wskazuje badanie
Ubisoft to najbardziej znienawidzony wydawca gier na świecie - na to wskazuje badanie

Przemysław Dygas, 28 września 2021, 11:37

Wygląda na to, że Ubisoft to najbardziej znienawidzony wydawca na świecie. Takie wnioski wyciągnąć można z badań opartych na opiniach użytkowników Twittera.

Elementarna wiedza o komputerach zamiera - młodzi nie wiedzą, czym są foldery i pliki
Elementarna wiedza o komputerach zamiera - młodzi nie wiedzą, czym są foldery i pliki

Arkadiusz Strzała, 27 września 2021, 12:33

Młode pokolenie przestaje korzystać z folderów i plików. Zamiast tego wszystkie dane woli przechowywać luzem na dysku i korzystać z mechanizmów wyszukiwania.

Polak korzysta średnio z 5 subskrypcji. Na topie platformy VoD: Netflix i HBO GO
Polak korzysta średnio z 5 subskrypcji. Na topie platformy VoD: Netflix i HBO GO

Krystian Rzepecki, 27 września 2021, 12:23

Poznajcie ciekawe wyniki sondażu na temat preferencji polskich użytkowników usług abonamentowych, takich jak Netflix, Xbox Game Pass i Spotify.

Braki czipów to najlepsze, co mogło spotkać Samsunga i innych producentów podzespołów
Braki czipów to najlepsze, co mogło spotkać Samsunga i innych producentów podzespołów

Krystian Rzepecki, 3 września 2021, 10:07

Samsung, TSMC i inni producenci układów scalonych kolejny raz uzyskali wysokie przychody, pomimo braków w dostępności czipów na rynku. Jak to możliwe?

5,8 mln ataków hakerskich na graczy m.in. GTA 5, Minecrafta i The Sims 4
5,8 mln ataków hakerskich na graczy m.in. GTA 5, Minecrafta i The Sims 4

Krystian Rzepecki, 31 sierpnia 2021, 13:01

Firma Kaspersky powstrzymała 5,8 mln ataków szkodliwego oprogramowania na użytkowników nielegalnych wersji GTA 5, Minecrafta, The Sims 4 i innych gier.

PC to tylko 14% rynku gier w Europie; FIFA 21 najlepiej sprzedającą się grą
PC to tylko 14% rynku gier w Europie; FIFA 21 najlepiej sprzedającą się grą

Ignacy Ziarkiewicz, 26 sierpnia 2021, 11:21

Federacje ISFE i EGDF opublikowały wspólny raport, podsumowujący sytuację europejskiej branży gier w 2020 roku. Dowiedzieliśmy się m.in., że najlepiej sprzedającą się grą na Starym Kontynencie była FIFA 21.

Młodzi ludzie coraz częściej padają ofiarą oszustw w Internecie
Młodzi ludzie coraz częściej padają ofiarą oszustw w Internecie

Arkadiusz Strzała, 12 sierpnia 2021, 14:17

Osoby starsze aktywne w Internecie uważane są za szczególnie podatne na działalność sieciowych oszustów. Jednak okazuje się, że nastolatkowie także nie grzeszą roztropnością w tej materii.

Zaledwie 5% elektrowni generuje 73% zanieczyszczeń, Bełchatów na wysokim miejscu
Zaledwie 5% elektrowni generuje 73% zanieczyszczeń, Bełchatów na wysokim miejscu

Arkadiusz Strzała, 29 lipca 2021, 14:14

Według grupy amerykańskich badaczy zaledwie 5% elektrowni odpowiada za 73% emisji dwutlenku węgla w sektorze energetycznym. I niestety Polska posiada tutaj niechlubny rekord.

Telewizja, jaką znamy, już się kończy. Eksperci przewidują dominację branży streamingowej
Telewizja, jaką znamy, już się kończy. Eksperci przewidują dominację branży streamingowej

Karol Laska, 14 lipca 2021, 13:30

Telewizja, platformy cyfrowe i sieci kablowe mogą zacząć się bać? Z prognoz ekspertów wynika, że platformy streamingowe zmonopolizują rynek w ciągu najbliższych kilku lat. Na potwierdzenie tej tezy podano konkretne liczby.

Badanie dowodzi, że Red Dead Redemption 2 poprawia wiedzę o zwierzętach
Badanie dowodzi, że Red Dead Redemption 2 poprawia wiedzę o zwierzętach

Filip Węgrzyn, 13 lipca 2021, 18:31

Przeprowadzone na prawie 600 uczestnikach badanie udowadnia, że gracze Red Dead Redemption 2 posiadają większą wiedzę na temat zwierząt niż ludzie, którzy nie mieli styczności z tytułem. Zobacz wyniki zgromadzone przez użytkownika serwisu Reddit.

Ludzie używają ciągle tych samych haseł - alarmujące dane
Ludzie używają ciągle tych samych haseł - alarmujące dane

Michał Ciężadlik, 29 czerwca 2021, 11:34

Ostatnie badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii pokazują, że wielu z nas używa tych samych haseł do wielu usług, co może prowadzić do naruszenia cyberbezpieczeństwa.

700 tys. kart graficznych trafiło do kopaczy kryptowalut i scalperów na początku 2021
700 tys. kart graficznych trafiło do kopaczy kryptowalut i scalperów na początku 2021

Przemysław Dygas, 16 czerwca 2021, 12:09

Moda na kryptowaluty zdaje się nie mieć końca. Według firmy Jon Peddie Research w pierwszym kwartale bieżącego roku nawet 25% sprzedanych kart graficznych trafiło do „górników” i spekulantów.

Sprzedaż kart graficznych eksplodowała; brak chipów, ale dostawy rosną
Sprzedaż kart graficznych eksplodowała; brak chipów, ale dostawy rosną

Marcin Nic, 9 czerwca 2021, 10:50

Ostatnie miesiące zdecydowanie zostaną zapamiętane jako te, w których kupno karty graficznej graniczyło z cudem. Pomimo dużych niedoborów rynek GPU do komputerów osobistych nadal rośnie.

Branża gier zaliczy spadek w 2021 roku - nowy raport Newzoo
Branża gier zaliczy spadek w 2021 roku - nowy raport Newzoo

Angelika Kałdus, 17 maja 2021, 12:56

Newzoo twierdzi, że rynek gier odnotuje spadek przychodów względem zeszłego roku. Powodami takich założeń są m.in. polityka Apple czy deficyt chipów.

Nadchodzi złota era dla gier - rynek wyprzedza filmy, sport i muzykę
Nadchodzi złota era dla gier - rynek wyprzedza filmy, sport i muzykę

Angelika Kałdus, 11 maja 2021, 12:00

Rynek gier wyprzedził branżę filmową - jego wartość w 2020 roku sięgnęła prawie 180 miliardów dolarów - a generacja Z ceni go bardziej od sportu.

Polscy gracze pokochali abonamenty pokroju Xbox Game Pass
Polscy gracze pokochali abonamenty pokroju Xbox Game Pass

Adrian Werner, 10 maja 2021, 14:23

W sieci pojawiły się ciekawe badania preferencji polskich graczy. Dzięki nim dowiedzieliśmy się sporo o popularności usług abonamentowych pokroju Xbox Game Pass.

PC wciąż najpopularniejszą platformą pośród deweloperów. Dobry wynik PlayStation
PC wciąż najpopularniejszą platformą pośród deweloperów. Dobry wynik PlayStation

Bartosz Świątek, 29 kwietnia 2021, 11:47

Ankieta przeprowadzona przez organizatorów GDC wskazuje, że pecety są platformą cieszącą się największą popularnością pośród twórców gier. PlayStation 5 wzbudza zauważalnie większe zainteresowanie od Xboksa Series X/S.

Lootboxy to jednak hazard rujnujący niezamożnych graczy; nowe ustalenia badaczy z UK
Lootboxy to jednak hazard rujnujący niezamożnych graczy; nowe ustalenia badaczy z UK

Jakub Błażewicz, 2 kwietnia 2021, 17:13

Badacze z Wielkiej Brytanii opublikowali obszerny raport poświęcony lootboksom. Autorzy dowodzą, że mechanika ta rzeczywiście podpada pod hazard, a do tego ma tendencję do uzależniania osób o wcale nie wysokich zarobkach.

Android wysyła 20-krotnie więcej Twoich danych niż iPhone
Android wysyła 20-krotnie więcej Twoich danych niż iPhone

Arkadiusz Strzała, 1 kwietnia 2021, 14:10

Google może kolekcjonować nawet do 20 razy więcej danych od Apple. Tak wynika z kontrowersyjnych wyników badań opublikowanych przez naukowca z uczelni wyższej w Dublinie.

Zobacz, ile co sekundę zarabia Amazon, Microsoft i Apple
Zobacz, ile co sekundę zarabia Amazon, Microsoft i Apple

Konrad Sarzyński, 25 marca 2021, 15:38

W sieci pojawił się raport pokazujący, ile największe amerykańskie firmy zarabiają na sekundę. Apple, Microsoft, Google czy Facebook znalazły się w czołówce, zaskakuje jednak słaby wynik Amazona.

Game Pass sprawia, że gramy dłużej i w więcej gier
Game Pass sprawia, że gramy dłużej i w więcej gier

Adrian Werner, 23 marca 2021, 11:39

Game Pass okazał się dużym sukcesem dla firmy Microsoft. Użytkownicy tej usługi grają dłużej, w więcej tytułów i chętniej sięgają po obce dla siebie gatunki gier.

Rynek gier na konsole rośnie dzięki pandemii; wzrost o 19% względem 2019 roku
Rynek gier na konsole rośnie dzięki pandemii; wzrost o 19% względem 2019 roku

Paweł Musiolik, 12 marca 2021, 12:44

Rynek gier wideo jako jeden z nielicznych zanotował spore wzrosty w czasach pandemii. Sprzedaż w 2020 roku była większa o 19% względem 2019 roku, przekraczając próg 50 miliardów dolarów.

Lootboksy będą coraz bardziej opłacalne, pomimo zmian w prawie
Lootboksy będą coraz bardziej opłacalne, pomimo zmian w prawie

Adrian Werner, 10 marca 2021, 11:30

Według analityków przychody z lootboksów mają rosnąć każdego roku, aż w 2025 r. osiągną poziom 20 mld dolarów rocznie. Rozwój ten nie będzie jednak trwał bez końca.

Internet w Polsce przyspiesza; analiza Speedtest
Internet w Polsce przyspiesza; analiza Speedtest

Bartłomiej Sagan, 8 marca 2021, 13:31

W czasach pandemii i niekiedy konieczności pracy zdalnej, szybki Internet jest nieodzowny. Na całe szczęście, jak wynika z raportu Speedtest, średnia prędkość łączy w Polsce rośnie z każdym miesiącem.

Ile godzin musi pracować Polak, aby zarobić na Internet? Oto statystyki z 2020 roku
Ile godzin musi pracować Polak, aby zarobić na Internet? Oto statystyki z 2020 roku

Filip Węgrzyn, 3 marca 2021, 14:22

Obecnie większość krajów świata ma stały dostęp do Internetu, jednak jak długo musi przepracować statystyczny obywatel państwa, by zarobić na połączenie z siecią? Zobacz wyniki badania serwisu Surfshark.

Naukowcy uczą świnie grać w gry wideo
Naukowcy uczą świnie grać w gry wideo

Bartłomiej Sagan, 13 lutego 2021, 09:00

Świnie kojarzą się z błotem i kiepskim wzrokiem, ale też i ponadprzeciętną inteligencją. Nic więc dziwnego, że naukowcy sprawdzili, czy trzoda chlewna potrafi... grać w gry komputerowe.

Bitcoin zużywa więcej energii rocznie niż cała Argentyna
Bitcoin zużywa więcej energii rocznie niż cała Argentyna

Arkadiusz Strzała, 11 lutego 2021, 13:12

Wydobycie BTC pochłania coraz więcej energii elektrycznej. Łączny pobór mocy koparek w skali rocznej przekracza już wartości charakterystyczne dla całych państw, takich jak na przykład Argentyna.

Bitcoin osiągnie wartość miliona dolarów
Bitcoin osiągnie wartość miliona dolarów

Bartłomiej Sagan, 19 stycznia 2021, 12:52

Rok 2020 oprócz pandemii przyniósł także kolejny boom na kryptowaluty. Zdaniem eksperta najpopularniejsza z nich, bitcoin, może osiągnąć wartość nawet miliona dolarów za sztukę w ciągu kilku lat.

Polskie gry będą warte 3 mld zł w 2024 roku - raport o kondycji rynku
Polskie gry będą warte 3 mld zł w 2024 roku - raport o kondycji rynku

Jakub Błażewicz, 18 stycznia 2021, 17:15

Krakowski Park Technologiczny udostępnił obszerny raport Kondycja polskiej branży gier 2020. Jego autorzy przewidują, że do 2024 roku wartość rodzimego rynku elektronicznej rozrywki wzrośnie do 3 miliardów złotych.

GRYOnline.pl wciąż liderem w grudniu 2020
GRYOnline.pl wciąż liderem w grudniu 2020

Tomek Borys, 14 stycznia 2021, 18:33

GOL dalej znajduje się na pierwszym miejscu wśród polskich serwisów o grach wideo. Przedstawiamy wyniki badania Mediapanel Gemius PBI za grudzień 2020.

Brutalne gry nie podnoszą poziomu agresji - wyniki badań
Brutalne gry nie podnoszą poziomu agresji - wyniki badań

Arkadiusz Strzała, 30 grudnia 2020, 13:53

To niemal temat tabu dla środowiska graczy – możliwy wpływ przemocy w grach na zachowanie młodych (i nie tylko) osób. Jednak wyniki najnowszych, wieloletnich badań wreszcie dają odpowiedź na to zagadnienie.

Gry single player popularne jak nigdy; tak wskazują badania Sony
Gry single player popularne jak nigdy; tak wskazują badania Sony

Paweł Musiolik, 1 grudnia 2020, 12:51

Aktywności w PS5 to jedno z największych zaskoczeń systemu konsoli. Rozwiązanie to jest bezpośrednią reakcją na ciągle rosnącą popularność gier dla jednego gracza i rozwiązaniem ich najczęstszych problemów.

Czy Wiedźmin 3 to polska gra? UJ sprawdzi to za 670 tysięcy złotych
Czy Wiedźmin 3 to polska gra? UJ sprawdzi to za 670 tysięcy złotych

Karol Laska, 23 listopada 2020, 18:00

Uniwersytet Jagielloński otrzymał od Narodowego Centrum Nauki około 670 tysięcy złotych na realizację projektu badawczego o polskich grach wideo. Obiektem naukowym będą takie tytuły jak Wiedźmin 3: Dziki Gon czy This War of Mine.

W co się gra na PS5 i Xbox Series X/S - są dane z Ameryki
W co się gra na PS5 i Xbox Series X/S - są dane z Ameryki

Adrian Werner, 17 listopada 2020, 12:27

Dzięki analitykom grupy Newzoo dowiedzieliśmy się, w jakie gry na next-genach grali Amerykanie w pierwszych dniach po premierach PS5 i Xboksa Series X/S.

Gry mogą pozytywnie wpływać na samopoczucie - twierdzą specjaliści z Oksfordu
Gry mogą pozytywnie wpływać na samopoczucie - twierdzą specjaliści z Oksfordu

Miłosz Szubert, 16 listopada 2020, 14:20

Specjaliści z Uniwersytetu Oksfordzkiego postanowili przebadać grupę 3 274 graczy, którzy bawili się w Animal Crossing: New Horizons oraz Plants vs Zombies: Battle for Neighborville. Okazało się, że byli oni szczęśliwsi niż ci, którzy tego nie robili. Naukowcy podejrzewają, że może być to zasługa funkcji społecznościowych obecnych w obu produkcjach.

Cyberpunk 2077 może mieć większy budżet od GTA 5
Cyberpunk 2077 może mieć większy budżet od GTA 5

Jakub Błażewicz, 14 listopada 2020, 10:00

Analitycy Domu Maklerskiego Banku Ochrony Środowiska zaktualizowali prognozy sprzedaży gry Cyberpunk 2077. Podali też przewidywany budżet polskiej produkcji, który może okazać się wyższy niż w przypadku Grand Theft Auto V.

Naukowcy: młodzi ludzie pozamykani w domach powinni dostać gry za darmo
Naukowcy: młodzi ludzie pozamykani w domach powinni dostać gry za darmo

Krystian Pieniążek, 9 listopada 2020, 10:18

Brytyjscy naukowcy wskazują na to, że chcąc zachęcić młodych ludzi do pozostawania w domach, powinno się zaoferować im rozmaite nagrody. Wśród nich wymieniane są między innymi darmowe gry wideo.

PlayStation i Xbox wciąż za Nintendo; cyfry pokazują przewagę twórców Mario
PlayStation i Xbox wciąż za Nintendo; cyfry pokazują przewagę twórców Mario

Aleksandra Dziwińska, 20 października 2020, 19:55

W sieci pojawiło się zestawienie pokazujące sprzedaż konsol od Nintendo, Sony i Microsoftu na przestrzeni lat. Gigant z Kioto dalej zajmuje pierwsze miejsce, natomiast Xbox wypada wyjątkowo słabo.

Analityk: gry są gotowe na model przypominający Netflix
Analityk: gry są gotowe na model przypominający Netflix

Bartosz Świątek, 29 września 2020, 12:14

Analityk firmy Futuresource Consulting - Morris Garrard – przekonuje w opublikowanym niedawno raporcie, że branża gier jest gotowa na model biznesowy stosowany przez Netfliksa – subskrypcję zapewniającą dostęp do obszernego katalogu gier w stałej, miesięcznej cenie.