analizy i badania - sprzęt i technologie (2)
Gry single player górują nad wieloosobowymi, przynajmniej w Japonii
Hubert Śledziewski, 13 grudnia 2021, 09:52
Granie dla fabuły, preferowanie produkcji single player, uwielbienie dla gatunku RPG, posiadanie Switcha – wiecie, co łączy te cechy? Można nimi opisać przeciętnego japońskiego gracza.
2022 rok przyniesie kolejne opóźnienia gier i problemy z dostępnością sprzętu
Adrian Werner, 9 grudnia 2021, 09:57
Analitycy przewidują, że w 2022 roku pandemia nadal będzie powodowała duże opóźnienia w produkcji gier oraz dalsze kłopoty z dostępnością sprzętu.
COVID zaszkodził rynkowi gier w 2021 roku; 2022 może być rekordowy
Adrian Werner, 19 listopada 2021, 14:13
Dzięki pandemii 2020 rok był rekordowy dla branży gier. Natomiast w tym roku koronawirus jej wyjątkowo zaszkodził. Wszystko za sprawa licznych opóźnień w produkcji.
Brak chipów i zużycie energii - analityk o złym wpływie kryptowalut
Miriam Moszczyńska, 16 listopada 2021, 15:15
Matt Ranger, konsultant ds. analizy danych, zebrał informacje na temat wpływu kryptowalut na ceny półprzewodników.
Streamy na Facebooku ogląda więcej osób niż na YouTubie
Miriam Moszczyńska, 29 października 2021, 14:06
Według raportu Streamlabs, Facebook Gaming zdołał przegonić YouTube Gaming pod względem oglądalności na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy. Obu platformom daleko jednak do króla streamingu, jakim jest Twitch.
Kryptooligarchia: bitcoin jest tak naprawdę w rękach wielkich graczy
Arkadiusz Strzała, 27 października 2021, 14:02
Kryptowaluty są uważane za całkowicie niezależną formę płatniczą. Tymczasem okazuje się, że ledwie kilkudziesięciu „górników” posiada połowę mocy wydobywczej bitcoina i może mocno namieszać, jak zajdzie potrzeba.
Nękanie w sieci to plaga; Fortnite i Call of Duty w czołówce
Przemysław Dygas, 25 października 2021, 12:59
Liga Antydefamacyjna opublikowała raport na temat nękania, jakiego w sieci doświadczają młodzi gracze. Zjawisko to dotyka przynajmniej 62% nieletnich przedstawicieli tej społeczności.
Polski Amazon nie podbił rynku; nowy sklep za Allegro i Lidlem
Jakub Błażewicz, 18 października 2021, 19:10
Wyniki Amazon.pl po pół roku od startu nie zachwycają. W niedawnym badaniu serwis wypadł gorzej nie tylko od Allegro i AliExpress, ale też internetowych sklepów Empika oraz Lidla.
Smartfony z Androidem nas stale szpiegują, naukowcy mają na to dowody
Arkadiusz Strzała, 13 października 2021, 15:39
Smartfony z Androidem szpiegują – niby nic nowego, ale prace uniwersyteckich naukowców jednak niepokoją. Nic się w tej materii nie poprawia, a urządzenia wysyłają coraz więcej naszych danych.
Rosyjscy hakerzy odpowiadają za ponad połowę cyberataków w ciągu ostatniego roku
Miriam Moszczyńska, 11 października 2021, 15:17
Według najnowszego raportu Microsoftu na temat cyberataków, prawie 60% z nich pochodzi z Rosji. Na kolejnych miejscach znajdują się: Korea Północna, Iran oraz Chiny.
12 godzin przed komputerem i kłopoty ze snem - badania pokazują, jak żyją dziś nastolatki
Miriam Moszczyńska, 1 października 2021, 14:38
Badania przeprowadzone wśród nastolatków pokazują, że spędzają oni coraz więcej czasu w Internecie. Ma to swoje plusy, ale badaczom nie umknęły negatywne skutki takiej ewolucji.
Ubisoft to najbardziej znienawidzony wydawca gier na świecie - na to wskazuje badanie
Przemysław Dygas, 28 września 2021, 11:37
Wygląda na to, że Ubisoft to najbardziej znienawidzony wydawca na świecie. Takie wnioski wyciągnąć można z badań opartych na opiniach użytkowników Twittera.
Elementarna wiedza o komputerach zamiera - młodzi nie wiedzą, czym są foldery i pliki
Arkadiusz Strzała, 27 września 2021, 12:33
Młode pokolenie przestaje korzystać z folderów i plików. Zamiast tego wszystkie dane woli przechowywać luzem na dysku i korzystać z mechanizmów wyszukiwania.
Polak korzysta średnio z 5 subskrypcji. Na topie platformy VoD: Netflix i HBO GO
Krystian Rzepecki, 27 września 2021, 12:23
Poznajcie ciekawe wyniki sondażu na temat preferencji polskich użytkowników usług abonamentowych, takich jak Netflix, Xbox Game Pass i Spotify.
Braki czipów to najlepsze, co mogło spotkać Samsunga i innych producentów podzespołów
Krystian Rzepecki, 3 września 2021, 10:07
Samsung, TSMC i inni producenci układów scalonych kolejny raz uzyskali wysokie przychody, pomimo braków w dostępności czipów na rynku. Jak to możliwe?
5,8 mln ataków hakerskich na graczy m.in. GTA 5, Minecrafta i The Sims 4
Krystian Rzepecki, 31 sierpnia 2021, 13:01
Firma Kaspersky powstrzymała 5,8 mln ataków szkodliwego oprogramowania na użytkowników nielegalnych wersji GTA 5, Minecrafta, The Sims 4 i innych gier.
PC to tylko 14% rynku gier w Europie; FIFA 21 najlepiej sprzedającą się grą
Ignacy Ziarkiewicz, 26 sierpnia 2021, 11:21
Federacje ISFE i EGDF opublikowały wspólny raport, podsumowujący sytuację europejskiej branży gier w 2020 roku. Dowiedzieliśmy się m.in., że najlepiej sprzedającą się grą na Starym Kontynencie była FIFA 21.
Młodzi ludzie coraz częściej padają ofiarą oszustw w Internecie
Arkadiusz Strzała, 12 sierpnia 2021, 14:17
Osoby starsze aktywne w Internecie uważane są za szczególnie podatne na działalność sieciowych oszustów. Jednak okazuje się, że nastolatkowie także nie grzeszą roztropnością w tej materii.
Zaledwie 5% elektrowni generuje 73% zanieczyszczeń, Bełchatów na wysokim miejscu
Arkadiusz Strzała, 29 lipca 2021, 14:14
Według grupy amerykańskich badaczy zaledwie 5% elektrowni odpowiada za 73% emisji dwutlenku węgla w sektorze energetycznym. I niestety Polska posiada tutaj niechlubny rekord.
Telewizja, jaką znamy, już się kończy. Eksperci przewidują dominację branży streamingowej
Karol Laska, 14 lipca 2021, 13:30
Telewizja, platformy cyfrowe i sieci kablowe mogą zacząć się bać? Z prognoz ekspertów wynika, że platformy streamingowe zmonopolizują rynek w ciągu najbliższych kilku lat. Na potwierdzenie tej tezy podano konkretne liczby.
Badanie dowodzi, że Red Dead Redemption 2 poprawia wiedzę o zwierzętach
Filip Węgrzyn, 13 lipca 2021, 18:31
Przeprowadzone na prawie 600 uczestnikach badanie udowadnia, że gracze Red Dead Redemption 2 posiadają większą wiedzę na temat zwierząt niż ludzie, którzy nie mieli styczności z tytułem. Zobacz wyniki zgromadzone przez użytkownika serwisu Reddit.
Ludzie używają ciągle tych samych haseł - alarmujące dane
Michał Ciężadlik, 29 czerwca 2021, 11:34
Ostatnie badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii pokazują, że wielu z nas używa tych samych haseł do wielu usług, co może prowadzić do naruszenia cyberbezpieczeństwa.
700 tys. kart graficznych trafiło do kopaczy kryptowalut i scalperów na początku 2021
Przemysław Dygas, 16 czerwca 2021, 12:09
Moda na kryptowaluty zdaje się nie mieć końca. Według firmy Jon Peddie Research w pierwszym kwartale bieżącego roku nawet 25% sprzedanych kart graficznych trafiło do „górników” i spekulantów.
Sprzedaż kart graficznych eksplodowała; brak chipów, ale dostawy rosną
Marcin Nic, 9 czerwca 2021, 10:50
Ostatnie miesiące zdecydowanie zostaną zapamiętane jako te, w których kupno karty graficznej graniczyło z cudem. Pomimo dużych niedoborów rynek GPU do komputerów osobistych nadal rośnie.
Branża gier zaliczy spadek w 2021 roku - nowy raport Newzoo
Angelika Kałdus, 17 maja 2021, 12:56
Newzoo twierdzi, że rynek gier odnotuje spadek przychodów względem zeszłego roku. Powodami takich założeń są m.in. polityka Apple czy deficyt chipów.
Nadchodzi złota era dla gier - rynek wyprzedza filmy, sport i muzykę
Angelika Kałdus, 11 maja 2021, 12:00
Rynek gier wyprzedził branżę filmową - jego wartość w 2020 roku sięgnęła prawie 180 miliardów dolarów - a generacja Z ceni go bardziej od sportu.
Polscy gracze pokochali abonamenty pokroju Xbox Game Pass
Adrian Werner, 10 maja 2021, 14:23
W sieci pojawiły się ciekawe badania preferencji polskich graczy. Dzięki nim dowiedzieliśmy się sporo o popularności usług abonamentowych pokroju Xbox Game Pass.
PC wciąż najpopularniejszą platformą pośród deweloperów. Dobry wynik PlayStation
Bartosz Świątek, 29 kwietnia 2021, 11:47
Ankieta przeprowadzona przez organizatorów GDC wskazuje, że pecety są platformą cieszącą się największą popularnością pośród twórców gier. PlayStation 5 wzbudza zauważalnie większe zainteresowanie od Xboksa Series X/S.
Lootboxy to jednak hazard rujnujący niezamożnych graczy; nowe ustalenia badaczy z UK
Jakub Błażewicz, 2 kwietnia 2021, 17:13
Badacze z Wielkiej Brytanii opublikowali obszerny raport poświęcony lootboksom. Autorzy dowodzą, że mechanika ta rzeczywiście podpada pod hazard, a do tego ma tendencję do uzależniania osób o wcale nie wysokich zarobkach.
Android wysyła 20-krotnie więcej Twoich danych niż iPhone
Arkadiusz Strzała, 1 kwietnia 2021, 14:10
Google może kolekcjonować nawet do 20 razy więcej danych od Apple. Tak wynika z kontrowersyjnych wyników badań opublikowanych przez naukowca z uczelni wyższej w Dublinie.
Zobacz, ile co sekundę zarabia Amazon, Microsoft i Apple
Konrad Sarzyński, 25 marca 2021, 15:38
W sieci pojawił się raport pokazujący, ile największe amerykańskie firmy zarabiają na sekundę. Apple, Microsoft, Google czy Facebook znalazły się w czołówce, zaskakuje jednak słaby wynik Amazona.
Game Pass sprawia, że gramy dłużej i w więcej gier
Adrian Werner, 23 marca 2021, 11:39
Game Pass okazał się dużym sukcesem dla firmy Microsoft. Użytkownicy tej usługi grają dłużej, w więcej tytułów i chętniej sięgają po obce dla siebie gatunki gier.
Rynek gier na konsole rośnie dzięki pandemii; wzrost o 19% względem 2019 roku
Paweł Musiolik, 12 marca 2021, 12:44
Rynek gier wideo jako jeden z nielicznych zanotował spore wzrosty w czasach pandemii. Sprzedaż w 2020 roku była większa o 19% względem 2019 roku, przekraczając próg 50 miliardów dolarów.
Lootboksy będą coraz bardziej opłacalne, pomimo zmian w prawie
Adrian Werner, 10 marca 2021, 11:30
Według analityków przychody z lootboksów mają rosnąć każdego roku, aż w 2025 r. osiągną poziom 20 mld dolarów rocznie. Rozwój ten nie będzie jednak trwał bez końca.
Internet w Polsce przyspiesza; analiza Speedtest
Bartłomiej Sagan, 8 marca 2021, 13:31
W czasach pandemii i niekiedy konieczności pracy zdalnej, szybki Internet jest nieodzowny. Na całe szczęście, jak wynika z raportu Speedtest, średnia prędkość łączy w Polsce rośnie z każdym miesiącem.
Ile godzin musi pracować Polak, aby zarobić na Internet? Oto statystyki z 2020 roku
Filip Węgrzyn, 3 marca 2021, 14:22
Obecnie większość krajów świata ma stały dostęp do Internetu, jednak jak długo musi przepracować statystyczny obywatel państwa, by zarobić na połączenie z siecią? Zobacz wyniki badania serwisu Surfshark.
Naukowcy uczą świnie grać w gry wideo
Bartłomiej Sagan, 13 lutego 2021, 09:00
Świnie kojarzą się z błotem i kiepskim wzrokiem, ale też i ponadprzeciętną inteligencją. Nic więc dziwnego, że naukowcy sprawdzili, czy trzoda chlewna potrafi... grać w gry komputerowe.
Bitcoin zużywa więcej energii rocznie niż cała Argentyna
Arkadiusz Strzała, 11 lutego 2021, 13:12
Wydobycie BTC pochłania coraz więcej energii elektrycznej. Łączny pobór mocy koparek w skali rocznej przekracza już wartości charakterystyczne dla całych państw, takich jak na przykład Argentyna.
Bitcoin osiągnie wartość miliona dolarów
Bartłomiej Sagan, 19 stycznia 2021, 12:52
Rok 2020 oprócz pandemii przyniósł także kolejny boom na kryptowaluty. Zdaniem eksperta najpopularniejsza z nich, bitcoin, może osiągnąć wartość nawet miliona dolarów za sztukę w ciągu kilku lat.
Polskie gry będą warte 3 mld zł w 2024 roku - raport o kondycji rynku
Jakub Błażewicz, 18 stycznia 2021, 17:15
Krakowski Park Technologiczny udostępnił obszerny raport Kondycja polskiej branży gier 2020. Jego autorzy przewidują, że do 2024 roku wartość rodzimego rynku elektronicznej rozrywki wzrośnie do 3 miliardów złotych.
GRYOnline.pl wciąż liderem w grudniu 2020
Tomek Borys, 14 stycznia 2021, 18:33
GOL dalej znajduje się na pierwszym miejscu wśród polskich serwisów o grach wideo. Przedstawiamy wyniki badania Mediapanel Gemius PBI za grudzień 2020.
Brutalne gry nie podnoszą poziomu agresji - wyniki badań
Arkadiusz Strzała, 30 grudnia 2020, 13:53
To niemal temat tabu dla środowiska graczy – możliwy wpływ przemocy w grach na zachowanie młodych (i nie tylko) osób. Jednak wyniki najnowszych, wieloletnich badań wreszcie dają odpowiedź na to zagadnienie.
Gry single player popularne jak nigdy; tak wskazują badania Sony
Paweł Musiolik, 1 grudnia 2020, 12:51
Aktywności w PS5 to jedno z największych zaskoczeń systemu konsoli. Rozwiązanie to jest bezpośrednią reakcją na ciągle rosnącą popularność gier dla jednego gracza i rozwiązaniem ich najczęstszych problemów.
Czy Wiedźmin 3 to polska gra? UJ sprawdzi to za 670 tysięcy złotych
Karol Laska, 23 listopada 2020, 18:00
Uniwersytet Jagielloński otrzymał od Narodowego Centrum Nauki około 670 tysięcy złotych na realizację projektu badawczego o polskich grach wideo. Obiektem naukowym będą takie tytuły jak Wiedźmin 3: Dziki Gon czy This War of Mine.
W co się gra na PS5 i Xbox Series X/S - są dane z Ameryki
Adrian Werner, 17 listopada 2020, 12:27
Dzięki analitykom grupy Newzoo dowiedzieliśmy się, w jakie gry na next-genach grali Amerykanie w pierwszych dniach po premierach PS5 i Xboksa Series X/S.
Gry mogą pozytywnie wpływać na samopoczucie - twierdzą specjaliści z Oksfordu
Miłosz Szubert, 16 listopada 2020, 14:20
Specjaliści z Uniwersytetu Oksfordzkiego postanowili przebadać grupę 3 274 graczy, którzy bawili się w Animal Crossing: New Horizons oraz Plants vs Zombies: Battle for Neighborville. Okazało się, że byli oni szczęśliwsi niż ci, którzy tego nie robili. Naukowcy podejrzewają, że może być to zasługa funkcji społecznościowych obecnych w obu produkcjach.
Cyberpunk 2077 może mieć większy budżet od GTA 5
Jakub Błażewicz, 14 listopada 2020, 10:00
Analitycy Domu Maklerskiego Banku Ochrony Środowiska zaktualizowali prognozy sprzedaży gry Cyberpunk 2077. Podali też przewidywany budżet polskiej produkcji, który może okazać się wyższy niż w przypadku Grand Theft Auto V.
Naukowcy: młodzi ludzie pozamykani w domach powinni dostać gry za darmo
Krystian Pieniążek, 9 listopada 2020, 10:18
Brytyjscy naukowcy wskazują na to, że chcąc zachęcić młodych ludzi do pozostawania w domach, powinno się zaoferować im rozmaite nagrody. Wśród nich wymieniane są między innymi darmowe gry wideo.
PlayStation i Xbox wciąż za Nintendo; cyfry pokazują przewagę twórców Mario
Aleksandra Dziwińska, 20 października 2020, 19:55
W sieci pojawiło się zestawienie pokazujące sprzedaż konsol od Nintendo, Sony i Microsoftu na przestrzeni lat. Gigant z Kioto dalej zajmuje pierwsze miejsce, natomiast Xbox wypada wyjątkowo słabo.
Analityk: gry są gotowe na model przypominający Netflix
Bartosz Świątek, 29 września 2020, 12:14
Analityk firmy Futuresource Consulting - Morris Garrard – przekonuje w opublikowanym niedawno raporcie, że branża gier jest gotowa na model biznesowy stosowany przez Netfliksa – subskrypcję zapewniającą dostęp do obszernego katalogu gier w stałej, miesięcznej cenie.