Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 września 2021, 11:37

Ubisoft to najbardziej znienawidzony wydawca gier na świecie - na to wskazuje badanie

Wygląda na to, że Ubisoft to najbardziej znienawidzony wydawca na świecie. Takie wnioski wyciągnąć można z badań opartych na opiniach użytkowników Twittera.

W SKRÓCIE:
  • Portal Rave Reviews przeprowadził badania mające określić, które firmy z branży gier wideo są najbardziej znienawidzone.
  • Liderem rankingu okazał się Ubisoft.
  • Dużą niechęcią gracze darzą również Capcom, Konami, Game Freak i Relic Entertainment.

Często słyszymy narzekania dotyczące konkretnych wydawców lub studiów deweloperskich, które w ten czy inny sposób zawodzą oczekiwania graczy. Do tej pory nie wiedzieliśmy jednak, która z wielkich firm działających na rynku elektronicznej rozrywki może „pochwalić się” największą liczbą negatywnych opinii. Dzięki najnowszym badaniom w końcu możemy to sprawdzić.

Za prace badawcze dotyczące przemysłu growego odpowiada portal Rave Reviews. Dziennikarze prowadzący stronę wybrali czołowe firmy z branży, sugerując się tym, jak często wyszukiwano informacje na ich temat w Google. Następnie za pomocą programu SentiStrength przeanalizowali tweety na ich temat i określili, która z nich była krytykowana najczęściej.

Źródło: Rave Reviews

Okazuje się, że niekwestionowanym liderem w dziedzinie nienawiści ze strony graczy jest Ubisoft. Francuska firma najwyraźniej nie rozbudziła sympatii społeczności swoją polityką wydawniczą. Aktualnie dominuje ona pod względem niechęci w aż dwudziestu trzech krajach. Szczególnie wiele negatywnych uczuć firma wzbudza w Europie, w tym w ojczystej Francji oraz w Polsce.

Drugie miejsce na podium zajął Capcom. Wydawca znanych marek, takich jak Resident Evil czy Street Fighter, zraził do siebie większość graczy z dziewięciu państw. Wśród nich wyróżnić możemy Japonię, Indie oraz Hong Kong. W Europie do firmy tej szczególną niechęcią pałają Finowie.

Na liście pojawiło się także kilka niespodzianek. Z jakiegoś powodu niektóre kraje nie znoszą Relic Entertainment. Trudno powiedzieć, czym kanadyjskie studio zasłużyło sobie na nienawiść mieszkańców Kenii, Ugandy i Chin. To właśnie ta firma „cieszy” się największą niechęcią we wspomnianych państwach.

Rave Reviews zbadało nie tylko branżę elektronicznej rozrywki. Portal postanowił sprawdzić również, która z wielkich korporacji technologicznych jest najczęściej krytykowana na świecie. Zaskoczeń w tej kwestii raczej być nie powinno. Na podium stanęły Microsoft, Facebook oraz Google. W rankingu znalazło się również miejsce dla Amazona, którego nie znoszą w największym stopniu mieszkańcy sześciu państw. To niezły wynik jak na firmę, która pełną działalność prowadzi jedynie w osiemnastu krajach na całym świecie.

Ciekawostką jest silna pozycja Game Freak w badaniach przeprowadzonych przez Rave Reviews. Studio to odpowiedzialne jest w głównej mierze za kolejne produkcje z serii Pokemon. Zostało przy tym absolutnie zmieszane z błotem przez mieszkańców Kanady, USA, Wielkiej Brytanii oraz Australii. W pierwszym z wymienionych państw nie znaleziono ani jednej pozytywnej opinii na temat dewelopera.

Tak prezentuje się swoisty ranking nienawiści wobec firm związanych z branżą gier wideo. Oczywiście trudno uznać go za idealne źródło informacji, ponieważ badania Rave Reviews ominęły wiele państw Afryki, Azji oraz niektóre z krajów Ameryki Południowej i Środkowej. Na pewno dają jednak pewien wgląd w to, jakie nastroje panują wśród graczy w poszczególnych miejscach świata.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej