Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

analizy i badania - sprzęt i technologie (7)

Windows 10 drugim najpopularniejszym systemem operacyjnym na Steamie
Windows 10 drugim najpopularniejszym systemem operacyjnym na Steamie

Piotr Bicki, 30 grudnia 2015, 19:00

Steam opublikował listopadowe wyniki ankiety dotyczącej sprzętu i oprogramowania. Wynika z niej, że coraz więcej użytkowników platformy korzysta z Windowsa 10. Najnowszy system operacyjny Microsoftu zainstalowany jest na 29% komputerów.

Steam w 2015 roku – Counter-Strike: Global Offensive hitem wśród Polaków
Steam w 2015 roku – Counter-Strike: Global Offensive hitem wśród Polaków

Krzysztof Mysiak, 22 grudnia 2015, 19:03

Korzystając z danych zebranych w swoim serwisie Steam Spy, Siergiej Galjonkin podsumował wstępnie sprzedaż gier na Steamie w niepełnym 2015 roku (przed ostatnią, świąteczną wyprzedażą). Autor rozbił wyniki na poszczególne kraje – znalazło się wśród nich miejsce także na statystyki polskich graczy.

Windows 7 dalej traci użytkowników, a Windows 10 zyskuje (ankieta sprzętowa Steam)
Windows 7 dalej traci użytkowników, a Windows 10 zyskuje (ankieta sprzętowa Steam)

Kamil Zwijacz, 12 grudnia 2015, 15:14

Firma Valve opublikowała listopadowe wyniki ankiety sprzętowej przeprowadzanej wśród użytkowników Steama. Wynika z nich, że Windows 7 cały czas traci na znaczeniu na rzecz Windowsa 10, z którego korzysta już blisko 30% osób.

Kickstarter - 9 na 10 ufundowanych projektów odniosło sukces
Kickstarter - 9 na 10 ufundowanych projektów odniosło sukces

Kamil Kubiczek, 10 grudnia 2015, 17:27

Według badań Ethana Mollicka z Uniwersytetu w Pensylwanii, w przypadku prawie co dziesiątej zbiórki na Kickstarterze składkowicze nie byli usatysfakcjonowani jej końcowym efektem.

Nvidia kontroluje ponad 80% rynku kart grafiki
Nvidia kontroluje ponad 80% rynku kart grafiki

Kamil Zwijacz, 15 listopada 2015, 12:46

Z najnowszego raportu firmy analitycznej Jon Peddie Research wynika, że koncern Nvidia kontroluje obecnie ponad 80% rynku kart grafiki. Drugie miejsce zajmuje oczywiście AMD z niecałymi 19%.

Windows 10 coraz popularniejszy wśród użytkowników Steama
Windows 10 coraz popularniejszy wśród użytkowników Steama

Paweł Krzystyniak, 4 listopada 2015, 12:48

Poznaliśmy wyniki steamowej ankiety sprzętowej za październik. Windows 10 kontynuuje umacnianie swojej pozycji i może pochwalić się wzrostem o niemal 3 punkty procentowe w porównaniu z poprzednim miesiącem.

650 mln złotych - tyle jest wart polski rynek gier i konsol
650 mln złotych - tyle jest wart polski rynek gier i konsol

Kamil Zwijacz, 23 października 2015, 12:13

Firma analityczna GfK opublikowała krótki raport związany z polskim rynkiem gier wideo. Pod uwagę wzięto okres styczeń-wrzesień 2015 roku, gry pudełkowe (konsolowe i pecetowe) oraz konsole. Zebrane dane ujawniły, że rodzimy rynek wart jest 650 milionów złotych.

Polska 19. największym growym rynkiem na świecie
Polska 19. największym growym rynkiem na świecie

Kamil Zwijacz, 16 października 2015, 11:51

Firma analityczna Newzoo opublikowała szacunkowy ranking krajów, w których w tym roku gry wideo wygenerują największy przychód. Na pierwszym miejscu znalazły się Chiny z ponad 22 miliardami dolarów, drugie miejsce przypadło USA z niecałymi 22 miliardami, trzecie Japonii z 12 miliardami, a na 19. pozycji uplasowała się Polska.

Lista najlepiej zarabiających youtuberów. Liderem - PewDiePie
Lista najlepiej zarabiających youtuberów. Liderem - PewDiePie

Piotr Bicki, 15 października 2015, 14:08

Prowadzenie własnego kanału w serwisie YouTube już dawno ze zwykłego hobby przerodziło się w sposób na niezły biznes. Dowód? Opublikowane przez Forbesa zestawienie najlepiej zarabiających youtuberów na przełomie 2014 i 2015 roku. Co ciekawe, na czele listy znalazło się dwóch graczy.

Steam - Windows 10 drugim najpopularniejszym systemem operacyjnym
Steam - Windows 10 drugim najpopularniejszym systemem operacyjnym

Kamil Zwijacz, 3 października 2015, 11:19

Valve opublikowało wyniki wrześniowej ankiety sprzętowej przeprowadzonej wśród użytkowników Steama. W porównaniu do sierpnia bieżącego roku najwięcej zmieniło się wśród systemów operacyjnych. Windows 10 strącił z drugiego miejsca Windowsa 8.1 i obecnie korzysta z niego już prawie 24% graczy.

Kondycja polskiego rynku gier – piractwo
Kondycja polskiego rynku gier – piractwo

Łukasz Szliselman, 2 października 2015, 12:00

Piractwo to duży problem polskiego rynku gier. Dlaczego Polacy piracą? Czy są jakieś szanse na poprawę sytuacji? Zobaczcie, co tuzy branży mówią o tym zjawisku i jakie dostrzegają potencjalne rozwiązania.

Kondycja polskiego rynku gier – PC kontra konsole
Kondycja polskiego rynku gier – PC kontra konsole

Łukasz Szliselman, 1 października 2015, 11:50

Pecety to ulubiona platforma sprzętowa Polaków. Dziś przyjrzymy się, jakie znaczenie w tej kwestii mają finanse oraz stosunek producentów konsol do polskiego rynku.

Kondycja polskiego rynku gier – dystrybucja cyfrowa a sprzedaż detaliczna
Kondycja polskiego rynku gier – dystrybucja cyfrowa a sprzedaż detaliczna

Łukasz Szliselman, 30 września 2015, 12:43

Z najświeższych danych dotyczących polskiego rynku gier wynika, że dystrybucja cyfrowa coraz śmielej poczyna sobie w naszym kraju. Sprawdzamy z jakimi wyzwaniami borykają się wydawcy gier w Polsce oraz jakie tendencje widać wśród graczy.

Rynek growego sprzętu komputerowego przyniósł w ubiegłym roku 21,5 miliarda dolarów przychodu
Rynek growego sprzętu komputerowego przyniósł w ubiegłym roku 21,5 miliarda dolarów przychodu

Michał Kułakowski, 10 września 2015, 18:00

Według firmy badawczej Jon Peddie Research, w ubiegłym roku światowy rynek sprzętu komputerowego dla graczy przyniósł ponad 21,5 miliarda dolarów przychodu, a więc dwa razy więcej niż cały sektor konsolowy w tym samym czasie.

Windows 10 zainstalowany u ponad 16% użytkowników Steama
Windows 10 zainstalowany u ponad 16% użytkowników Steama

Kamil Zwijacz, 3 września 2015, 13:59

Valve opublikowało wyniki sierpniowej ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników platformy Steam. Dowiedzieliśmy się między innymi, że Windows 10 jest już zainstalowany u ponad 16% graczy.

4 na 5 graczy wybiera grafikę Nvidii – AMD coraz bardziej w tyle
4 na 5 graczy wybiera grafikę Nvidii – AMD coraz bardziej w tyle

Bartłomiej Plewnia, 19 sierpnia 2015, 16:19

Niezależna organizacja badająca rynek komputerów, Mercury Research, opublikowała nowe dane dotyczące popularności kart grafiki Nvidii oraz AMD wśród graczy. Według nich, AMD zostaje coraz wyraźniej wypierane przez Nvidię.

Jak polscy gracze odbierają współczesne gry komputerowe oraz w jakim kierunku według nich zmierza rynek
Jak polscy gracze odbierają współczesne gry komputerowe oraz w jakim kierunku według nich zmierza rynek

Kamil Zwijacz, 14 sierpnia 2015, 09:30

Dwójka studentów z Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie przygotowuje pracę magisterską, w której mają zamiar przeanalizować dzisiejsze preferencje graczy, odbiór obecnych produkcji oraz zestawów do rzeczywistości wirtualnej. Do wykonania tego karkołomnego zadania potrzebują Waszych opinii.

Zwyczaje i preferencje polskich graczy według PBI
Zwyczaje i preferencje polskich graczy według PBI

Michał Jodłowski, 12 sierpnia 2015, 11:05

Organizacja PBI przeprowadziła na przełomie marca i kwietnia badania internautów, aby poznać zwyczaje polskich graczy. Dwa dni temu opracowany został stosowny raport, z którym zapoznać się można w niniejszym newsie.

Procesor Intela, grafika Nvidii i Windows 7 – taki jest typowy użytkownik Steama
Procesor Intela, grafika Nvidii i Windows 7 – taki jest typowy użytkownik Steama

Bartłomiej Plewnia, 11 sierpnia 2015, 12:39

Valve co miesiąc publikuje w sieci dane związane z tym, na czym najczęściej grają użytkownicy Steama. Zestawienie zawiera takie detale jak system operacyjny, procesor, rozdzielczość i wiele innych. Tym razem ankieta dostarcza szczególnie ciekawych informacji, ponieważ uwzględnia popularność systemu Windows 10.

Fallout Shelter zarobiło 5,1 mln dolarów w dwa tygodnie
Fallout Shelter zarobiło 5,1 mln dolarów w dwa tygodnie

Krzysztof Nieradko, 17 lipca 2015, 10:32

Serwis SuperData opublikował interesujące informacje na temat rynku cyfrowej sprzedaży w Stanach Zjednoczonych w czerwcu tego roku. Okres ten okazał się niewątpliwie bardzo lukratywny dla Bethesdy Softworks, chociażby ze względu na mobilne Fallout Shelter, które zarobiło ponad 5 milionów dolarów w ciągu zaledwie dwóch tygodni.

Dane na temat filmów poświęconych grom - YouTube najpopularniejszy, Twitch najbogatszy
Dane na temat filmów poświęconych grom - YouTube najpopularniejszy, Twitch najbogatszy

Jakub Błażewicz, 10 lipca 2015, 14:55

Firma badawcza SuperData opublikowała raport poświęcony filmom o tematyce growej w 2014 roku. Łączną wartość rynku wyceniono na 3,8 miliarda dolarów, przy czym największą popularnością wśród serwisów z tego typu filmami cieszył się YouTube, zaś największy przychód odnotował konkurencyjny Twitch.

GDC - europejscy deweloperzy gier najchętniej wybierają PC
GDC - europejscy deweloperzy gier najchętniej wybierają PC

Krzysztof Nieradko, 2 lipca 2015, 13:10

Najnowsze badanie rynku przeprowadzone przez organizatorów Game Developers Conference przyniosło ze sobą sporo interesujących informacji. Wśród 250 europejskich deweloperów, którzy wypełnili stosowną ankietę, 62 procent pracuje nad pecetową produkcją, podczas gdy 23 i 20 procent z nich zamierza wydać swoje gry na odpowiednio PlayStation 4 i Xbox One. Szczegółowo opisane wyniki znajdziecie w rozwinięciu.

Do dziś wydano tylko 15% gier z Early Access, 10% porzucono
Do dziś wydano tylko 15% gier z Early Access, 10% porzucono

Michał Jodłowski, 2 lipca 2015, 12:10

Jak wynika z danych udostępnionych przez serwis SteamSpy, tylko 15% wszystkich gier, które pojawiły się w programie Steam Early Access, zostało wydanych. Wiele tytułów zostało też całkowicie porzuconych bądź od dawna nie były aktualizowane.

Najwięcej graczy jest w USA, najwięcej pieniędzy wydają w Wielkiej Brytanii i inne ciekawostki ze Steama
Najwięcej graczy jest w USA, najwięcej pieniędzy wydają w Wielkiej Brytanii i inne ciekawostki ze Steama

Kamil Zwijacz, 20 czerwca 2015, 12:15

W serwisie Medium.com opublikowano artykuł napisany przez twórcę narzędzi Steam Spy, dzięki czemu poznaliśmy szereg ciekawostek związanych z platformą Steam. Okazało się m.in., że najwięcej graczy jest w USA, najbardziej aktywni są Niemcy, najwięcej wydają w Wielkiej Brytanii, a w Rosji lubią produkcje o postapokaliptycznej tematyce.

Steam – droższe gry sprzedają się lepiej niż tanie?
Steam – droższe gry sprzedają się lepiej niż tanie?

Janusz Guzowski, 7 czerwca 2015, 16:01

Z wykresu zaprezentowanego przez serwis Steamspy wynika, że na platformie Steam najlepiej sprzedają się gry z wyższych półek cenowych. Podczas gdy w serwisie najwięcej jest tytułów lokujących się w przedziale 8 – 9,99 dolarów, ich średnia sprzedaż jest ponad trzy razy mniejsza niż średnia sprzedaż produkcji kosztujących od 50 do 69,99 dolarów, stanowiących niecały procent oferty.

Najpopularniesze źródła gier w Polsce według badań na Digital Dragons 2015
Najpopularniesze źródła gier w Polsce według badań na Digital Dragons 2015

Łukasz Szliselman, 25 maja 2015, 12:00

Skąd Polacy biorą gry? Jak się o nich dowiadujemy? I ile średnio na nie wydajemy? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w ostatnim newsie dotyczącym badań polskiego rynku gier na Digital Dragons 2015

Dlaczego i jak często gramy? Zwyczaje polskich graczy według badań na Digital Dragons 2015
Dlaczego i jak często gramy? Zwyczaje polskich graczy według badań na Digital Dragons 2015

Łukasz Szliselman, 24 maja 2015, 12:00

Dlaczego Polacy sięgają po gry? Jak często do nich wracają? Przedstawiamy wyniki badań polskiej sceny gamingowej przeprowadzonych z okazji Digital Dragons 2015.

Najpopularniejsze platformy i gatunki gier w Polsce według badań na Digital Dragons 2015
Najpopularniejsze platformy i gatunki gier w Polsce według badań na Digital Dragons 2015

Łukasz Szliselman, 23 maja 2015, 12:02

Jakie platformy do grania i gatunki gier są najchętniej wybierane przez Polaków? Przedstawiamy wyniki badań polskiej sceny gamingowej przeprowadzonych z okazji Digital Dragons 2015.

Profil polskiego gracza według badań na Digital Dragons 2015
Profil polskiego gracza według badań na Digital Dragons 2015

Łukasz Szliselman, 22 maja 2015, 13:30

Digital Dragons 2015 to dobra okazja, by przyjrzeć się bliżej rodzimemu rynkowi gier. W serii kilku newsów przybliżymy Wam profil i zwyczaje polskich graczy. Kto w naszym kraju sięga po elektroniczną rozrywkę?

9,5 mln Polaków korzysta z Internetu stacjonarnego
9,5 mln Polaków korzysta z Internetu stacjonarnego

Patryk Greniuk, 18 maja 2015, 11:02

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport dotyczący Internetu stacjonarnego w Polsce. Wyczytać z niego możemy, że w 2014 roku z usług tego typu korzystało około 9,5 mln Polaków, a najwięcej łączy miało przepustowość od 10 do 30 Mb/s. Dowiedzieliśmy się także jak kształtowała się oferta dostawców Internetu.

W 2015 roku wartość rynku gier przekroczy 91 miliardów dolarów
W 2015 roku wartość rynku gier przekroczy 91 miliardów dolarów

Kamil Zwijacz, 23 kwietnia 2015, 12:17

Firma Newzoo opublikowała kolejny raport, tym razem dotyczący wartości rynku gier wideo w bieżącym roku. W porównaniu do 2014 roku branża zanotuje 9,4% wzrost, a największy przychód wygenerowany zostanie na komputerach PC.

Ranking najbardziej dochodowych firm w branży gier wideo
Ranking najbardziej dochodowych firm w branży gier wideo

Kamil Zwijacz, 21 kwietnia 2015, 09:17

Firma Newzoo, opierając się na oficjalnych wynikach finansowych, przygotowała raport dotyczący wartości branży gier wideo w 2014 roku. Rynek zaliczył 10% wzrost, a firmą z największym przychodem okazał się chiński gigant Tencent, który pokonał Sony i Microsoft.

Rośnie przewaga firmy Nvidia nad AMD
Rośnie przewaga firmy Nvidia nad AMD

Adrian Werner, 19 kwietnia 2015, 16:49

Przewaga firmy Nvidia nad AMD na rynku kart graficznych nie jest żadną tajemnicą. Najnowsze dane pokazują, że dystans między nimi ostatnio sporo się zwiększył, a w ostatnim kwartale minionego roku Nvidia sprzedała trzykrotnie więcej kart niż konkurent.

W 2015 roku gry MOBA zarobią więcej od MMORPG?
W 2015 roku gry MOBA zarobią więcej od MMORPG?

Jakub Błażewicz, 31 marca 2015, 12:19

Firma EEDAR opublikowała raport dotyczący dochodów z gier MOBA. Według prognozy Eda Zhao gry z tego gatunku przyniosą w 2015 roku większy dochód niż tytuły MMO.

Najpopularniejsze RPG-i 2014 roku na Steamie - Dark Souls II zdominowało konkurencję
Najpopularniejsze RPG-i 2014 roku na Steamie - Dark Souls II zdominowało konkurencję

Jakub Mirowski, 6 marca 2015, 15:26

W oparciu o statystyki opublikowane przez serwis Ars Technica przygotowaliśmy zestawienie najpopularniejszych zeszłorocznych gier RPG na platformie Steam. W zestawieniu dominuje dzieło japońskiego From Software - Dark Souls II.

Najpopularniejsze tytuły na Steamie w 2014 roku – gra Unturned oraz produkcje free-to-play cichymi zwycięzcami rankingu
Najpopularniejsze tytuły na Steamie w 2014 roku – gra Unturned oraz produkcje free-to-play cichymi zwycięzcami rankingu

Michał Kułakowski, 5 marca 2015, 22:22

Raport serwisu Ars Technica przedstawił dość zaskakująca prawdę o najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się grach w serwisie Steam. Okazuje się, że najpopularniejszym tytułem w serwisie Valve jest niepozorna gra Unturned, a tuż za niż plasują się inne produkcje korzystające z systemu free-to-play.

Rynek sprzętu do grania jest warty 67 miliardów dolarów
Rynek sprzętu do grania jest warty 67 miliardów dolarów

Kamil Zwijacz, 5 marca 2015, 12:06

Firma Jon Peddie Research ujawniła wyniki przeprowadzonych badań, z których wynika, że w 2014 roku rynek sprzętu do grania był wart 67 miliardów dolarów. 33% tej kwoty przypada na komputery PC, 23% na smartfony, a 16% na konsole.

 PlayStation 4 wygra pojedynek tej generacji konsol
PlayStation 4 wygra pojedynek tej generacji konsol

Luc, 19 lutego 2015, 12:07

Według najnowszego raportu Strategy Analitycs, Sony w ciągu najbliższych kilku lat sprzeda 80 milionów egzemplarzy swojej najnowszej konsoli. W porównaniu do przewidywanego rezultatu Xboksa One jest to wynik aż o 40 procent lepszy.

Nowe badania GDC - PC nadal najpopularniejszą platformą wśród twórców
Nowe badania GDC - PC nadal najpopularniejszą platformą wśród twórców

Jakub Błażewicz, 16 stycznia 2015, 12:40

Po raz kolejny organizatorzy konferencji GDC przeprowadzili badanie wśród kilku tysięcy deweloperów, pytając ich o wybór platformy dla ich gier, sprawy finansowe oraz esport. Mimo dwukrotnego wzrostu zainteresowania konsolami, PC znów zajęło pierwszą pozycję, a tuż za nim znalazły się tablety i smartfony.

Serwisy firmy GRY-OnLine S.A. w czołówce polskich dostawców treści wideo
Serwisy firmy GRY-OnLine S.A. w czołówce polskich dostawców treści wideo

Kamil Zwijacz, 19 grudnia 2014, 12:50

Według badania Megapanelu PBI/Gemius, serwisy firmy GRY-OnLine S.A. (gry-online.pl i tvgry.pl) znajdują się w polskiej czołówce dostawców treści wideo. Ulegliśmy jedynie gigantom rodzimego rynku, czyli Onetowi, WP, Gazecie.pl i Interii.

Flappy Bird najczęściej wyszukiwaną grą w 2014 roku – raport Google
Flappy Bird najczęściej wyszukiwaną grą w 2014 roku – raport Google

Krzysztof Mysiak, 16 grudnia 2014, 17:35

Gra Flappy Bird – prosta zręcznościówka na urządzenia mobilne z ubiegłego roku – okazała się najczęściej wyszukiwanym na Google tematem z naszej branży w tym roku. Dzieło Donga Nguyena zdeklasowało wielkie produkcje, takie jak FIFA 15, Destiny i Titanfall, a nawet wyprzedziło wiele ważnych tematów z innych dziedzin życia, zajmując szóste miejsce w globalnym rankingu.

Xbox One najpopularniejszą konsolą w USA podczas Czarnego Piątku
Xbox One najpopularniejszą konsolą w USA podczas Czarnego Piątku

Kamil Zwijacz, 1 grudnia 2014, 10:18

Firma InfoScout opublikowała wyniki ankiety przeprowadzonej na ponad 180 tys. osób, dotyczącej popularności konsol podczas Czarnego Piątku. Z udostępnianych danych wynika, że rynek zdominowany został przez Xboksa One.

Early Access coraz popularniejsze, choć tylko jedna czwarta projektów zostaje ukończona
Early Access coraz popularniejsze, choć tylko jedna czwarta projektów zostaje ukończona

Jakub Mirowski, 16 listopada 2014, 14:00

Badania opublikowane przez firmę EEDAR wskazują na rosnącą popularność programu Early Access na platformie Steam. Niestety, statystyki sugerują, że większość z publikowanych w taki sposób tytułów nie zostaje ukończona.

Rynek gier osiągnie wartość 100 mld dolarów w 2019 roku
Rynek gier osiągnie wartość 100 mld dolarów w 2019 roku

Krzysztof Mysiak, 22 października 2014, 11:53

Pod koniec czerwca firma DFC Intelligence donosiła, że wartość rynku gier osiągnie 100 mld dolarów w 2018 roku. Niedawno analitycy musieli zrewidować ten pogląd – biorąc pod uwagę utratę przez konsole casualowej klienteli na rzecz urządzeń mobilnych, uznano, że wspomniana kwota zostanie przekroczona w 2019 roku.

Call of Duty: Advanced Warfare sprzeda się gorzej niż Ghosts?
Call of Duty: Advanced Warfare sprzeda się gorzej niż Ghosts?

Krzysztof Nieradko, 30 września 2014, 18:50

Arvind Bhatia, analityk ze znanej firmy Sterne Agee, przyznał, że istnieją spore szanse, iż najnowsza odsłona serii Call of Duty o podtytule Advanced Warfare sprzeda się gorzej niż poprzednia część cyklu. Badacze spodziewają się, że w czwartym kwartale tego roku do sklepów może powędrować aż o 3 milionów egzemplarzy gry mniej niż w przypadku wydanego w 2013 roku Ghosts.

Konsole nowej generacji przyciągają deweloperów kosztem PC i urządzeń mobilnych firmy Apple
Konsole nowej generacji przyciągają deweloperów kosztem PC i urządzeń mobilnych firmy Apple

Janusz Guzowski, 28 sierpnia 2014, 11:50

Najnowszy sondaż, przeprowadzony przez TIGA w Wielkiej Brytanii, wskazuje, że deweloperzy są coraz bardziej zainteresowani tworzeniem produkcji na nowe konsole. Jednocześnie zmniejsza się zainteresowanie pecetami i urządzeniami mobilnymi firmy Apple.

Valve Software wymarzonym miejscem pracy dla deweloperów – sondaż IGDA
Valve Software wymarzonym miejscem pracy dla deweloperów – sondaż IGDA

Krzysztof Mysiak, 20 sierpnia 2014, 09:41

Amerykańskie stowarzyszenie IGDA przeprowadziło sondaż wśród 2,2 tysiąca deweloperów, zadając im pytanie, w jakiej firmie najbardziej chcieliby pracować. Na pierwszym miejscu wylądowało Valve Software, jednak już na drugiej lokacie znalazła się odpowiedź wyrażająca chęć otworzenia własnej spółki.

92% gier sprzedanych w 2013 roku na PC stanowią tytuły cyfrowe
92% gier sprzedanych w 2013 roku na PC stanowią tytuły cyfrowe

Krzysztof Nieradko, 18 sierpnia 2014, 15:35

Z najnowszych statystyk przeprowadzonych przez analityków z grupy DFC Intelligence wynika, że aż 92 procent sprzedanych w zeszłym roku gier na całym świecie dystrybuowanych było za pomocą drogi elektronicznej. Czyżby pudełka już wkrótce miały odejść do lamusa?

Rynek pecetowego sprzętu dla graczy jest wart 21,5 miliarda dolarów
Rynek pecetowego sprzętu dla graczy jest wart 21,5 miliarda dolarów

Michał Kułakowski, 13 lipca 2014, 18:45

Według raportu firmy badawczej Jon Peddie Research, rynek pecetowego sprzętu dla graczy wart jest w tej chwili globalnie 21,5 miliarda dolarów. Analitycy zauważają również, że suma ta jest dwukrotnie większa od finansowej wartości światowego rynku konsolowego i w najbliższych latach będzie stale rosnąć.

Europa bastionem gier pecetowych i mobilnych
Europa bastionem gier pecetowych i mobilnych

Marcin Skierski, 8 lipca 2014, 13:40

Z ankiety przeprowadzonej przez organizatorów tegorocznej edycji Game Developers Conference Europe (11-13 sierpnia) wynika, że większość europejskich studiów deweloperskich tworzy gry na PC i urządzenia mobilne. Dopiero w dalszej kolejności wyrażają zainteresowanie PlayStation 4 oraz Xboksem One.