Majowa ankieta sprzętowa na Steam - pierwsze wyniki dotyczące VR

Firma Valve opublikowała wyniki ankiety sprzętowej przeprowadzonej w maju 2016 roku pośród użytkowników platformy Steam. Pierwsze lokaty poszczególnych kategorii zajmują te same pozycje co miesiąc temu, a Windows 10 zalicza jeszcze większy awans niż w kwietniu. Nowością jest natomiast zbadanie po raz pierwszy liczby gogli wirtualnej rzeczywistości.

futurebeat.pl

Maciej Kowalczyk

Wyniki ankiety sprzętowej przeprowadzonej przez firmę Valve na platformie Steam. - Majowa ankieta sprzętowa na Steam - pierwsze wyniki dotyczące VR - wiadomość - 2016-06-03
Wyniki ankiety sprzętowej przeprowadzonej przez firmę Valve na platformie Steam.

Ankieta sprzętowa przeprowadzana przez firmę Valve jest już swoistą tradycją, a jej wyniki pojawiają się regularnie każdego miesiąca. Najnowsze rezultaty, podsumowujące maj 2016 roku, zostały właśnie przedstawione na stronie internetowej Steama – platformy elektronicznej dystrybucji, należącej właśnie do Valve.

Technologia VR

Porównując obecne wyniki z tymi z kwietnia 2016 roku można zauważyć, że najnowsze rezultaty uwzględniają jedną nową kategorię, czyli gogle wirtualnej rzeczywistości. Na tę chwilę w zestawieniu znalazły się HTC Vive i Oculus Rift, z czego ten pierwszy jest nieco popularniejszy – korzysta z niego 0,09% ankietowanych. Zarówno jedno jak i drugie urządzenie miało swoją premierę stosunkowo niedawno (HTC Vive pojawiło się 5 kwietnia, a Oculus Rift 28 marca) i między innymi z tego powodu liczba ankietowanych posiadających takie gogle jest jeszcze bardzo niska. Na bardziej miarodajne wyniki przyjdzie nam pewnie jeszcze poczekać kilka miesięcy, podczas których więcej ludzi zakupi takie urządzenia.

Systemy operacyjne

Pierwsze miejsca pozostałych kategorii zajmują dokładnie te same pozycje, co miesiąc temu. Najpopularniejszym systemem operacyjnym pozostaje 64-bitowa wersja Windowsa 10. Obecnie korzysta z niego 39,68% ankietowanych, co stanowi wzrost o 1,5%. Na drugim i trzecim miejscu znajdują się poprzednie edycje oprogramowania od Microsoftu – odpowiednio Windows 7 oraz Windows 8, które odnotowały nieznaczne spadki. Można wywnioskować, że użytkownicy ciągle skłaniają się do przejścia na Windowsa 10, a tendencja ta z pewnością utrzyma się jeszcze przez co najmniej dwa miesiące – do czasu kiedy przestanie być możliwa darmowa aktualizacja starych systemów do najnowszej „dziesiątki” (tj. do 29 lipca 2016 roku).

Wyniki badań podzielone na poszczególne aspekty: system operacyjny, ilość pamięci RAM itd. - Majowa ankieta sprzętowa na Steam - pierwsze wyniki dotyczące VR - wiadomość - 2016-06-03
Wyniki badań podzielone na poszczególne aspekty: system operacyjny, ilość pamięci RAM itd.

Pamięć RAM oraz karty grafiki

W komputerach badanych wciąż najczęściej znajduje się 8 GB pamięci RAM, co stanowi 32,10%. Warto odnotować, że coraz więcej konfiguracji sprzętowych korzysta z co najmniej 12 GB pamięci – aktualnie jest to 18,02%. Na pierwszym miejscu kart grafiki znajduje się wciąż GeForce GTX 970, który odnotował również niewielki przyrost wynoszący 0,03%. Aktualnie korzysta z niego 4,94% użytkowników. Na drugim miejscu znajduje się z kolei GeForce GTX 960, którego posiada 3,28% osób. Dalej uplasowały się układy z rodziny Intel HD Graphics 4000, które odnotowano u 3,25% ankietowanych. Na podstawie wyników badań kart grafiki można zauważyć, że pomimo niesłabnącej popularności układów stacjonarnych od Nvidii, wysoki udział mają również karty w laptopach, których przykładem jest właśnie Intel HD Graphics 4000. Widać, że wielu ludziom to właśnie notebooki służą do grania.

Język

Najpowszechniej używanym językiem przez użytkowników Steama pozostaje wciąż angielski. Aktualnie korzysta z niego 46,62% ankietowanych i stanowi to wzrost o 1,7% względem ubiegłego miesiąca. Użytkownicy posługujący się językiem polskim stanowią z kolei ósmą co do wielkości grupę w badaniu – jest ich 2,46%. Uplasowali się oni za graczami mówiącymi po rosyjsku, niemiecku czy francusku.

Podobało się?

5

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
4
5
11
12
18
19
25
26
27

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2016-06-04
06:54

baksleszek Konsul

baksleszek

fhd niecałe 5%, może mniej zależy jak się interpretuje

"Other" mimo, że znajduje się na samym dole to nie oznacza, że to są największe rozdzielczości, zaliczenie ich do "więcej niż fullhd" byłoby błędem.

Komentarz: baksleszek
2016-06-04
06:50

baksleszek Konsul

baksleszek

czy ja dobrze widzę 30% ludzi ma większą rozdzielczość niż fullhd

Źle widzisz, więcej niż fullhd ma tylko 3,19% użytkowników.

Komentarz: baksleszek
2016-06-03
22:07

nagytow Legend

nagytow

Ponad 70%.

Komentarz: nagytow
2016-06-03
22:03

itakumre Legionista

😜

Szacunki obecnie mówią że Vive sprzedał się obecnie w ilości 40-70 tysięcy, Rift natomiast powyżej 120 tyś.
A warto nadmienić że cały czas nie nadążają z realizacją preorderów. Moim zdaniem jak na sam start zupełnie nowej i stosunkowo drogiej na początku technologii jest to świetny wynik. Ale oczywiście można sobie z niczego dalej wróżyć brak przyszłości dla VR.

A swoją drogą większa liczba Vive w tym zestawieniu wynika z tego, że każdy nabywca tych gogli musi ich używać przy pomocy Steama. Rift ma swój sklep i umożliwia również uruchamianie gier z platformy Valve.

Komentarz: itakumre
2016-06-03
21:17

fenfir Generał

misuu -> popatrz jeszcze raz, te 30% odnosi się do konfiguracji wielomonitorowych, przy jednym masz powyżej fhd niecałe 5%, może mniej zależy jak się interpretuje.

Komentarz: fenfir

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl