Nękanie w sieci to plaga; Fortnite i Call of Duty w czołówce
Liga Antydefamacyjna opublikowała raport na temat nękania, jakiego w sieci doświadczają młodzi gracze. Zjawisko to dotyka przynajmniej 62% nieletnich przedstawicieli tej społeczności.

- Liga Antydefamacyjna opublikowała raport na temat toksycznych zachowań w grach sieciowych.
- Przynajmniej 62% młodych graczy doświadczyło jakiejś formy nękania.
- Poszczególne produkcje są w stanie „pochwalić” się znacznie wyższymi wynikami.
Zjawisko nękania w grach sieciowych to coś, z czym spotkał się prawdopodobnie każdy gracz. Nie wszyscy zostali jednak przez nie dotknięci osobiście. Amerykańska Liga Antydefamacyjna postanowiła sprawdzić, jak wielu nieletnich graczy doświadczyło tego typu toksycznych zachowań i które tytuły sprzyjały temu najbardziej.
W opublikowanym raporcie przeczytać możemy, że autorzy wzięli pod uwagę siedemnaście popularnych gier sieciowych. Następnie o doświadczenia z toksycznymi zachowaniami na ich serwerach spytano graczy w wieku od 13 do 17 lat. Okazuje się, że przynajmniej 62% z nich choć raz spotkało się z różnego rodzaju nękaniem.
Taki wynik odnotowano po przepytaniu wybranych graczy Rocket League. Inne tytuły mogą jednak „pochwalić” się wyższym odsetkiem. W World of Warcraft z toksycznymi zachowaniami spotkało się 75% młodych użytkowników. W Apex Legends było to już 77%, w PUBG 80%, w Fortnite 81%, a grach z serii Call of Duty 85%. Najbardziej nieprzyjaznym środowiskiem okazał się Valorant. Aż 89% młodych graczy przyznało, że spotkało się z nękaniem w produkcji Riot Games.
Może cię zainteresować:
- Toksyczni gracze Outriders psują innym zabawę z czystej złośliwości
- Ninja porzuca Fortnite przez toksyczną społeczność
Ankietowanych spytano również o formę toksycznych zachowań, z jakimi się spotkali. Zdecydowana większość sposobów dręczenia wiązała się z samym gameplayem (43%), komunikacją głosową w trakcie meczu (39%) oraz komunikacją przy pomocy czatu, która również przebiegała w trakcie rozgrywki (37%). Niektórzy gracze wskazali jednak, że wrogości doświadczyli nawet poza meczem, a także za pośrednictwem zewnętrznych aplikacji służących do komunikacji.
Autorzy raportu spytali badanych również o to, od których gier postanowili odpocząć lub całkowicie z nimi skończyli. Zdecydowanie najwięcej młodych graczy podejmowało tego rodzaju decyzje w przypadku gier z serii Call of Duty oraz PUBG (40%). Wysoki odsetek zanotowały również Counter-Strike: Global Offensive i Valorant (33%) oraz World of Warcraft (29%). Na samym dole rankingu znalazł się zaś Minecraft (21%).
Dokument opublikowany przez Ligę Antydefamacyjną jasno wskazuje, że nękanie w grach sieciowych to powszechny problem wielu popularnych tytułów. Autorzy raportu wystosowali również rekomendacje działań, jakie podjęte powinny zostać w celu poradzenia sobie ze szkodliwym zjawiskiem. Ich lista jest jednak długa i trudna do zastosowania bez jednogłośnej współpracy wielu podmiotów cywilnych, jak i samych producentów gier. W najbliższej przyszłości wskazane wcześniej wyniki raczej nie ulegną więc zmianie.
Więcej:To chyba największy pacyfista Battlefield 6. Milion punktów, wysoki level i tylko 8 zabójstw
Komentarze czytelników
grabeck666 Senator
Btw, zastanawiałem się, czemu redakcja nie wymieniła LoLa, bo to jest jedna z częściej dyskutowanych produkcji jeśli chodzi o toksyczną społeczność.
A tu się okazuje, że LoL na prawie samym dole listy z 63% ludzi, którzy byli nękani. Nawet Minecraft ma więcej :D
AUTO6 Generał

Ja tam zawsze się dobrze bawię jak w CS: GO zaczynają się pyskówki, zdecydowanie najbardziej lubię słowne wojny polsko-rosyjskie oraz wywody dzieciaka przed mutacją opowiadającego czego to on nie robił z moją matką.
Haszon Senator
Dobrze, że u nas swatting nie jest możliwy tak jak w USA, bo dopiero byłyby cyrki.
chuck norris 1983 Junior
do mck7.... jak ktoś nie zna podstaw ortografii to sie nie wypowiada na forum.... ja perdole... "słabOM"... mój Boże...
skalnyburger Junior
większość nękających to te nękane dzieci, jestem piewien że mnij niż 5% ankietowanych to nie toksyczne osoby