Nękanie w sieci to plaga; Fortnite i Call of Duty w czołówce

Liga Antydefamacyjna opublikowała raport na temat nękania, jakiego w sieci doświadczają młodzi gracze. Zjawisko to dotyka przynajmniej 62% nieletnich przedstawicieli tej społeczności.

Przemysław Dygas

Nękanie w sieci to plaga; Fortnite i Call of Duty w czołówce.
Nękanie w sieci to plaga; Fortnite i Call of Duty w czołówce.
W SKRÓCIE:
  • Liga Antydefamacyjna opublikowała raport na temat toksycznych zachowań w grach sieciowych.
  • Przynajmniej 62% młodych graczy doświadczyło jakiejś formy nękania.
  • Poszczególne produkcje są w stanie „pochwalić” się znacznie wyższymi wynikami.

Zjawisko nękania w grach sieciowych to coś, z czym spotkał się prawdopodobnie każdy gracz. Nie wszyscy zostali jednak przez nie dotknięci osobiście. Amerykańska Liga Antydefamacyjna postanowiła sprawdzić, jak wielu nieletnich graczy doświadczyło tego typu toksycznych zachowań i które tytuły sprzyjały temu najbardziej.

W opublikowanym raporcie przeczytać możemy, że autorzy wzięli pod uwagę siedemnaście popularnych gier sieciowych. Następnie o doświadczenia z toksycznymi zachowaniami na ich serwerach spytano graczy w wieku od 13 do 17 lat. Okazuje się, że przynajmniej 62% z nich choć raz spotkało się z różnego rodzaju nękaniem.

Taki wynik odnotowano po przepytaniu wybranych graczy Rocket League. Inne tytuły mogą jednak „pochwalić” się wyższym odsetkiem. W World of Warcraft z toksycznymi zachowaniami spotkało się 75% młodych użytkowników. W Apex Legends było to już 77%, w PUBG 80%, w Fortnite 81%, a grach z serii Call of Duty 85%. Najbardziej nieprzyjaznym środowiskiem okazał się Valorant. Aż 89% młodych graczy przyznało, że spotkało się z nękaniem w produkcji Riot Games.

Ankietowanych spytano również o formę toksycznych zachowań, z jakimi się spotkali. Zdecydowana większość sposobów dręczenia wiązała się z samym gameplayem (43%), komunikacją głosową w trakcie meczu (39%) oraz komunikacją przy pomocy czatu, która również przebiegała w trakcie rozgrywki (37%). Niektórzy gracze wskazali jednak, że wrogości doświadczyli nawet poza meczem, a także za pośrednictwem zewnętrznych aplikacji służących do komunikacji.

Autorzy raportu spytali badanych również o to, od których gier postanowili odpocząć lub całkowicie z nimi skończyli. Zdecydowanie najwięcej młodych graczy podejmowało tego rodzaju decyzje w przypadku gier z serii Call of Duty oraz PUBG (40%). Wysoki odsetek zanotowały również Counter-Strike: Global Offensive i Valorant (33%) oraz World of Warcraft (29%). Na samym dole rankingu znalazł się zaś Minecraft (21%).

Dokument opublikowany przez Ligę Antydefamacyjną jasno wskazuje, że nękanie w grach sieciowych to powszechny problem wielu popularnych tytułów. Autorzy raportu wystosowali również rekomendacje działań, jakie podjęte powinny zostać w celu poradzenia sobie ze szkodliwym zjawiskiem. Ich lista jest jednak długa i trudna do zastosowania bez jednogłośnej współpracy wielu podmiotów cywilnych, jak i samych producentów gier. W najbliższej przyszłości wskazane wcześniej wyniki raczej nie ulegną więc zmianie.

Podobało się?

6

Przemysław Dygas

Autor: Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2021-10-25
16:11

grabeck666 Senator

Btw, zastanawiałem się, czemu redakcja nie wymieniła LoLa, bo to jest jedna z częściej dyskutowanych produkcji jeśli chodzi o toksyczną społeczność.

A tu się okazuje, że LoL na prawie samym dole listy z 63% ludzi, którzy byli nękani. Nawet Minecraft ma więcej :D

Komentarz: grabeck666
2021-10-25
16:56

AUTO6 Generał

AUTO6
😂

Ja tam zawsze się dobrze bawię jak w CS: GO zaczynają się pyskówki, zdecydowanie najbardziej lubię słowne wojny polsko-rosyjskie oraz wywody dzieciaka przed mutacją opowiadającego czego to on nie robił z moją matką.

Komentarz: AUTO6
2021-10-25
18:57

Haszon Senator

Dobrze, że u nas swatting nie jest możliwy tak jak w USA, bo dopiero byłyby cyrki.

Komentarz: Haszon
2021-10-25
21:14

chuck norris 1983 Junior

😂

do mck7.... jak ktoś nie zna podstaw ortografii to sie nie wypowiada na forum.... ja perdole... "słabOM"... mój Boże...

Komentarz: chuck norris 1983
2021-10-26
08:49

skalnyburger Junior

większość nękających to te nękane dzieci, jestem piewien że mnij niż 5% ankietowanych to nie toksyczne osoby

Komentarz: skalnyburger

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl