Szef PlayStation narzeka na brak własnych marek, podczas gdy gracze z pocałowaniem ręki przyjęliby nowe Bloodborne czy Days Gone

Szef marki PlayStation, Hiroki Totoki, w rozmowie z Financial Times stwierdził, że korporacja nie ma zbyt wielu rozwiniętych własnych marek.

Maciej Gaffke

Szef PlayStation narzeka na brak własnych marek, podczas gdy gracze z pocałowaniem ręki przyjęliby nowe Bloodborne czy Days Gone, źródło grafiki: Bend Studio.
Szef PlayStation narzeka na brak własnych marek, podczas gdy gracze z pocałowaniem ręki przyjęliby nowe Bloodborne czy Days Gone Źródło: Bend Studio.

Ciekawe słowa wypowiedział szef marki PlayStation, Hiroki Totoki, w wywiadzie dla Financial Times. Przedstawiciel japońskiego giganta stwierdził, że korporacja nie posiada wystarczająco wiele rozwiniętych własnych marek, w tym gier wideo.

Niezależnie, czy chodzi o gry, filmy czy anime, nie mamy aż tak dużo IP, które pielęgnowaliśmy od początku. Brakuje nam kluczowych projektów i to jest nasz problem.

Totoki w rozmowie stwierdził również, że Sony dobrze spisuje się w pozyskiwaniu nowych odbiorców dla swoich najpopularniejszych marek (można tu wspomnieć chociażby o Spider-Manie). Dodał też, że jeśli gigant nie będzie opracowywał nowych, własnych tytułów od podstaw, nie wygeneruje odpowiednich zysków.

Stwierdzenie biznesmena może lekko dziwić, ponieważ Sony posiada dość pokaźne portfolio, przynajmniej jeśli chodzi o gry wideo, które rozwijało na przestrzeni lat. Należą do nich m.in. cykle Uncharted, Ratchet & Clank, God of War, Horizon czy The Last of Us.

Choć marki te są rozwijane – mniej lub bardziej prężnie –rozwój niektórych został zatrzymany lub całkowicie porzucony, do czego w szczególności wydaje się nawiązywać Totoki. Do dziś wielu fanów ekzkluzywnych tytułów PlayStation domaga się choćby kontynuacji Bloodborne’a czy nowej odsłony Days Gone. Ba, można tu wspomnieć także nieco bardziej zapomniane cykle, jak choćby Killzone, inFamous czy Jak and Dexter. Fani „plejaka” raczej nie kręciliby nosem na ich powrót.

Zamiast tego otrzymaliśmy sieciową strzelankę Concord, która okazała się sporą porażką dla Sony. Być może skłoni to włodarzy firmy do ponownego skupienia się głównie na tworzeniu dużych produkcji przeznaczonych dla jednego gracza. Z drugiej jednak strony firma nie wydaje się być całkowicie zrażona do gier-usług, odcinając kupony od sukcesu Helldivers 2 i z optymizmem patrząc na Fairgame$, nadchodzące dzieło Haven Studios.

Podobało się?

4

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

Premiera remake'u kultowej mitologicznej strategii. Age of Mythology: Retold już wzbudziło pierwsze kontrowersje

Następny
Premiera remake'u kultowej mitologicznej strategii. Age of Mythology: Retold już wzbudziło pierwsze kontrowersje

Klimatyczny city builder ma nowy tytuł, tym razem naprawdę. To symbol wielkiej aktualizacji, jaką otrzymało Bulwark Evolution: Falconeer Chronicles

Poprzedni
Klimatyczny city builder ma nowy tytuł, tym razem naprawdę. To symbol wielkiej aktualizacji, jaką otrzymało Bulwark Evolution: Falconeer Chronicles

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl