Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 listopada 2008, 10:55

autor: Filip Grabski

Światowa premiera nowego Tomb Raidera

Jest piękna, jest inteligentna, jest twarda, jest szybka, ma brytyjski akcent i mnóstwo pieniędzy – Lara Croft. Najnowsza odsłona jej przygód – Tomb Raider: Underworld dziś debiutuje w USA.

Jest piękna, jest inteligentna, jest twarda, jest szybka, ma brytyjski akcent i mnóstwo pieniędzy – Lara Croft. Najnowsza odsłona jej przygód – Tomb Raider: Underworld dziś debiutuje w USA.

Gdy w 1996 roku Core Design do spółki z Eidosem pokazało światu seksowną (choć nieco kanciastą) panią archeolog szybko okazało się, że taka bohaterka jest tym, czego potrzebował świat gier. Debiutujący dziś Underworld jest trzecią (dziewiątą w ogóle, nie licząc dodatków i kompilacji) grą z serii Tomb Raider stworzoną przez Crystal Dynamics, dokąd przeprowadziła się Lara po spadku formy oryginalnych twórców (pamiętacie narzekania po premierze Chronicles?). To na szczęście historia – Lara u autorów serii Legacy of Kain ma się zdecydowanie dobrze.

W nowej, „podziemnej” przygodzie Lara będzie musiała zgłębić mitologię Majów i podziemny świat Xibalba, który oczywiście jest pełen tajemnic, skarbów, zaskakująco sprawnie działających antycznych mechanizmów i wrednych oponentów chcących ukrócić żywot pięknej Brytyjki. Wszystkich szczegółów możecie się dowiedzieć przekopując przepastne zasoby naszej Encyklopedii. A co się w niej kryje?

  1. Zapowiedź
  2. Demo
  3. Filmiki (w tym nasz własny materiał prosto z gry)

Amerykanie już posiadają nowego TR (na wszystkich zapowiedzianych platformach: PC, PS3, PS2, X360, Wii i NDS), europejczycy otrzymają go w piątek 21 listopada, w Polsce zaś Cenega powinna wydać grę jeszcze przed końcem listopada (wersja pecetowa zostanie spolszczona kinowo, reszta będzie po angielsku). Czekamy!

Światowa premiera nowego Tomb Raidera - ilustracja #1

[banalny podpis nr 27] jeśli się przyjrzysz dokładniej, to zobaczysz, że Lara ledwo się trzyma takiej jednej krawędzi…

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej