State of Decay 2 – kontynuacja survivalowej gry akcji z 2013 roku - prawdopodobnie ukaże się również na Steamie, a nie wyłącznie w sklepie Microsoftu. Tak zdaje się sugerować niedawna prezentacja dema gry na targach PAX East.

Do wydania State of Decay 2 pozostało nieco ponad miesiąc, a zbliżającą się premierę zwiastowały kolejne informacje od twórców w marcu. Studio Undead Labs zdradziło już cenę, wymagania sprzętowe, datę debiutu oraz szczegóły dotyczące mikropłatności (czytaj: ich całkowitego braku). Nie zapomniano też o prezentacjach rozgrywki, w tym na minionych targach PAX East, na których zaprezentowano godzinny materiał z drugiego State of Decay (do obejrzenia na Twitchu). Co ciekawe, przypadkiem zdradzono niewielką, ale dla niektórych istotną informację – tytuł ukaże się najpewniej nie tylko w oficjalnym sklepie Microsoftu, ale też na Steamie. Sugeruje tak błąd zarejestrowany w trakcie transmisji (a wypatrzony przez użytkownika „Chairmanchuck” ze strony Resetera), przy próbie gry online informujący o niemożności połączenia z platformą Valve.

Niepewność wydania State of Decay 2 na Steamie może niektórych dziwić, zwłaszcza że jedynka była od początku dostępna na tej platformie. Trzeba jednak pamiętać, że za jego wydanie odpowiada Microsoft, który w ostatnich latach znacząco zmienił politykę wydawniczą W efekcie wiele tytułów opublikowanych przez tę firmę można zakupić tylko w Microsoft Store. Tak było w przypadku serii Forza, Gears of War 4 oraz Sea of Thieves. Zaznaczmy, że dotyczy to przede wszystkim tych produkcji, które wspierają usługę Xbox Play Anywhere, a do takich zalicza się drugie State of Decay. Stąd dotychczasowe wątpliwości w tej sprawie, które zdaje się rozwiewać wspomniana transmisja. Na ostateczne potwierdzenie możemy czekać niemal do samej premiery na PC i Xboksie One, wyznaczonej na 22 maja.
Więcej:Kryzys pamięci RAM może potrwać nawet do 2028 roku; Samsung i SK Hynix zabrali głos w sprawie
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
14

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).