Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 grudnia 2016, 12:05

autor: Entelarmer

State of Decay 2 - nowe informacje od twórców

Serwis IGN przeprowadził wywiad z twórcami gry State of Decay 2. Jeff Strain oraz Richar Forge ze studia Undead Labs zdradzili, że gracze otrzymają znacznie większą mapę niż w jedynce. Ujawniono też garść informacji na temat trybu kooperacji.

Od oficjalnej zapowiedzi kontynuacji State of Decay na targach E3 minęło prawie pół roku, a przez ten czas studio Undead Labs nie uraczyło nas żadnymi nowymi informacjami. Dopiero teraz, w trakcie niedawnego wywiadu serwisu IGN, prezes firmy Jeff Strain oraz dyrektor ds. projektu Richard Forge podzielili się kolejnymi szczegółami. W trakcie rozmowy potwierdzono, że zespół spełni oczekiwania graczy i State of Decay 2 zaoferuje znacznie większy świat niż ten z jedynki, choć nie pokuszono się o podanie jakichkolwiek konkretów. Nieco więcej ujawniono na temat trybu kooperacji, który pozwoli na wspólną zabawę maksymalnie czterem osobom. Strain potwierdził, że gracze będą mogli zwrócić się przeciwko sobie, aczkolwiek nie w formie tradycyjnego PvP (czytaj: bezpośredniego zaatakowania pozostałych uczestników). Zamiast tego pojawią się inne sposoby wpływania na rozgrywkę, na przykład poprzez wywołanie hałasu, który przyciągnie grupę zombie, bądź zabicie postaci niezależnej z enklawy, co sprawi, że jej mieszkańcy mogą okazać swoje niezadowolenie i bez ostrzeżenia zaatakować graczy.

W trakcie rozmowy pojawiło się też pytanie odnośnie jednej z nowych grafik koncepcyjnych, na której postać najwyraźniej dołącza do pozostałych członków drużyny po przybyciu samochodem. Jak się okazuje, gracze nie będą zmuszeni trzymać się razem, bo choć gra będzie zachęcać do wspólnej eksploracji, nie będzie tego w żaden sposób narzucała. Posługując się przykładem twórców, w trakcie przeszukiwania sklepu przez dwie osoby druga para będzie mogła zająć się poszukiwaniem samochodu, który pozwoli na przewiezienie możliwie dużej ilości zapasów. Nic też nie przeszkodzi graczom w zajęciu się zupełnie odrębnymi celami i jedynie okazjonalnych spotkaniach.