S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - porównanie DirectX 10 i DirectX 11

Firma GSC World Publishing oficjalnie potwierdziła informacje dostarczone swego czasu przez koncern AMD, z których wynikało, że pozycja S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat, której deweloping został niedawno ukończony, będzie jedną z pierwszych pozycji robiących użytek z bibliotek DirectX 11. Przy okazji w sieci opublikowany został zestaw zrzutów ekranowych z gry działającej w tymże trybie.

Piotr Doroń

Firma GSC World Publishing oficjalnie potwierdziła informacje dostarczone swego czasu przez koncern AMD, z których wynikało, że pozycja S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat, której deweloping został niedawno ukończony, będzie jedną z pierwszych pozycji robiących użytek z bibliotek DirectX 11. Przy okazji w sieci opublikowany został zestaw zrzutów ekranowych z gry działającej w tymże trybie, ukazujących różnicę w stosunku do DirectX 10.

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - porównanie DirectX 10 i DirectX 11 - ilustracja #1

DirectX 10

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - porównanie DirectX 10 i DirectX 11 - ilustracja #2

DirectX 11

Screeny znajdziecie na łamach serwisu PCGamesHardware.com. Redakcja portalu zaprezentowała na nich różnice m.in. w kontekście cieni oraz zastosowania techniki o nazwie hardware tesselation, umożliwiającej tworzenie dokładniejszych obiektów. Zmiany są co prawda zauważalne, lecz z punktu widzenia zwykłych graczy raczej nie wniosą one zbyt wielkiego powiewu świeżości względem tego, co będzie można zaobserwować na kartach wykorzystujących DirectX 10. Kilka ujęć prezentujemy w niniejszej wiadomości (pochodzą one oczywiście z serwisu PCGameHardware.com).

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - porównanie DirectX 10 i DirectX 11 - ilustracja #3

DirectX 10

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - porównanie DirectX 10 i DirectX 11 - ilustracja #4

DirectX 11

Przypominamy, że S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat zostanie wydane na pecety na początku przyszłego miesiąca. Początkowo w produkcję studia GSC zagrają jednak wyłącznie Rosjanie i Niemcy. Mieszkańcy pozostałych krajów, pragnący zapuścić się w najbardziej zapuszczone obszaru Zony będą musieli poczekać najprawdopodobniej do początku przyszłego roku (decyzja wywołała sporo kontrowersji). Zanim się jednak na to zdecydują powinny zapoznać się z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi gry. Znajdziecie je w naszej wiadomości sprzed dwóch dni.

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 2 października 2009

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

8.7

Gracze

9.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kolejna odsłona Gears of War dopiero na konsoli następnej generacji

Następny
Kolejna odsłona Gears of War dopiero na konsoli następnej generacji

NVIDIA i AMD walczą o DirectX 11

Poprzedni
NVIDIA i AMD walczą o DirectX 11

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl