Sprzedaż FIFA 13 w Polsce – PlayStation 3 najpopularniejszą platformą?

W oczekiwaniu na pierwsze oficjalne dane sprzedaży gry FIFA 13 w naszym kraju, przyjrzeliśmy się wynikom osiąganym przez produkcję EA Sports w Sklepie GRY-OnLine. Zaobserwowaliśmy ciekawy trend – w pierwszych dniach obecności produkcji na rynku, wbrew powszechnej opinii, wersja na PC wcale nie jest tą preferowaną przez klientów.

Grzegorz Ferenc

„Jak kupować grę FIFA 13, to na starego dobrego peceta” – tak możnaby powiedzieć po przyjrzeniu się wynikom ankiety, jaka niedawno pojawiła się na głównej stronie Newsroomu gry-online.pl. Do godziny 8:00 w sobotę 29 września ponad połowa z osób zainteresowanych kupnem gry studia EA Sports wyraziła chęć posiadania wersji na PC. Jeżeli jednak spojrzymy na pierwsze wyniki sprzedaży gry FIFA 13 w Sklepie GRY-OnLine, to zdanie nie jest do końca prawdziwe.

Po przeanalizowaniu procentowego rozłożenia zamówień na grę studia EA Sports na trzy najważniejsze platformy (PC, PlayStation 3 i Xbox 360) przed i po premierze tytułu, w sklepie powiązanym z naszym serwisem najczęściej zamawiana jest wersja na konsolę PlayStation 3. Przed 25 września – datą wysyłki pre-orderów i umownym dniem premiery dla naszego sklepu – zdecydowało się na nią 47% kupujących, o 16% więcej niż w przypadku wydania na komputery stacjonarne.

Sprzedaż FIFA 13 w Polsce – PlayStation 3 najpopularniejszą platformą? - ilustracja #2

Co ciekawe, po 25 września ta tendencja się utrzymała, choć z drobnymi zmianami na rzecz pecetów. Warto podkreślić, że podane wyniki odnoszą się do opłaconych zamówień, a więc nie biorą pod uwagę tych dokonanych z formą płatności „za pobraniem”.

Sprzedaż FIFA 13 w Polsce – PlayStation 3 najpopularniejszą platformą? - ilustracja #3

Pewien wpływ na popularność gry FIFA 13 w wersji na urządzenie firmy Sony w Sklepie GRY-OnLine miała z pewnością nieznacznie niższa cena tego wydania w stosunku do tej oferowanej przez konkurencję. Nie była ona jednak na tyle duża, aby mówić tutaj o znaczących anomaliach.

Gdzie należy się doszukiwać przyczyn takiego stanu rzeczy? Być może dobre początkowe wyniki sprzedaży FIFA 13 w Polsce w wersji na PlayStation 3 wynikają z coraz silniejszej pozycji platformy japońskiego koncernu w naszym kraju. Możliwe, że przyczyną takiego stanu rzeczy jest specyfika serii FIFA – przed rokiem pierwsze oficjalne wyniki dystrybutora gry FIFA 12 wskazywały, że aż 40% pudełek sprzedanych nad Wisłą trafiło do posiadaczy PlayStation 3, a według serwisu VG Chartz najwięcej egzemplarzy zeszłorocznej odsłony serii w Europie sprzedano właśnie na to urządzenie. W końcu, należy wziąć pod uwagę plagę piractwa, która nie występuje na platformie firmy Sony, a jest zmorą pecetów, zwłaszcza w Polsce.

Zgodnie z zapewnieniami firmy Electronic Arts Polska, dystrybutora gier EA Sports w Polsce, pierwsze oficjalne wyniki sprzedaży FIFA 13 w naszym kraju poznamy już na początku przyszłego tygodnia. Wtedy, dysponując większą ilością informacji na ten temat, będziemy mogli pokusić się o bardziej precyzyjne wnioski.

FIFA 13

FIFA 13

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 25 września 2012

Informacje o Grze
9.0

GRYOnline

8.0

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Ruszyło nowe Indie Royale

Następny
Ruszyło nowe Indie Royale

Dishonored „ozłocony”. Bethesda potwierdza datę premiery

Poprzedni
Dishonored „ozłocony”. Bethesda potwierdza datę premiery

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl