Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 3 lutego 2011, 12:14

autor: Szymon Liebert

Sony znowu zarabia krocie na marce PlayStation

W ramach podsumowania trzeciego kwartału roku finansowego firma Sony pochwaliła się swoimi wynikami. Okazuje się, że najbardziej dochodową działalnością dla koncernu była marka PlayStation, bo chociaż sprzedaż sprzętu nieznacznie spadła to ogromny wzrost zainteresowania grami przyniósł rekordowe przychody.

W ramach podsumowania trzeciego kwartału roku finansowego firma Sony pochwaliła się swoimi wynikami. Okazuje się, że najbardziej dochodową działalnością dla koncernu była marka PlayStation, bo chociaż sprzedaż sprzętu nieznacznie spadła to ogromny wzrost zainteresowania grami przyniósł rekordowe przychody.

Z raportu dowiedzieliśmy się, że w minionym okresie finansowym (od października do grudnia 2010 roku) ze sklepów zniknęło 6.3 miliona pudełek z PlayStation 3. To wynik gorszy o 0.2 miliona jednostek w porównaniu z podobnym kwartałem 2009 roku, chociaż dzięki niemu firma Sony przekroczyła oczekiwany poziom sprzedaży dla wszystkich czterech kwartałów.

Obecnie globalny wynik sprzedaży PlayStation 3 wynosi 47.9 milionów egzemplarzy, co oznacza, że sprzęt tylko nieznacznie przegrywa z Xboksem 360 (Microsoft sprzedał 50 milionów konsol). Do końca tego roku finansowego Sony chce sprzedać w sumie 15 milionów PlayStation 3 – przy takiej koniunkturze nie powinno być z tym problemów.

Sprzedaż innych platform firmy nieco się ustabilizowała po wcześniejszych spadkach. Gracze kupili 3.6 miliona konsol przenośnych Sony (o 0.6 miliona mniej niż przed rokiem) i 2.1 miliona egzemplarzy PlayStation 2 (tyle samo co w rok wcześniej). Największą radością dla koncernu może być jednak wspomniany wzrost zainteresowania grami.

Sony znowu zarabia krocie na marce PlayStation  - ilustracja #1

Posiadacze PlayStation 3 kupili 57.6 miliona gier w trzecim kwartale tego roku finansowego, czyli o 10 milionów wiecej więcej niż przed rokiem (47.6 miliona). Wzrosła sprzedaż produkcji na PSP – z 15 milionów w trzecim kwartale 2009 roku finansowego do 16.5 milionów w omawianym okresie. Spadło za to zainteresowanie tytułami na PlayStation 2 – z półek zniknęło zaledwie 5.3 miliona pudełek z grami na ten sprzęt (dwukrotnie mniej niż przed rokiem).

Powyższe wyniki pozwoliły zwiększyć zyski w oddziale zajmującym się grami i laptopami Vaio z 19.5 miliardów jenów (III kwartał 2009 roku) do 45.7 miliardów jenów (III kwartał 2009 roku), czyli około 564 milionów dolarów. Zdaniem Sony taki sukces wynika z obniżenia kosztu produkcji sprzętu i wspomnianego wzrostu zainteresowania grami.

Marka PlayStation ponownie staje się dochodowa i jest jedną z najważniejszych działalności dla Sony (inne oddziały odnotowały gorsze wyniki niż przed rokiem). Posiadacze konsol firmy mogą liczyć na dalsze wsparcie i jeszcze więcej gier. W tym roku koncern zamierza wypuścić nową platformę przenośną (NGP) i kilka mocnych tytułów na PlayStation 3.