Przeprowadzana w dniach 1 - 4 sierpnia impreza SOE Live organizowana przez firmę Sony Online Entertainment dobiegła już końca. W trakcie jej trwania amerykański deweloper zapowiedział oficjalnie swoją najnowszą produkcję zatytułowaną EverQuest Next. Niniejsza wiadomość stanowi podsumowanie całego wydarzenia.
Michał Marian

W miniony weekend zakończyła się wielka impreza branżowa firmy Sony Online Entertainment. Począwszy od czwartku, aż do niedzieli włącznie fani amerykańskiego dewelopera z San Diego mogli zarówno posłuchać o, jak i obejrzeć materiały prezentujące najnowsze produkcje i plany studia. W ciągu ostatnich kilku dni na bieżąco informowaliśmy o kolejnych posunięciach przedstawicieli przedsiębiorstwa. Poniższa wiadomość stanowi podsumowanie całego wydarzenia.
Niesposób się nie zgodzić, że cała impreza SOE Live przebiegała w cieniu jednego tytułu – EverQuest Next. Gra wywołała spore emocje na długo przed oficjalną zapowiedzią, bowiem to właśnie o niej (po zamkniętej prezentacji na targach E3 2013) przedstawiciele serwisu MMORPG.com powiedzieli, że „kompletnie ich powaliła”. Nie da się ukryć, że tytuł wygląda naprawdę interesująco, zaś deweloperzy z Sony Online Entertainment zdecydowali się na sporo nieszablonowych rozwiązań i eksperymentów.
Co ciekawe, przy okazji zapowiedzi EverQuest Next pojawiła się także wzmianka na temat EverQuest Landmark, aplikacji która ukaże się jeszcze w tym roku i będzie stanowiła całkowicie odrębną produkcję. Najprościej można ją opisać jako pewnego rodzaju klon Minecrafta, skoncentrowany na budowaniu i niszczeniu struktur. Szerzej na temat obu pozycji przeczytacie w przygotowanych przez nas z tej okazji wiadomościach.
W trakcie konferencji jeden z twórców PlanetSide 2 zdradził kilka szczegółów dotyczących wzajemnej kompatybilności poszczególnych edycji gry. Otóż, ku uciesze fanów z całego świata, deweloperzy postanowili udostępnić możliwość transferu postaci pomiędzy wersjami tytułu przeznaczonymi na PC oraz PlayStation 4. Niestety, jednocześnie oświadczono, że niemożliwe będzie prowadzenie wspólnej rozgrywki przez posiadaczy różnych platform sprzętowych. Przedstawiciele studia tłumaczyli taki stan rzeczy ograniczeniami technologicznymi sieci PlayStation Network.
Podczas SOE Live nie zapomniano także o sztandarowym tytule firmy Sony Online Entertainment, czyli DC Universe Online. Podczas panelu poswięconego wyłącznie tej produkcji można było usłyszeć sporo na temat przyszłych planów oraz zamierzeń jej twórców. Wówczas zapowiedziano także kolejne rozszerzenie do gry, zatytułowane Sons of Trigon. Jego główną bohaterką zostanie nie kto inny, a sama Wonder Woman, jedna z najsławniejszych kobiet uniwersum DC.
Deweloperzy z Sony Online Entertainment udowodnili, że choć w pocie czoła pracują nad nowymi produkcjami, to nie zapominają także o swoich starszych tytułach. W trakcie trwania SOE Live zapowiedziano rychłą premierę dwóch dodatków, po jednym dla EverQuest oraz EverQuest II. Rozszerzenia zatytułowane odpowiednio Call of the Forsaken i Tears of Veeshan zadebiutują jeszcze jesienią tego roku.
Więcej:AMD woli pracować z Sony niż z Microsoftem, bo Mark Cerny ma wizję i aktywnie działa przy PS6
GRYOnline
Gracze
Steam
0