Selfie do oceniania wieku graczy, aby stwierdzić, kto jest dzieckiem - tak Roblox chce rozwiązać swój największy problem
Roblox obiecuje jeszcze skuteczniejsze narzędzia weryfikacji użytkowników i dbanie o bezpieczeństwo najmłodszych. Pomoże w tym ocena wieku na podstawie twarzy gracza.

Roblox od dawna mierzy się z oskarżeniami dotyczącymi braków bezpieczeństwa dzieci w grze. Firma została pozwana przez stan Luizjana, a teraz dochodzi do tego pozew ze strony youtubera Schlepa, który robi to we współpracy z prawnikiem Michaelem Mandellem (znanym z kanału Law By Mike). Jednocześnie Roblox oświadcza, że ulepsza metody weryfikacji wieku.
Nowoczesne technologie mają pomóc określać wiek graczy
Roblox jest jedną z najpopularniejszych platform wśród dzieci. Według krytyków nie posiada ona odpowiednich narzędzi, które mogłyby zadbać o bezpieczeństwo najmłodszych spędzających czas w grach dostępnych na platformie. Firma obiecuje, że wkrótce się to zmieni za pośrednictwem nowych funkcji, które pomogą lepiej określić wiek i ograniczyć kontakt między dziećmi a dorosłymi:
Dzisiaj ogłaszamy nasz ambitny plan rozszerzenia weryfikacji wieku na wszystkich użytkowników Robloxa, którzy chcą skorzystać z funkcji komunikacji wewnątrz platformy. Zmiany wejdą w życie z końcem bieżącego roku. Wykorzystamy połączone funkcje oceny wieku na podstawie twarzy, weryfikacji tożsamości za pomocą dokumentu i zgody rodziców, co pozwoli na dokładniejszą ocenę wieku użytkownika, niż poleganie wyłącznie na tym, co dana osoba zadeklarowała podczas tworzenia konta.
„Ocena wieku na podstawie twarzy” użytkownika brzmi futurystycznie, ale według informacji podanych przez deweloperów, gracze będą musieli wysłać swoje zdjęcie twarzy i na jego podstawie nastąpi weryfikacja.
Warto dodać, że w życie wejdą też nowe ograniczenia w komunikacji między dorosłymi a nieletnimi. Wyjątkiem będą sytuacje, w których dane osoby znają się poza grą. Roblox stwierdził, że w ten sposób każdy otrzyma dostęp do zawartości dostosowanej do jego wieku, a deweloper ma jednocześnie nadzieję, że wprowadzone przez nią rozwiązania staną się przykładem dla innych platform online.
Obecne podejście do sprawy stoi w sprzeczności z tym, co mogliśmy zaobserwować jeszcze w 2024 roku. Wtedy opublikowano badanie, którego wyniki krytykowały znikome dbanie o bezpieczeństwo dzieci na platformie. Roblox kontrował te zarzuty, twierdząc, że jest to sabotaż mający na celu manipulację cenami akcji na giełdzie.