Ruszyła kampania „Graj bezpiecznie z PEGI”

Kampania „Graj bezpiecznie z PEGI”, o której pisaliśmy już niejednokrotnie, w końcu ruszyła w polskich mediach. Inicjatywa ma na celu wypromowanie systemu klasyfikacji gier PEGI, który pozwala rodzicom w szybki sposób sprawdzić, czy dana gra nadaje się dla ich dziecka. Niedawno rozwiązanie, obecne już w wielu krajach europejskich, odświeżyło nieco swoją szatę graficzną.

Szymon Liebert

Kampania „Graj bezpiecznie z PEGI”, o której pisaliśmy już niejednokrotnie, w końcu ruszyła w polskich mediach. Inicjatywa ma na celu wypromowanie systemu klasyfikacji gier PEGI, który pozwala rodzicom w szybki sposób sprawdzić, czy dana gra nadaje się dla ich dziecka. Niedawno rozwiązanie, obecne już w wielu krajach europejskich, odświeżyło nieco swoją szatę graficzną.

Pomysł został zainicjowany przez SPIDOR, czyli Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego. Cel jest prosty – zwiększyć świadomość i aktywność rodziców w procesie wyboru gier dla najmłodszych graczy. Dotychczas sprawa była nierozwiązana i przeważnie klienci mogli co najwyżej liczyć na fachowość oraz dobre intencje sprzedawców w różnych sklepach.

Oczywiście pomysł nie zaskoczy pewnie graczy, bo wielu z nas widziało już nie raz stronę PEGI, czy ESRB (amerykański system ratingowy). Przeglądamy je nie tylko ze względu na oceny zawartości gier, ale także w poszukiwaniu nowych, jeszcze nieujawnionych tytułów, które często w ten sposób wychodzą na światło dzienne. Jak natomiast wygląda na dzień dzisiejszy kampania w mediach?

Na wielu portalach i stronach pojawiły się odpowiednie materiały oraz informacje. Bankier.pl przytacza słowa Pełnomocniczki Rządu do spraw Równego Traktowania stwierdzającej, że dziecko może mieć trudności z odróżnieniem świata gry od rzeczywistości. Serwis Moje dziecko przedstawił natomiast przewodnik po systemie ratingowym PEGI, pokazując także charakterystyczne znaczki.

Akcja ma miejsce także w dużych mediach. Informacje o kampanii pojawiły się między innymi na łamach TVP Info, Polskiego Radia i kilku komercyjnych stacji, Gazety.pl, Onetu i innych podmiotów. Dzisiaj możecie zobaczyć także telewizyjny spot reklamowy, który w trzydzieści sekund wyjaśnia przeznaczenie i cel systemu klasyfikacji gier, wykorzystując także slogan „PEGI – graj bezpiecznie”.

Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego zaprezentowało wcześniej Kodeks Dobrych Praktyk, który ma chronić osoby młode przed dostępem do nieodpowiednich treści. Co zobaczymy w następnej kolejności? W poniedziałek ukażą się materiały w Fakcie oraz stacjach TVN Warszawa (o 8:20) i TVP (8:40). Polecamy przede wszystkim rodzicom!

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl