Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 lutego 2024, 20:06

Reżyser Bloodborne dostrzega sens powstania remake’u. „Cieszę się, że ta gra wciąż pasjonuje wiele osób”

Ojciec soulsborne'ów Hidetaka Miyazaki w wywiadzie przyznał, że studio FromSoftware nie zapomniało o kultowym Bloodborne sugerując, że remake tej gry mógłby pojawić się przy okazji rozwoju nowych technologii.

Źródło fot. Sony Interactive Entertainment
i

Souls-borne'owa społeczność od kilku godzin żyje nowym zwiastunem nadchodzącego rozszerzenia do wielokrotnie nagrodzonego Elden Ringa. W międzyczasie szef studia FromSoftware i jeden z ojców wspomnianego podgatunku, Hidetaka Miyazaki, na łamach serwisu Eurogamer lakonicznie omówił ewentualną możliwość powrotu kultowego Bloodborne'a w odświeżonej wersji – czego zresztą od lat głośno domagają się sympatycy japońskiego dewelopera.

[Bloodborne – dop. red.] to tytuł, który jest nam bardzo bliski, tak samo jak naszym fanom. Jestem szczęśliwy, widząc, że wciąż jest tak wielu sympatyków tej gry – powiedział w rozmowie dla Eurogamera sternik FromSoftware.

Remake Bloodborne’a to kwestia przyszłej technologii? Czy aby odległej?

Co jednak najciekawsze, Miyazaki w dalszej części swojej wypowiedzi po raz kolejny rozbudził nadzieje fanów Bloodborne'a na ewentualny remake gry, niejako sugerując (niebezpośrednio), że takowy mógłby ewentualnie pojawić się przy okazji debiutu nowych platform do grania.

Myślę, że posiadanie nowego sprzętu zdecydowanie jest częścią tego, co nadaje tym remake'om wartość. Rzeczy, których nie można było osiągnąć na poprzednich generacjach sprzętu, sposoby na wywarcie odpowiedniego wrażenia. Czasem właśnie nowy sprzęt to umożliwia.

[...] Przyjmując perspektywę użytkownika, myślę, że nowoczesna technologia pozwala również większej liczbie graczy docenić gry. […] Uważam, iż [nowy sprzęt – dop. red.] może być siłą napędową do przeniesienia starej gry na współczesną platformę.

Słowa ojca Soulsów są o ciekawe zwłaszcza wtedy, gdy zestawimy je z niedawnymi pogłoskami o nadchodzącej wielkimi krokami nowej wersji PS5 – w wersji Pro.

W tym miejscu nadmienię, że jednym z flagowych tytułów dziewiątej generacji konsol od Sony był (i wciąż jest)... remake Demon's Souls od zespołu Bluepoint Games, który okazał się nie lada sukcesem. Czy podobnie będzie z Bloodborne'em? Trudno stwierdzić.

Choć Miyazaki nie podał żadnych konkretów, to wysłał wyraźny sygnał w świat, że studio FromSoftware w żadnym wypadku nie zapomniało o marce Bloodborne. Zapewne spora w tym zasługa nieugiętych fanów przygód z Yharnam, którym zresztą Myiazaki wielokrotnie dziękował w omawianym wywiadzie.

Marcin Przała

Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

więcej