Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 stycznia 2021, 13:18

autor: Adrian Werner

Returnal - gameplay z obiecującego exclusive'a na PS5

W sieci pojawił się świeży zapis rozgrywki z Returnal, czyli strzelanki zespołu Housemarque, która zmierza wyłącznie na PlayStation 5.

Do sieci trafił nowy gameplay z Returnal, czyli obiecującej strzelanki, nad którą pracuje znane m.in. z Dead Nation i Resogun studio Housemarque.

Filmik oferuje 8-minutowy zapis rozgrywki, opatrzony komentarzem jednego z deweloperów. Materiał koncentruje się na walce oraz zaprezentowaniu systemu ruchu, pozwalającego wykonywać błyskawiczne uniki oraz pomagać sobie w eksploracji plecakiem odrzutowym.

W komentarzu deweloper tłumaczy, że podczas prac nad Returnal studio dużo uwagi poświęcają kwestii różnorodności wrogów, chcąc stworzyć bestiariusz, w którym każdy typ przeciwnika będzie wymagał innego podejścia.

W poprzednich produkcjach Housemarque wydarzenia najczęściej obserwowaliśmy z widoku z lotu ptaka, co ułatwiało graczom analizę sytuacji podczas starć. W przypadku najnowszego dzieła zespołu nie będziemy mieli takiego luksusu. W Returnal akcja ukazana jest z kamery umieszczonej za plecami postaci, a mapy mają budowę wertykalną. Dlatego autorzy dużo energii wkładają w to, abyśmy zawsze wiedzieli skąd jesteśmy atakowani i przez kogo.

Housemarque wyrobiło sobie renomę studia specjalizującego się w oldskulowych strzelankach arcade. Returnal mocno odbiega od tradycyjnych produkcji zespołu, ale gameplay pokazuje, że pomimo zmiany perspektywy gra będzie pełnymi garściami czerpała z dorobku zespołu. Widać to zwłaszcza w typach ataków wyprowadzanych przez wrogów. Ich pociski są stosunkowo wolne, wyraźnie widoczne i często wielostrumieniowe, a gra zapewni nam sporo możliwości unikania trafienia.

Przypomnijmy, że Returnal zmierza wyłącznie na PlayStation 5. Premiera nastąpi 19 marca tego roku.

  1. Returnal – oficjalna strona internetowa

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej