Steam opublikował kolejne podsumowanie ubiegłego roku. Tym razem bardziej skupiono się na wymiarze liczbowym - przedstawiono m.in. dane dotyczące graczy.
Steam podzielił się ze swoją społecznością kolejnym podsumowaniem 2020 roku. Po publikacji listy największych hitów zeszłego roku przyszedł czas by spojrzeć w liczby i statystyki. Ostatnie 12 miesięcy, jak wszyscy wiemy, było szczególne ze względu na wybuch pandemii COVID-19. W nowej rzeczywistości, która wymagała od wielu osób pozostania w domach, gry wideo stanowiły kluczową formę rozrywki. Widać to w danych z platformy Valve, która w ubiegłym roku biła kolejne rekordy i przyciągnęła do siebie więcej osób niż w poprzednich latach, mimo konkurencji ze strony Epic Games Store.
Mamy przez to nadzieję, że ta radość z grania stanowiła przeciwwagę do szaleństwa, jakim był 2020 rok. Doprowadziło to do nowych rekordów w kwestii użytkowników aktywnych miesięcznie (120,4 miliona), użytkowników aktywnych dziennie (62,6 miliona), użytkowników online jednocześnie (24,8 miliona), pierwszych nabywców (2,6 miliona na miesiąc), godzin rozgrywki (31,3 miliarda) i liczby zakupionych gier (wzrost o 21,4% w stosunku do 2019 roku).

Pod względem sezonowych promocji dla Valve także był to wspaniały rok. Niedawna jesienna wyprzedaż okazała się największą w historii Steama – pierwszej transakcji na platformie dokonało o 33% użytkowników więcej niż w ubiegłym roku o tej porze. Pochwalono się także danymi z ubiegłorocznych edycji Festiwalu Gier Steam, które dla graczy były dobrą okazją do zobaczenia wersji demo zapowiadanych gier, a dla producentów możliwością pokazania efektów swojej pracy.
Festiwale Gier Steam w 2020 roku w liczbach prezentowały się następująco:
Laboratoria Steam, czyli miejsce, gdzie zespół Valve konsultuje z graczami nowe funkcje, przyniosły w zeszłym roku kilka nowych rozwiązań, jak choćby usprawnienie wyszukiwarki, czy lepsze zarządzanie własną biblioteką gier. Kolejną nowością na Steamie w 2020 roku stały się Punkty Steam, czyli system, w ramach którego gracz dostaje punkty za wydane na platformie pieniądze. Punkty Steam można wydawać na elementy dekoracyjne, takie jak animowane awatary, tła, etc.
Platforma chwali się wzrostem zainteresowania grami VR. Z danych Steama można dowiedzieć się, że w ubiegłym roku 1,7 mln osób po raz pierwszy skorzystało ze SteamVR, przy czasie gry dłuższym średnio o 30% względem roku 2019. W kontekście gier VR na Steamie nie bez znaczenia pozostała głośna premiera Half Life: Alyx.
W komunikacie zawarto także plany i cele, jakie platforma stawia sobie w 2021 r. Są to m.in.:
Pełne podsumowanie 2020 roku na Steam możecie znaleźć tutaj.
Więcej:Valve interweniuje w sprawie moda do TF2. Mała zmiana pociągnęła za sobą duże konsekwencje
43

Autor: Michał Ciężadlik
Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.