Steam: podsumowanie 2020, plany na 2021

Steam opublikował kolejne podsumowanie ubiegłego roku. Tym razem bardziej skupiono się na wymiarze liczbowym - przedstawiono m.in. dane dotyczące graczy.

Michał Ciężadlik

14
Steam: podsumowanie 2020, plany na 2021.
Steam: podsumowanie 2020, plany na 2021.

Steam podzielił się ze swoją społecznością kolejnym podsumowaniem 2020 roku. Po publikacji listy największych hitów zeszłego roku przyszedł czas by spojrzeć w liczby i statystyki. Ostatnie 12 miesięcy, jak wszyscy wiemy, było szczególne ze względu na wybuch pandemii COVID-19. W nowej rzeczywistości, która wymagała od wielu osób pozostania w domach, gry wideo stanowiły kluczową formę rozrywki. Widać to w danych z platformy Valve, która w ubiegłym roku biła kolejne rekordy i przyciągnęła do siebie więcej osób niż w poprzednich latach, mimo konkurencji ze strony Epic Games Store.

Mamy przez to nadzieję, że ta radość z grania stanowiła przeciwwagę do szaleństwa, jakim był 2020 rok. Doprowadziło to do nowych rekordów w kwestii użytkowników aktywnych miesięcznie (120,4 miliona), użytkowników aktywnych dziennie (62,6 miliona), użytkowników online jednocześnie (24,8 miliona), pierwszych nabywców (2,6 miliona na miesiąc), godzin rozgrywki (31,3 miliarda) i liczby zakupionych gier (wzrost o 21,4% w stosunku do 2019 roku).

Steam: podsumowanie 2020, plany na 2021 - ilustracja #1
Tak prezentuje się w liczbach 2020 rok na Steamie

Pod względem sezonowych promocji dla Valve także był to wspaniały rok. Niedawna jesienna wyprzedaż okazała się największą w historii Steama – pierwszej transakcji na platformie dokonało o 33% użytkowników więcej niż w ubiegłym roku o tej porze. Pochwalono się także danymi z ubiegłorocznych edycji Festiwalu Gier Steam, które dla graczy były dobrą okazją do zobaczenia wersji demo zapowiadanych gier, a dla producentów możliwością pokazania efektów swojej pracy.

Festiwale Gier Steam w 2020 roku w liczbach prezentowały się następująco:

  • edycja wiosenna: 0,6 mln aktywacji wersji demo;
  • edycja letnia: 3,1 mln aktywacji wersji demo;
  • edycja jesienna: 5,1 mln aktywacji wersji demo.

Laboratoria Steam, czyli miejsce, gdzie zespół Valve konsultuje z graczami nowe funkcje, przyniosły w zeszłym roku kilka nowych rozwiązań, jak choćby usprawnienie wyszukiwarki, czy lepsze zarządzanie własną biblioteką gier. Kolejną nowością na Steamie w 2020 roku stały się Punkty Steam, czyli system, w ramach którego gracz dostaje punkty za wydane na platformie pieniądze. Punkty Steam można wydawać na elementy dekoracyjne, takie jak animowane awatary, tła, etc.

Platforma chwali się wzrostem zainteresowania grami VR. Z danych Steama można dowiedzieć się, że w ubiegłym roku 1,7 mln osób po raz pierwszy skorzystało ze SteamVR, przy czasie gry dłuższym średnio o 30% względem roku 2019. W kontekście gier VR na Steamie nie bez znaczenia pozostała głośna premiera Half Life: Alyx.

W komunikacie zawarto także plany i cele, jakie platforma stawia sobie w 2021 r. Są to m.in.:

  • wprowadzenie Steam na rynek chiński;
  • usprawnienia związane z użytecznością;
  • dalsze rozwijanie programów takich jak Punkty Steam czy Laboratoria Steam;
  • ułatwienia dla graczy korzystających z Linuksa.

Pełne podsumowanie 2020 roku na Steam możecie znaleźć tutaj.

43

Michał Ciężadlik

Autor: Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

WhatsApp twierdzi, że nie zna Twojej lokalizacji. Regulamin mówi co innego

Następny
WhatsApp twierdzi, że nie zna Twojej lokalizacji. Regulamin mówi co innego

Returnal - gameplay z obiecującego exclusive'a na PS5

Poprzedni
Returnal - gameplay z obiecującego exclusive'a na PS5

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl