Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 listopada 2019, 19:49

autor: Entelarmer

RDR2 - im lepszy masz komputer, tym Arthur jest bardziej głodny

Gracze odkryli przyczynę jednego z ciekawszych błędów w pecetowym wydaniu Red Dead Redemption 2. Podczas zabawy na komputerach osobistych Arthur Morgan błyskawicznie traci na wadze. Powodem okazała się… większa wydajność PC.

RDR2 - im lepszy masz komputer, tym Arthur jest bardziej głodny - ilustracja #1
Red Dead Redemption 2 na PC jest równie piękne, co pełne błędów.

Premiera Red Dead Redemption 2 na komputerach osobistych mogła przebiec o wiele lepiej. Wie o tym każdy, kto spotkał się z jednym z wielu błędów powodujących przymusowe zamknięcie się gry albo wręcz nie pozwalających na jej uruchomienie. Najgorsze z nich rozwiązały kolejne patche, niemniej wciąż pozostaje garść mniej lub bardziej irytujących niedoróbek. Jedna z nich dotyczy… metabolizmu Arthura Morgana. Gracze zauważyli, że rdzenie reprezentujące zdrowie, kondycję oraz tzw. Zabójczy instynkt opróżniają się znacznie szybciej w wersji PC niż na konsolach. W teorii częste posiłki powinny temu zapobiec, jednak w pecetowym wydaniu bohater zaczyna błyskawicznie tracić na wadze bez względu na ilość przyjętego pożywienia.

RDR2 - im lepszy masz komputer, tym Arthur jest bardziej głodny - ilustracja #2
Rockstar znalazł ciekawy sposób na walkę z otyłością w grze.

Sprawą zainteresował się jeden z użytkowników serwisu Reddit o pseudonimie Jimmyoneshot. Po porównaniu z wydaniem na PlayStation 4 zauważył, że rdzenie zużywane są aż czterokrotnie szybciej podczas zabawy na komputerze. Jak łatwo zgadnąć, skutecznie zepsuło to wrażenia z rozgrywki, ale też naprowadziło internautę na przyczynę całego problemu. Na pececie gracza Red Dead Redemption 2 działało w 120 klatkach na sekundę – cztery razy szybciej niż na konsoli. Po dalszych testach, uwzględniających ograniczenie liczby FPS-ów do 30, użytkownik uzyskał pewność. Okazało się, że gra powiązała metabolizm bohatera z liczbą wyświetlanych klatek na sekundę. Dodatkowym potwierdzeniem okazała się próba zabawy w 160 klatkach FPS-ach. Efekt – rdzenie opróżniały się całkowicie w ciągu zaledwie minuty.

Błędy spowodowane powiązaniem mechanik z prędkością wyświetlania animacji nie są niczym nowym. Fani Dark Souls mogą pamiętać podobny problem z pecetowego wydania drugiej odsłony cyklu, powodujący, że bronie traciły wytrzymałość w zastraszającym tempie. Jednak w RDR2 nie ogranicza się to tylko do jednego elementu. W wątku założonym przez Jimmyoneshota gracze podają inne przykłady przyśpieszonego upływu czasu na PC: błyskawicznie przemijające burze, pory dnia trwające chwilę itd. Wypada więc dopisać to do długiej listy błędów, którymi uraczył pecetowców western Rockstara.

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-15

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2