Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 stycznia 2011, 18:51

autor: Olek

Przyszłość gier z He-Manem i Barbie w rękach THQ

Koncern THQ zawarł długoterminową umowę z potentatem rynku zabawkarskiego – firmą Mattel. Jej przedmiotem są prawa licencyjne do produkcji i wydawania gier związanych m.in. z markami Hot Wheels, Barbie, Fisher-Price, ale także Masters of the Universe (He-Man) i Rock'Em Sock'Em. Według informacji w oficjalnym komunikacie prasowym prace nad niektórymi projektami są już w zaawansowanym stadium.

Koncern THQ zawarł długoterminową umowę z potentatem rynku zabawkarskiego – firmą Mattel. Jej przedmiotem są prawa licencyjne do produkcji i wydawania gier związanych m.in. z markami Hot Wheels, Barbie, Fisher-Price, ale także Masters of the Universe (He-Man) i Rock'Em Sock'Em. Według informacji w oficjalnym komunikacie prasowym prace nad niektórymi projektami są już w zaawansowanym stadium.

Gracze, którzy pamiętają jeszcze platformówkę He-Man z epoki 8-bitowców muszą uzbroić się w cierpliwość. Pierwszym efektem kooperacji obu firm będzie adaptacja popularnej planszówki Pictionary. Gra współpracować ma z tabletem uDraw, czyli nowym akcesorium do konsoli Nintendo Wii produkowanym przez THQ. Umowa przewiduje jednak także wydawanie tytułów na inne platformy sprzętowe, w tym komputery PC, konsole Xbox 360 i PlayStation 3 oraz urządzenia mobilne.

Przyszłość gier z He-Manem i Barbie w rękach THQ - ilustracja #1

Warto zauważyć, że poza kilkoma wyjątkami firma Mattel nie miała dotąd szczęścia do dobrych gier dla swoich marek. Tytuły wydawane własnymi siłami jak Barbie: Pet Rescue (2001) czy Hot Wheels: Micro Racers ( 2000) nie należały do udanych. Słabo spisał się także koncern Activision, który wypuścił m.in. Hot Wheels: Beat That! (2007) i Barbie as The Island Princess (2007). Nawet gry z logiem THQ, w tym Hot Wheels: Track Attack wypadały co najwyżej średnio. Nowa umowa licencyjna ma to jednak zmienić.

Chuck Scothon z Mattel Digital Network podkreśla, że partnerstwo z THQ otwiera szereg twórczych możliwości dla popularnych marek Mattela, a nowe gry powinny trafić w gusta dzieci i ich rodziców.