Przychody z abonamentów MMO wciąż rosną

Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że tytuły MMO to jeden z najsilniejszych obecnie segmentów pecetowego grania. Firma Screen Digest opublikowała właśnie raport omawiający obecny stan tego rynku.

Adrian Werner

Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że tytuły MMO to jeden z najsilniejszych obecnie segmentów pecetowego grania. Firma Screen Digest opublikowała właśnie raport omawiający obecny stan tego rynku.

Przychody z abonamentów MMO wciąż rosną - ilustracja #1

World of Warcraft: Cataclysm

Na początku warto zwrócić uwagę na dwie rzeczy - po pierwsze sprawozdanie dotyczyło jedynie rynków amerykańskiego i europejskiego, pominięta została więc Azja. Po drugie raport zajmuje się jedynie grami bazującymi na systemie abonamentowym i nie bierze pod uwagę tytułów opartych na mikropłatnościach.

Przychody z abonamentów gier MMO w Ameryce Północnej i Europie wyniosły w 2009 roku 1,6 miliarda dolarów, co stanowi niemały wzrost w porównaniu z 1,4 mld wypracowanym w roku 2008. Screen Digest przewiduje, że do 2014 r. przychody wzrosną do 2 mld dolarów, co jest imponujące biorąc pod uwagę jak wielką popularność zdobywają obecnie darmowe gry korzystające z systemu mikropłatności. Co ciekawe, średnie przychody uzyskane od pojedynczego gracza zmalały o 10%, więc ogólny wzrost zapewne był zasługą powiększenia bazy klientów opłacających abonamenty.

Przychody z abonamentów MMO wciąż rosną - ilustracja #2

EVE Online

Według sprawozdania 56% uzyskanej sumy pochodziło z Ameryki Północnej, a 44% z Europy. Ogólnie na obu tych kontynentach liczba osób opłacających abonamenty gier MMO wyniosła 13 milionów. World of Warcraft kontrolował w 2009 roku 54% tego rynku, co stanowi spadek o 6% w porównaniu z rokiem 2008.

Wszystkie te liczby warto zestawić ze sporządzonym przez firmę Strategy Analytics wcześniejszym sprawozdaniem obejmującym całość światowego rynku MMO – wliczającym zarówno abonamenty, jak i mikropłatności. Według tego raportu przychodu z gier tego przekroczyły w ubiegłym roku pułap 5 mld dolarów, co stanowiło wzrost o 17% w porównaniu do roku 2008. Analitycy firmy prognozują, że w 2014 przychody z produkcji MMO sięgną 8 mld dolarów.

World of Warcraft

World of Warcraft

PC
po premierze

Data wydania: 23 listopada 2004

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Bestsellerowe gry w dystrybucji elektronicznej (19 - 25 września)

Następny
Bestsellerowe gry w dystrybucji elektronicznej (19 - 25 września)

Nowa gra twórców Modern Warfare 2 trafi na kilka platform

Poprzedni
Nowa gra twórców Modern Warfare 2 trafi na kilka platform

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl