Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 listopada 2004, 11:52

autor: Speed

Przed polską premierą Football Managera 2005 cz. 7

Przez ostatnie sześć dni przyjrzeliśmy się bliżej kilku najważniejszym elementom Football Managera 2005, nowej grze studia Sports Interactive. Dzisiaj, w ostatnim dniu podsumujemy zebraną dotąd wiedzę oraz zaprezentujemy nagrodzone zdjęcia w naszym małym, codziennym konkursie.

Przez ostatnie sześć dni przyjrzeliśmy się bliżej kilku najważniejszym elementom Football Managera 2005, nowej grze studia Sports Interactive. Dzisiaj, w ostatnim dniu podsumujemy zebraną dotąd wiedzę oraz zaprezentujemy nagrodzone zdjęcia w naszym małym, codziennym konkursie.

Przed polską premierą Football Managera 2005 cz. 7 - ilustracja #1

 

Poprzednie części:

1. „Legenda Sports Interactive”

2. „Media”

3. „Taktyka i trening”

4. „Statystyk czar”

5. „Interfejs i tryb 2D”

6. „Rynek transferowy”

Dzień siódmy:

„Podsumowań czas”

Baza danych

Do dyspozycji grającego oddanych zostanie, bagatela, 158 grywalnych lig, co daje łączną liczbę 5300 klubów z dosłownie całego globu! Anglia, Argentyna, Białoruś, Czechy, Grecja, Polska (pierwsza i druga liga, niestety nadal bez trzeciej), Rosja, RPA, USA, Węgry czy też Włochy – to tylko nieliczne państwa, do których prawa umieszczenia lig w grze uzyskało SI Games. Tradycyjnie już nie powinniśmy martwić się o jakość tej wielkiej bazy, gdyż nad jej poziomem czuwa wielonarodowy sztab reasercherów, co sezon w pocie czoła opracowujący każdy, nawet najmniejszy klubik z prowincji.

Przed polską premierą Football Managera 2005 cz. 7 - ilustracja #2

Główne okno treningu

Trening

Opcja szkoleniowa FM 2005 rysuje się w więcej niż ciepłych barwach. Możliwość trenowania swoich podopiecznych przez siedem dni tygodnia (w różnych porach dnia), wyjazdy na obozy szkoleniowe lub też wielka nowość, raporty – to zaledwie początek tego, co proponują nam ludzie z SI. Wynajęci przez menedżera trenerzy czy też fizjoterapeuci dzielić będą się swoją opinią nie tylko na temat pojedynczych zawodników, ale skomentują również dokonania całego zespołu. Jako sternik klubu gracz może zatem liczyć na wiele cennych rad i wskazówek – a to jak cennych oczywiście zależeć będzie od kompetencji pomagającej osoby

Przed polską premierą Football Managera 2005 cz. 7 - ilustracja #3

Typowy raport meczowy

Taktyka

Jeszcze więcej niż dotychczas ustawień i poleceń taktycznych szykują ludzie z SI Tower. Od najprostszych rzeczy po najbardziej wymyślne elementy piłkarskiego rzemiosła, grający w FM 2005 decydować będzie o niemal każdym detalu swojej formacji. Znane z poprzednich CeeMów polecania indywidualne (między innymi: mentalność, styl gry, krycie, wychodzenie do piłek itp.) oraz zespołowe (pułapki off-side’owe, rodzaje podań i strzałów, ustalenia typu wykonawcy rzutów karnych, rożnych itp.) zostaną wzbogacone o nowe bądź rozszerzone opcje.

Media

Duży krok naprzód chcą wykonać twórcy Football Managera 2005 jeśli chodzi o temat ogólnie pojętych mediów. Do tej pory element ten nie był specjalnie lansowany, jednakże wraz z nową grą ma to ulec diametralnej zmianie. Menedżer będzie mógł wypowiadać się w prasie, telewizji bądź radiu na wszelkie tematy piłkarskie, nie koniecznie związane z prowadzonym klubem. Przykładowo: nagonka na słabo spisujących się zawodników lub też otwarty konflikt ze znienawidzonym szkoleniowcem przeciwnej drużyny. Takich smaczków ma być cała masa, nie wspominając o dociekliwych dziennikarzach lokalnych mediów, żerujących na porażkach tudzież sukcesach szkoleniowców.

Przed polską premierą Football Managera 2005 cz. 7 - ilustracja #4

Opcja „Split Screen”

Tryb 2D

Dysponujące kodem źródłowym serii Championship Manager studio programistyczne Sports Interactive nie kryje, że stara się w FM 2005 na każdym kroku doszlifować to, co stworzyło przez ostatnie 11 lat. Nie inaczej jest z dwuwymiarowym podglądem meczu. Prezentacja wizualna meczu zyska na jakości i płynności, a sami twórcy zmierzają do tego, by piłkarska batalia w ich grze możliwie przypominała prawdziwą transmisję z meczu.

Ekhm… No comments… ;-)

Polska premiera

To wszystko i wiele więcej, w pełnej, profesjonalnie zlokalizowanej wersji językowej nabyć będzie można już za pięć dni, czyli 18 listopada tego roku. Polski dystrybutor gry, firma CD Projekt zapowiedziała przystępną cenę 99,99 PLN.

Cóż na zakończenie można rzec? Może tylko tyle, że dziękuje za mile spędzony czas przez ostatnie sześć dni i… do zobaczenia w Football Managerze 2005!

Adam „Speed” Włodarczak

„We Are The Champions”

Na deser publikujemy w jednym miejscu dotychczas nagrodzone zdjęcia. Przypomnijmy, że każdy z autorów zamieszczonych poniżej fotek wygrał oryginalny egzemplarz polskiego Football Managera 2005. Gratulacje raz jeszcze!

Dzień pierwszy

Czy ochroniarz w pomarańczowym wdzianku lub – broń Boże – uciekający naturysta to Harpen_cool, autor nagrodzonej pracy? Tego niestety nie wiemy…

Dzień drugi

Przeciwko tak wyśmienicie zbudowanej drużynie mało kto odważył się zagrać. Jednym ze śmiałków okazał się legrooch

Dzień trzeci

Przed polską premierą Football Managera 2005 cz. 7 - ilustracja #8

Za nadesłanie tego zdjęcia, szacowne jury nagrodziło osobnika ukrywającego się pod ksywką Brisk.

Dzień czwarty

Przed polską premierą Football Managera 2005 cz. 7 - ilustracja #9

Tajnego szpiega wrogiej drużyny na gorącym uczynku złapał użytkownik Cristiano

Dzień piąty

Przed polską premierą Football Managera 2005 cz. 7 - ilustracja #10

Zwykła radość po strzeleniu gola czy coś więcej? To nurtujące pytanie postawiła w piątym dniu Yeenny

Dzień siódmy

Obrady ściśle tajnego jury GRY-OnLine w sprawie dnia szóstego cały czas trwają (można chyba śmiało powiedzieć, że utknęły one w martwym punkcie). Wszystkim „przegranym” (oczywiście w cudzysłowie, gdyż każdy uczestnik naszej zabawy jest cichym zwycięzcą) pragniemy dać ostatnią szansę. Czekamy raz jeszcze na najzabawniejsze fotki rodem z boiska piłkarskiego (każdy czytelnik może zamieścić tylko jedną pracę!). Jednego szczęśliwego czytelnika nagrodzimy oryginalną kopią Football Managera 2005!