Przedostatni dzień w tygodniu poświęconym Football Managerowi 2005, najmłodszemu dziecku brytyjskiej grupy Sports Interactive, czas rozpocząć. Przyjrzymy się dziś rynkowi transferowemu w tej grze oraz standardowo rozdamy jeden, oryginalny egzemplarz polskiego FM’a.
Adam Włodarczak
Przedostatni dzień w tygodniu poświęconym Football Managerowi 2005, najmłodszemu dziecku brytyjskiej grupy Sports Interactive, czas rozpocząć. Przyjrzymy się dziś rynkowi transferowemu w tej grze oraz standardowo rozdamy jeden, oryginalny egzemplarz polskiego FM’a.

1. „Legenda Sports Interactive”
2. „Media”
Od dawien dawna rynek transferowy w grach z serii Championship Manager (przypomnijmy raz jeszcze, że na przestrzeni ostatniej dekady stworzyli ją właśnie programiści Sports Interactive) był jednym z ważniejszych elementów. Wiadomo bowiem powszechnie, iż gracza nic bardziej nie łechta niż udany transfer.

Główne okno – to tutaj dokonujemy wszelkich transferów
Football Manager 2005 umożliwia składanie sześciu podstawowych typów ofert: transfer definitywny, wypożyczenie, okres testowy, współwłasność (tylko w przypadku włoskich klubów) oraz pierwokup.
W transferze definitywnym najważniejsza jest oczywiście kwota, jaką jesteśmy w stanie wydać za danego kopacza. Jednak to nie wszystko, gdyż dostępne są również dodatkowe zakładki, takie jak:
Poza tym możliwe jest ustalenie dodatkowych klauzur, takich jak przykładowo udział (%) klubu managera w ewentualnej sprzedaży danego zawodnika przez jego nowy team. Opcja często przeze mnie wykorzystywana, gdyż można na niej nieraz zarobić dodatkowe pieniążki. Możemy również ustalić dodatkowe opłaty, jeśli przykładowo zawodnik strzeli w sezonie minimum dwadzieścia bramek oraz wystąpi w co najmniej trzydziestu spotkaniach ligowych.

Wypożyczenia są ważnym elementem w wielu klubach
Ważnym elementem w klubie piłkarskim – przed dokonaniem transferu – są testy. Przed podpisaniem kontraktu z zawodnikiem warto osobiście przetestować tego grajka we własnej drużynie. Służą temu dwie opcje: testy oraz wypożyczenia. O ile w pierwszym przypadku wszystko jest jasne i klarowne – ustala się tu tylko czas trwania takich testów – to w przypadku wypożyczeń mamy już szersze pole do manewru. Określamy między innymi jaką część kontraktu zawodnika chcemy pokryć, czas trwania oraz to, czy piłkarz może występować w meczach pucharowych lub w spotkaniach przeciwko swemu macierzystemu klubowi.
Ciekawą opcją jest również pierwokup. Zakładając, że wyszukaliśmy młodego i zdolnego zawodnika, ale nie jesteśmy jeszcze wstanie w stu procentach określić, że sprawdzi się on w nowej drużynie, używamy właśnie pierwokupu. Całość wygląda podobnie do wypożyczenia, z tą różnicą, że tutaj okres „testów” trwa od roku do trzech lat – i trzeba za niego z góry zapłacić określoną kwotę. Ustala się również kwotę przyszłego ewentualnego transferu, za jaką można będzie w pierwszej kolejności zakupić danego grajka.

Opcja pierwokupu
Przedostatni dzień w tygodniu poświęconym Football Managerowi 2005 to doskonała okazja, by raz jeszcze rozdać oryginalny egzemplarz tej gry. Szanowni Czytelnicy w zamian muszą tylko zamieścić w komentarzach do tej wiadomości jedną, śmieszną fotkę rodem z boiska piłkarskiego. Najśmieszniejsza praca zdaniem jury GRY-OnLine oczywiście zwycięża.
Jutro, w ostatnim dniu podsumujemy wszystkie dotychczasowe części oraz omówimy pokrótce czym tak naprawdę jest Football Manager 2005. Opublikujemy również dotychczas nagrodzone zdjęcia – jest więc na co czekać…
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze