Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 2 stycznia 2015, 11:51

autor: Adrian Werner

Potatoman Seeks the Troof – platformówka autorów Glorkian Warrior zmierza na iOS i Androida

Znane z Glorkian Warrior: Trials of Glork studio PixelJam Games poinformowało o zamiarze skonwertowania na iOS i Androida pecetowej platformówki Potatoman Seeks the Troof.

Zwariowane Glorkian Warrior: Trials of Glork okazało się jedną z najciekawszych zręcznościówek tego roku. Zachęceni sukcesem autorzy, czyli ludzie ze studia PixelJam Games, postanowili pójść za ciosem i ogłosili, że pracują nad mobilną konwersją swojej wcześniejszej produkcji, czyli pecetowego Potatoman Seeks the Troof.

Mobilna edycja gry zmierza na urządzenia z systemami iOS i Android. Premiera zaplanowana została na styczeń. Będzie to tytuł z kategorii premium, a więc zapłacimy za niego raz, a potem nie pojawią się już żadne, nawet opcjonalne mikropłatności.

Prosta grafika i zabawny tytuł mogą sugerować grę bez sensownej fabuły, ale w rzeczywistości autorzy włożyli masę wysiłku w opracowanie ciekawego scenariusza. Kierujemy tytułowym Człowiekiem-Ziemniakiem, zamieszkującym przedziwny świat, który kryje w sobie wielką tajemnicę w postaci tytułowego Troofa. Aby odkryć ten sekret bohater uda się w niebezpieczną podróż przez pustynie, lasy, góry i ponure miasta. Po drodze spotka licznych przeciwników, z których część spróbuje go zabić, podczas gdy inni wrogowie podejmą próbę wygrania debaty filozoficznej. Cała gra utrzymana jest w pełnej absurdalnej konwencji i regularnie daje powody do szczerego śmiechu.

Pod względem mechanizmów rozgrywki Potatoman Seeks the Troof stanowi klasyczną dwuwymiarową platformówkę z elementami logicznymi. Podczas zabawy zajmujemy się więc eksplorowaniem map, omijaniem przeszkód, pułapek oraz wrogów oraz rozwiązywaniem zagadek. Produkcja jest morderczo trudna i większość graczy przed ujrzeniem napisów końcowych będzie miała okazję obejrzeć setki zgonów bohatera. Jednocześnie autorzy zadbali o dużą różnorodność wszystkich elementów projektu, poczynając od lokacji, poprzez typy przeciwników i bossów, aż po bogaty wybór sposobów, w jakie postać może pożegnać się z życiem.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej