Twórcy Assassin’s Creed: Shadows nie wprowadzili do gry większych zmian na podstawie słabego odbioru Star Wars: Outlaws. W przyszłości mogą jednak dodać wyższy poziom trudności.
Gra Assassin’s Creed: Shadows zadebiutowała na rynku niedawno, choć pierwotnie miała ukazać się 15 listopada zeszłego roku (zanim przesunięto premierę dwukrotnie). Wcześniej wydane zostało Star Wars: Outlaws, które Ubisoft oficjalnie uznał za porażkę. Okazuje się jednak, że ten nieudany debiut nie miał większego wpływu na Shadows.
Dyrektor kreatywny gry, Jonathan Dumont, rozmawiał niedawno z serwisem GamesRadar+, gdzie zapytany został, czy na podstawie słabego odbioru Outlaws wprowadzono do Shadows jakieś głębsze zmiany. Odpowiedź była następująca:
Niezbyt. Zasadniczo staraliśmy się stworzyć najbardziej dopracowaną grę, jaką mogliśmy. Ona już istniała, więc po prostu upewnialiśmy się, że nie ma błędów, a doświadczenie graczy będzie czyste.
Chociaż skupiano się głównie na szlifowaniu produkcji, to Ubisoft gdzieniegdzie dodał również „kilka elementów narracji”. Zespół grając w Shadows, po opóźnieniu zdał sobie sprawę, że w niektórych miejscach można „wzmocnić relację”, co zaowocowało dodatkowymi scenami.
Dumont odniósł się również do kwestii poruszanej przez część graczy, jaką ma być zbyt łatwa rozgrywka w Shadows. Przekazał, że zespół „aktywnie rozważa” możliwość dodania jeszcze wyższego poziomu trudności, pytając też społeczności: „jak trudnej gry chcecie?”.
Obecnie Shadows oferuje trzy opcje – poziom łatwy, normalny i ekspert (oddzielnie dla walki i skradania). Jednak dla części fanów, którzy poszukują wyższego wyzwania, to wciąż za mało. Twórcy nie pozostają głusi i cały czas „słuchają i monitorują, co robią gracze”, aby naprawiać błędy i wprowadzać różne zmiany w oparciu o konstruktywną opinię.
Oczywiście nie możemy zrobić wszystkiego, ale są rzeczy, które zamierzamy wdrożyć. W kolejnych aktualizacjach pojawi się sporo poprawek błędów i drobnych ulepszeń.
Assassin’s Creed: Shadows dostępne jest na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).