Ukryte ostrze w Assassin's Creed Shadows znów zabija jednym ciosem, ale tylko jeśli będziecie pamiętać o zajrzeniu do ustawień

Tęskniliście za dawną potęgą ukrytego ostrza w Assassin’s Creed? Shadows powraca do poprzedniej mechaniki, ale tylko jeśli pokombinujecie w ustawieniach.

Aleksandra Sokół

Ukryte ostrze w Assassin's Creed Shadows znów zabija jednym ciosem, ale tylko jeśli będziecie pamiętać o zajrzeniu do ustawień, źródło grafiki: Ubisoft.
Ukryte ostrze w Assassin's Creed Shadows znów zabija jednym ciosem, ale tylko jeśli będziecie pamiętać o zajrzeniu do ustawień Źródło: Ubisoft.

Począwszy od wydanego osiem lat temu Assassin’s Creed: Origins, Ubisoft zmodyfikował nieco działanie kultowego dla serii ukrytego ostrza. Broń, która w starszych częściach umożliwiała natychmiastową egzekucję każdego przeciwnika stała się stuprocentowo skuteczna jedynie przy słabszych wrogach. Powalenie większych wymagało inwestowania w umiejętność cichych zabójstw – inaczej mogliśmy co najwyżej zabrać wielkoludom trochę zdrowia.

Na szczęście dla miłośników klasyki, Assassin’s Creed: Shadows naprawiło nieco ten problem. Nie chcecie męczyć się z większymi od siebie żołnierzami na dzień dobry? Rozwiązanie znajdziecie w ustawieniach.

Więcej pomocnych informacji znajdziecie w naszym poradniku:

  1. Assassins Creed Shadows - poradnik do gry

Jak przywrócić natychmiastowe ciche zabójstwa?

Na pierwszy rzut oka ukryte ostrze w AC: Shadows działa podobnie jak w poprzednich kilku odsłonach. Gracz może natychmiastowo zabić jedynie słabszych od siebie przeciwników – co się zaś tyczy silniejszych wrogów, im możemy co najwyżej upuścić nieco krwi. Systematyczny rozwój drzewka umiejętności z czasem zwiększy nasze szanse, jednak wymaga on od gracza sporych pokładów cierpliwości.

Źródło: Ubisoft - Ukryte ostrze w Assassin's Creed Shadows znów zabija jednym ciosem, ale tylko jeśli będziecie pamiętać o zajrzeniu do ustawień - wiadomość - 2025-04-15
Źródło: Ubisoft

Z tego powodu Ubisoft umożliwił także alternatywne rozwiązanie. W ustawieniach znajdziecie opcję gwarantowanego skrytobójstwa, które umożliwi Naoe i Yasuke ciche pozbywanie się wrogich postaci niezależnie od ich postury czy siły – wszystko to z rodem klasycznych Asasynów. Co najważniejsze, ułatwienie nie wpłynie na zdobywanie osiągnięć, dlatego śmiało możecie wrócić do korzeni Altaira i Ezia.

Jedyna wada? W ten sposób dostępne drzewko umiejętności straci nieco na swojej wartości. Wiele dostępnych okienek opiera się na zwiększeniu siły naszych asasynów, dlatego decydując się na gwarancję cichych zabójstw nie będziemy potrzebować części usprawnień. Warto mieć ten aspekt na uwadze, przynajmniej jeżeli przykładacie wagę do progresji bohaterów.

  1. Recenzja gry Assassin’s Creed: Shadows. Mogła być wielka, jest tylko ogromna
  2. AC Shadows: Jak natychmiast zabić ukrytym ostrzem?
Assassin's Creed: Shadows

Assassin's Creed: Shadows

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 marca 2025

Informacje o Grze
6.2

GRYOnline

4.5

Gracze

7.8

Steam

8.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-04-09
12:51

Gimemoa Pretorianin

Gimemoa

I jest to domyślna opcja jaka powinna być, a to z drzewkiem powinno być do włączenia opcjonalnie. Od samego początku serii ukryte ostrze było właśnie do skrytobójstw i eliminowania wrogów, a więc powinna zabijać od razu. Najgłupszą rzeczą jaką była wprowadzona później to sprawienie, że ze względu na poziom wrogów przestało tak działać. Całe szczęście Valhalla przywróciła możliwość grania tak jak być powinno i kontynuują to w Shadows.

Komentarz: Gimemoa
2025-04-08
09:22

Zyelony Junior

Szczerze mówiąc, w Shadows mechanika niezagwarantowanego skrytobójstwa jest znacznie lepsza niż było to w poprzednich trzech grach. Naoe, w przeciwieństwie do Eivor, przy skrytobójstwie, które nie zabije nie wbija teraz ostrza w szyje zadając obrażenia, tylko faktycznie co najwyżej zrani w jakąś inną część ciała, albo zostanie po prostu powstrzymana. w Valhalli na przykład wbicie ukrytego ostrza w szyję potrafiło zadać tylko troszkę obrażeń, przez co w Valhalli każdorazowo włączałem gwarantowane skrytobójstwo, w shadows nie czuje takiej potrzeby, tutaj ciężcy przeciwnicy faktycznie po prostu dają wrażenie tego, że nie łatwo jest ich powalić.

Komentarz: Zyelony
2025-04-07
17:22

PhantomKiller Legionista

W AC1 czy AC2 a może nawet i BF. Walka w zwarciu przy użyciu ukrytego ostrza dawała najwięcej frajdy. Ogólnie wolałem stary system "lalkarza".

Ale tamtych ludzi odpowiedzialnych za produkcję już nie ma.

Więc elo. Kakaowy samuraju.

Komentarz: PhantomKiller
2025-04-07
13:35

wwad Generał

To nie jest jakaś nowość poprzednie nowe assasiny też to miały ( nie pamiętam już które ), zawsze z tym gram bo daje to klasyczne odczucia skrytobójstw a nie przeliczniki cyferek. Shadows też z tym ukończyłem i dobrze działało :)

Komentarz: wwad
2025-04-07
13:23

GraczR Chorąży

Naprawili też wjeżdżanie koniem pod górkę. Wcześniej ciężko było i trzeba było szukać lepszych podejść. Teraz o wiele lepiej.

Komentarz: GraczR

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl