„Pokolenie Z kocha AI slop”. Były szef Square Enix uważa, że wielki sukces ARC Raiders to najlepszy dowód

Były szef działu biznesowego Square Enix uważa, że opór przeciwko generatywnemu AI nie ma sensu, bo młodzi gracze nie mają nic przeciwko tej technologii.

Adrian Werner

„Pokolenie Z kocha AI slop”. Były szef Square Enix uważa, że wielki sukces ARC Raiders to najlepszy dowód, źródło grafiki: Embark.
„Pokolenie Z kocha AI slop”. Były szef Square Enix uważa, że wielki sukces ARC Raiders to najlepszy dowód Źródło: Embark.

Wielu graczom nie podoba się robienie użytku z tych rozwiązań, zwłaszcza że nie powodują one obniżenia cen gier, a jedynie pogorszenie ich jakości. Z kolei prezesi pochłonięci są marzeniami o AI obniżającym koszty produkcji. Najnowszym przykładem tej drugiej kategorii stał się Jacob Navok, najbardziej znany z pięcioletniego szefowania działowi biznesowemu firmy Square Enix, a obecnie będący szefem grupy Genvid Technologies.

  1. We wpisie w serwisie X stwierdził on, że gracze narzekający na wykorzystywanie generatywnej AI stanowią mniejszość – większość konsumentów nie ma z tym problemu. Jako dowód na poparcie tej tezy przytacza sukces ARC Raiders, osiągnięty pomimo kontrowersji związanych z wykorzystywaniem sztucznej inteligencji.
  2. Navok uważa, że zwłaszcza gracze z pokolenia Z i młodsi całkowicie akceptują generatywne AI, co dobrze pokazuje sukces dostępnego w Roblox modułu Steal a Brainrot, pełnego postaci z kiepskich kreacji sztucznej inteligencji. Jak skomentował:

Pokolenie Z uwielbia AI slop i nie przejmuje się tym. Nadchodzące pokolenie graczy jest niczym Bane z filmu Mroczny rycerz powstaje, który mówi: „Ty tylko przyjąłeś slop, ja się w nim urodziłem”.

Jacob Navok dodaje, że według jego wiedzy AI jest już powszechnie wykorzystywane w branży. Nawet jeśli dany deweloper nie tworzy za jego pomocą materiałów audiowizualnych, to przynajmniej część kodu gier powstaje z użyciem tej technologii, zwłaszcza modelu Claude.

Navok przyznaje, że wyjątkiem są deweloperzy niezależni, którzy często potrafią stronić nawet od tworzenia kodu przy użyciu AI. Uważa też, że część osób nie zachowuje się racjonalnie, bo nie ma problemu z kodem wygenerowanym przy użyciu Claude, a protestuje przeciwko obrazom i dźwiękom zbudowanym przez sztuczną inteligencję.

Według Jacoba Navoka sukces ARC Raiders oraz wykorzystywanie generatywnego AI przez firmę Activision oznaczają, że tama została już przerwana i nic nie powstrzyma coraz powszechniejszego wykorzystywania generatywnej sztucznej inteligencji w branży gier.

ARC Raiders

ARC Raiders

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 30 października 2025

Informacje o Grze
8.8

GRYOnline

8.6

Gracze

8.9

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Na numer ze zdjęcia z 2. sezonu Fallouta można zadzwonić. Usłyszycie wtedy wiadomość od samego Vault-Tec

Następny
Na numer ze zdjęcia z 2. sezonu Fallouta można zadzwonić. Usłyszycie wtedy wiadomość od samego Vault-Tec

„Kocham Helldivers 2, ale nie zasługują na to.” Nawet fani strzelanki nie mogą uwierzyć w nominację gry na TGA

Poprzedni
„Kocham Helldivers 2, ale nie zasługują na to.” Nawet fani strzelanki nie mogą uwierzyć w nominację gry na TGA

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl