Były szef działu biznesowego Square Enix uważa, że opór przeciwko generatywnemu AI nie ma sensu, bo młodzi gracze nie mają nic przeciwko tej technologii.
Wielu graczom nie podoba się robienie użytku z tych rozwiązań, zwłaszcza że nie powodują one obniżenia cen gier, a jedynie pogorszenie ich jakości. Z kolei prezesi pochłonięci są marzeniami o AI obniżającym koszty produkcji. Najnowszym przykładem tej drugiej kategorii stał się Jacob Navok, najbardziej znany z pięcioletniego szefowania działowi biznesowemu firmy Square Enix, a obecnie będący szefem grupy Genvid Technologies.
Pokolenie Z uwielbia AI slop i nie przejmuje się tym. Nadchodzące pokolenie graczy jest niczym Bane z filmu Mroczny rycerz powstaje, który mówi: „Ty tylko przyjąłeś slop, ja się w nim urodziłem”.
Jacob Navok dodaje, że według jego wiedzy AI jest już powszechnie wykorzystywane w branży. Nawet jeśli dany deweloper nie tworzy za jego pomocą materiałów audiowizualnych, to przynajmniej część kodu gier powstaje z użyciem tej technologii, zwłaszcza modelu Claude.
Navok przyznaje, że wyjątkiem są deweloperzy niezależni, którzy często potrafią stronić nawet od tworzenia kodu przy użyciu AI. Uważa też, że część osób nie zachowuje się racjonalnie, bo nie ma problemu z kodem wygenerowanym przy użyciu Claude, a protestuje przeciwko obrazom i dźwiękom zbudowanym przez sztuczną inteligencję.
Według Jacoba Navoka sukces ARC Raiders oraz wykorzystywanie generatywnego AI przez firmę Activision oznaczają, że tama została już przerwana i nic nie powstrzyma coraz powszechniejszego wykorzystywania generatywnej sztucznej inteligencji w branży gier.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.