W minionym tygodniu rodzimi dystrybutorzy nie poinformowali o żadnych nowych zapowiedziach wydawniczych. Natomiast wiele polskich zespołów stawiło się na targach E3, dzięki czemu mogliśmy się cieszyć wysypem świeżych materiałów video. Ponadto ujawniono, jakie tytuły wkrótce dołączą do jednej z popularnych tanich serii.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.

Wydawana przez firmę Cenega tania seria Premium Games zostanie 20 czerwca zasilona czterema nowymi grami:
Każda z nich sprzedawana będzie w cenie 64,99 zł.

W minionym tygodniu do sprzedaży trafiła gra Enemy Front, czyli pierwszoosobowa strzelanka opracowana przez studio CI Games. Gra sprzedawana jest w sugerowanej cenie detalicznej 69,99 zł na PC, oraz 119,99 zł na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3.
Niestety, produkcja zbiera na razie dosyć średnie recenzje. Redaktor naszego serwisu wystawił jej ocenę 5,5/10:

Podczas targów E3 poznaliśmy wreszcie konkrety odnośnie polskiego debiutu konsoli Xbox One. Sprzęt trafi do sprzedaży 5 września w cenie zbliżonej do 399 euro (koszt zestawu bez sensora Kinect), co w praktyce oznacza, że zapłacimy około 1640 zł.
W pudełku znajdziemy konsolę z dyskiem 500 GB, kontroler oraz 14 dni abonamentu Xbox Live Gold dla nowych użytkowników. Do sklepów trafi także droższa edycja z Kinectem.

W serwisie Kickstarter dobiegła końca zbiórka pieniędzy na projekt SUPERHOT autorstwa niewielkiego zespołu deweloperskiego z Łodzi. Twórcy prosili o 100 tysięcy dolarów, a ostatecznie udało im się zebrać ponad 250 tys.
Przypomnijmy, że produkcja jest komercyjnym rozwinięciem pomysłu z wyśmienitego darmowego prototypu wypuszczonego w zeszłym roku. Jest to pierwszoosobowa strzelanka, w której czas biegnie do przodu tylko w trakcie ruchu sterowanej przez nas postaci. SUPERHOT zmierza na pecety i trafi do sprzedaży w przyszłym roku.
W usłudze Nintendo eShop zadebiutował projekt AiRace Xeno, czyli futurystyczna gra wyścigowa przeznaczona na konsolę przenośną 3DS. Jest to kontynuacja zeszłorocznego AiRace Speed i oba tytuły opracowało polskie studio Qubic Games. W porównaniu z pierwszą częścią produkcja oferuje dziewięć nowych poziomów oraz trzy dodatkowe statki.
W minionym tygodniu odbyły się targi E3 i na imprezie nie mogło oczywiście zabraknąć gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Dzięki temu otrzymaliśmy potężny zestaw nowych materiałów video, które w większości stanowiły zapisy rozgrywki.
Przypomnijmy, że Wiedźmin 3: Dziki Gon trafi do sprzedaży 24 lutego 2015 roku w wersjach na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4.
Na targach stawili się również autorzy innego wielce wyczekiwanego polskiego RPG-a, czyli Lords of the Fallen. Podczas demonstracji Tomasz Gop ze studia CI Games zdradził, że poziom trudności przypominać będzie ten z gry Dark Souls. Ponadto wszyscy bossowie mają być do pewnego stopnia unikalni (np. będą posiadać inne umiejętności specjalne) i każdego z nich będzie można pokonać w szczególny sposób, który zapewni nam większą nagrodę.
Ostatnią polską produkcją na E3, o której chcemy napisać, jest mobilna gra akcji Godfire: Rise of Prometheus autorstwa studia Vivid Games. Podczas targów autorzy zaprezentowali ukończoną wersję projektu i poinformowali, że trafi on do sprzedaży 19 czerwca.
Ponadto twórcy zdecydowali się na rzadko spotykany wśród zespołów mobilnych krok i zapowiedzieli kolekcjonerskie wydanie pudełkowe nazwane Edycją Tytana. W specjalnym pudełku znajdziemy:
Niestety, na razie nie podano ceny tej edycji.

Grupa BDiP wypuściła lokalizację strategii Game Dev Tycoon. Tłumaczenie jest oficjalne i dlatego można je pobrać za pośrednictwem usługi Steam.
Ponadto zespół poinformował, że zamierza przełożyć na nasz język dwie nadchodzące przygodówki studia Telltale, czyli Game of Thrones: A Telltale Game Series oraz Tales from the Borderlands.
Więcej:Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (20-26 lutego 2017 r.)
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.